• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    telgebo skrev 2012-01-11 21:38:40 följande:
    Här är livet tungt just nu, skulle träffat min dotter idag men BoU skyller på att min dotter inte har nåt behov av att träffa mig varje vecka så det blev inget och mitt ombud har skickat mail till hon som lovat mig det men hon gör sig omöjlig att nå per mail och telefon. Jag är så ledsen.
    Åh vad jobbigt det måste vara för dig, kan inte tänka mig mkt värre saker än att inte få träffa sitt barn... Gråter Hur går det med allt, vad har hänt sedan sist?
    Stolt och lycklig mamma till Alma f-2006 och Tilde f-2011
  • telgebo

Färnevik: Det har inte hänt så mycket. Har flyttat hem från korttidsboendet som jag bodde på i 8 veckor. Träffat min dotter totalt 7 timmar sedan 2 månader tillbaks 1 timme per gång och denna vecka som jag var lovad umgänge med henne så blev det inget för soc drog in det av dåliga skitskäl och tycker inte anknytningen mellan mamma och barn är viktig snarare oviktig för hon ska knyta an till jourmamman och inte till mamma. Undrar hur det kommer bli när hon placeras hos familjehem om de medvetet på soc sätter henne i ett hem som omöjliggör ett regelbundet umgänge eller begränsar det till en gång varannan vcka som nu trots att vi bor nära varandra (30 min bilresa ungefär) eller bara 1 gång per månad i en ynka timma.

Äter antidepressivt+sömntabletter för att fixa livet men det är fan tungt ändå. Går på samtal då och då men inget jag gör kan påverka utgången det har soc sagt och det är det som gör mig deppig som fan och frustrerad. Har överklagat domen från förvaltningsrätten och väntar nu på ny förhandling i kammarrätten. Funderar på att anmäla sjukvården till JO för felaktigt behandling.
    Det är stora drag det som hänt.

Julen var en jävla plåga utan min dotter, såg henne inte på 2 veckor precis som nu och det förstör min själ och mitt mående och så en ynka timma för 14 dagars helvetes väntan.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Mabaja

Telge: det du får ha i åtanke är att soc inte behöver lämna dig en tanke utan det de strävar efter är det bästa för barnet- hur fel du än tycker att det är! Nu verkar de tycka att jourfamiljen är det bästa och då får du bita i det sura äpplet som bioförälder!

Jag är själv uppväxt i fosterfamilj och under en period fick mina föräldrar komma över på bevakad fika en söndag i månaden!

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Saftmedbulle
    MissT skrev 2012-01-11 21:21:38 följande:
    Stort grattis till lyckat RUL Javisst

Stort grattis på födelsedagen MCT
    Från mig oxå!
  • MCT79

Alltså...  jag har mensvärk.. känns rätt bra emellanåt.. sen försvinner det... förvärkar?

Väntar tvillingar! 33+2 idag!
  • Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2012-01-12 16:52:07 följande:
    Alltså...  jag har mensvärk.. känns rätt bra emellanåt.. sen försvinner det... förvärkar?
    Oj... ingen aning ;)
    Kan du inte ringa BM och fråga?
  • Javisst

Havsklippan, vad skönt att värderna stigit normalt! När var ditt nästa UL? Skönt att du får levaxin, jag har två vänner som fått det och det har fyllt sin funktion jättebra.

Första barnet BF 4 juni 2012
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma