Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-10-04 09:33:04 följande:
    Vad ja har provat? Lergigan, lergigan comp, zofran, torecan, primperan, legat på sjukhus me dropp/näringsdropp, spyr konstant, ketoner för tillfället +2 i urinen.
    Släppte de hem dig med +2? Foten i munnen Tycker gott du skulle stannat tills du hade en 0:a... *aja baja*

Min erfarenhet är att det är bättre att stanna lite längre, inte åka hem så fort det lättar lite. Kroppen behöver komma i balans igen ju... Jag har alltid mått sämre när jag kommit hem och börjat äta, men du verkar vara väl dålig fortfarande...
  • färnik
    sofy skrev 2010-10-04 11:06:08 följande:
    Men nog om MIG hela tiden, hur mår DU nu? :)
    Bättre än dig. Flört

Jag mår fortfarande illa dygnet runt trots medecinerna, men kräks bara 5-10ggr/dygn. När jag säger "bara" så brukar jag få konstiga blickar av folk, men det är verkligen bara om man jämför med tidigare, då det utan vidare kunde bli 50ggr...

Tycker tiden går så ofantligt långsamt när man mår så här, jag vill må bra och kunna göra en massa roliga (och mindre roliga) saker så att tiden tickar på lite. Varje dag är ju evighetslång när man mest ligger och glor...

Dessutom har jag varit på hemskt dåligt humör i flera dagar nu, väldigt lättirriterad och sur och ledsen, a´la pms, vilket jag inte varit tidigare under mina graviditeter. 4-åriga dottern sa här i förrgår att "Men du behöver inte vara ledsen mamma, du har ju ditt barn som du älskar" (här syftar hon på sig själv) "Och så har du ett barn i magen också. Som du älskar". Och hon har ju bara så rätt, finaste lillungen!!! Hjärta Vad har jag att vara ledsen över!
  • färnik
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-05 16:31:57 följande:
    Mabaja o rontgen jag vill oxå se era hemliga magar!
    och jag också! Skrattande
  • färnik

Otroligt vilken aktivitet här är! Hade inte varit inne sedan igårkväll så nu hade jag en massa att läsa igen. =)

Själv har jag haft den tröttaste dagen på länge. Jag har bara sovit, och sovit, och sovit. La mig vid före 21 igår, (sedan ett antal toabesök under natten förstås) gick upp 7 och tog en macka, la mig igen, gick upp 13 och gjorde lunch, la mig igen... Vaknade 17:50. Helt sanslöst känns det, det senaste dygnet har jag typ sovit/legat 20 timmar! Oskyldig

• färnik

Nu har jag varit på mitt premiärbesök i magtråden. hade tänkt lägge in en bild snart, men det får nog dröja. efter att ha sett alla fina bilder där (japp, jag gick igenom HELA tråden) så känner jag att jag själv mest ser fet ut. Fet och blek. *suckar*

• färnik

Pinklove. grattis till det lyckade ultraljudet, och till en fin liten bäbis!

Sofy: vad härligt att du mår så mkt bättre, hoppas att det håller i sig! Jag vill också börja må bra snart, vad tusan, i morgon går jag in i v 17, och jag mår fortfarande lika kasst! Rynkar på näsan

• färnik
    Mamma till W skrev 2010-10-06 18:14:05 följande:
    Har nu bokat tid hos veterinären till min lillpojke Himler imorgon, skulle ju vara typiskt om något skulle dra igång lagom till dess.
    Veterinärbesök fungerar som igångsättning ska du se! =) Ev av mina närmaste vänner hade tid för sin hund, och naturligtvis startade förlossningen så de lämnade av hunden hos veterinären på väg till sjukhuset, och så fick ngn annan hämta henne då de hade fullt upp med att föda barn. =)
  • färnik

v 17 idag! Skrattande

(och jag mår desto mer illa. Du kan få en skvätt av skiten av mig Pancakes!Flört)

• färnik
    Odd: grattis till körkortet!

Längtan. Låter förbaskat jobbigt det där... Har hon alltid varit sådan här, eller är det ngt nyuppkommet? För har det dykt upp ganska nyligen, så kanske Sofys ide´ om att hon påverkas av vad som händer i era liv just nu, ganska trolig...

Våran dotter, som nu är 4½, har varit förbaskat jobbig, väldigt påverkad av hur jag har mått, känt och oroat mig: runt mina missfall och sedemera graviditet. Framförallt under sista 8 månaderna som varit väldigt intensiva med detta har det varit ett evigt gråt, gnäll och bråk om allt och inget. Det som fungerat bäst då har varit kärlek och närhet, och att vi (eller framförallt jag) verkligen försökt vara med henne helhjärtat och mycket...  Det är fortfarande en hel del gnäll emellanåt, men avsevärt bättre än vad det har varit.

EGO: Har varit vaken en timme, och redan spytt 10ggr *urk* Vi som skulle åka och titta på ny traktor idag (ha ha vad det låter bonnigt, men det är ju så det är.Skrattande) Nu fick maken och dottern åka själva, hoppas de väljer väl även utan mig...
  • färnik
    Mamma till W skrev 2010-10-08 12:14:13 följande:
     jag är less, ledsen och nedstämd. min dator är trasig så nu sitter jag på min mans dator, tiden står still, tråkigt väder ute... har inte lust med någonting, vaknar på morgonen och ligger kvar så länge jag kan men helst skulle jag bara vilja dra täcket över huvudet och invänta nästa dag!.
    Åh, det där kunde jag inte skrivit bättre själv. Jag känner precis likadant, surt som fasen med tanke på att det är 24 veckor till BF. Obestämd

Varför kan jag inte få må bra för? Mår illa och kräks dygnet runt, och på det halsbrännan from hell, förstoppningen från samma ställe, foglossning, myrkrypningar i benen på kvällar och nätter och minst 5 toabesök/natt....

Tycker overkligt synd om mig själv!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma