Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

De har en tämligen omfattande undersökning till samma pris som den Odd bokat. Jag tror dock vi tar det billigare och kortare alternativet med kön/3d... Tror inte jag kan övertala mannen till det dyrare alyternativet tyvärr...

• färnik

Jag ska hålla alla tummar och tår som jag har för dig i dag Muffe!!! Det ska nog gå bra! Hjärta

Idag går jag in i v 15! Fantastiskt att ännu en vecka har gått, trots att dagarna går så långsamt för mig här hemma i kräksängen. Flört

• färnik

Ni minns att jag provade en angelsound för kanske 2 veckor sedan, och blev skitorolig för att jag inte hittade hjärtljud? Jag ångrade jättemycket att jag lånade den, men ville ju passa på när jag hade chansen... men skulle iaf inte göra om det.

Jag kunde inte låta bli att pröva igen idag... Oskyldig Navelsträngen hittades direkt. Sedan letades det runt i vad som kändes som en evighet, men i verkligheten kanske var 20 sekunder. Flört Och plötsligt hördes det där fantastiska ljudet, klart och starkt! Min lilla bebis hjärtljud! Hjärta *LYCKLIG!!!* Skulle kunna lyssna på det i evigheter men ville inte retas med den lilla i onödan så det blev väl bara ett par sekunder. Men ändå, helt underbara sekunder, hon lever där inne!

• färnik

Skrev jag "hon"? Skäms Ja vi tror att det är en flicka bägge två nu, men det återstår väl att se om vi har rätt. Flört

• färnik

Ja fy för att må sådär! Jag kräks fortfarande som en... gris. Vissa dagar har jag mest lust att ta livet av mig, helt vidrigt är det att bara spy och spy och spy. Som en evighetslång magsjuka....

Tyvärr finns det inget bättre att ge än lergigan + primperan... Inte som är garanterat ofarligt för bebis iaf. (Enligt läkarna på antenatal här... Kanske finns det andra läkare med andra åsikter...)

• färnik

Flicka tror jag. Flört 145 är väl förhållandevis "högt". (Bm sa sist att mellan 110 och 160 räknas som normalt)

• färnik
    Muffe80 skrev 2010-09-23 18:10:21 följande:

Sen gjorde hon VUL och såg direkt hjärtat ticka på snabbt som attan... mätte bebisen till de lilla 14 mm och vecka 7+5 
    Stort Grattis muffe, jag visste väl att det skulle gå bra!

Ang storleken... När jag gjorde VUL i 8+2 enl. senaste mens, var min lilla 15,6mm och daterades till 8+0. MEN om man ska gå efter senaste ultraljudet i (som torde vara en bättre datering, det blir ju lättare att mäta ju större den blir. Mättes i början av v 14), så borde den varit 8+5 då vi det tidigare ultraljudet... Och ändå inte större... Och än lever den ju iaf och har vuxit på sig!
  • färnik
    Pancakes skrev 2010-09-24 10:06:00 följande:
    Oj, ska jag vänta med sex i 11 veckor?? Hjälp... :) Helt ärligt, är det en risk att ha sex alltså? Säger BM det?
    Det verkar finns olika åsikter om det där... Efter ett eller två missfall har jag förstått att de inte brukar anse sex mm som en risk, men när jag hade haft 4 tidiga mf (v7-11) sa överläkaren på gyn att det var sexförbud som gällde ("Ni är vuxna människor, ni kan visa kärlek på annat sätt! " ), och inte springa eller liknande skumpande aktiviteter... Jag skulle ta det mkt lugnt fysiskt, och bar varken matkassar eller vattenkannor före 12 fulla veckor.

Kanske ÄR det en tillfällighet bara, eller beror det på förhållningsreglerna eller ngt annat, men min lilla bebis lever för fullt inne i magen nu i v 15, jag trodde knappt att det skulle kunna hända efter mina tidigare erfarenheter! Hjärta

Vi har inte haft sex sedan... början av juli!!! (Och har överlevt, faktiskt. Tro det eller ej. Flört ) Läkaren ville vi skulle avstå sex minst till 12 fulla veckor, och helst ytterligare en månad.
  • färnik

Föresten, Softy. Mindes en fråga till jag jag tänk på tidigare, men glömt fråga. Förvånad

Visst skulle du ta progesteron ganska länge, typ till v 14 om jag inte minns tokigt? Varför?  *nyfiken och vill lära mig mer*

Överläkaren på gyn sa att det vanligaste var att man tog dem till 10 fulla, men i enstaka fall upp till 12 fulla (vilket jag gjorde)

Och så har jag ett par forumfrågor, kanske ni mer erfarna användare har koll...

Jag ser aldrig bilderna som läggs upp i trådarna, varför? detta oavsett hur länge jag väntar på sidan, så det beror inte på att datorn/uppkopplingen är slö. (inte kan jag lägga in egna bilder heller?)

På många andra forum finns en funktion där man kan se alla sina egna, eller ngn annans, skrivna inlägg. Har FL ngt sådant?

• färnik

När jag väntade dottern fick jag så i v 28-29, vi åkte in till förlossningen och var där några timmar med ctg-övervakning och så,men det visade sig bara vara flytningar, trots att det faktiskt RANN...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma