• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Nu har min bm ringt och meddelat mitt ferritinvärde så imorgon eller fredag ska jag ta nya prover och onsdag nästa vecka har de planering hur de ska göra med mig. ;)

Snacka om skillnad jämfört med andra stället jag var på!

• Odetta
    Mamma till W skrev 2011-12-28 10:00:24 följande:
    Hb 96 och ferritinet 9.2.
    ok....inte undran på att du är så trött när dina reserver är så låga också. En vän till mig hade så lågt, hon fick blod för att få upp värdet.
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-28 10:00:24 följande:
    Hb 96 och ferritinet 9.2.
    Usch... mitt ferritin låg på 14 och jag fick börja med mitt järn redan i v 20! (eller däromkring!)
    Väntar tvillingar! 31+0 idag!
  • MCT79

Men jag har ju haft bra HB hela vägen... även om det är lågt för att vara mig.... 120 nu sist!

Väntar tvillingar! 31+1 idag!
  • Mabaja

Odd: jag är verkligen stendöd. Sover 1-2 ggr mitt på dagen! Och förra mvc gjorde ju... Ingenting! Fick inte ens ta ett ferritinprov! Men nu har jag samma bm som med w (på nya mvc) så nu händer det grejer! Hon pratade om spec.mvc för järnsprutor men att de ska planera på onsdag när de vet min blodstatus, folsyra och b12..

• SoMa72

När kollar de ferritinvärdet? Är det bara när man har extremt lågt hb? Mig har de inte kollat, sen har jag fått upp hb från 115 till 119 (sist de kollade), får se hur det ser ut nästa vecka.

♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    needtobreathe skrev 2011-12-28 08:25:44 följande:

Tacktack! Haha, jo.. det va det.. men vi tog vårt förnuft till fånga och pratade ut, i fleeera dygn. Och kom fram till en hel del. Så vi satsade igen och den här gången är det stor skillnad, allt är så mycket bättre och jag är så glad att vi faktiskt separerade ett tag, levde på olika håll och fick inse vad som egentligen ska vara sas :)

Härligt att ni har rett ut allt! Och grattis till huset, när ni flyttat in får du visa lite fina bilder...
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma