• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Och så kom det lite feber och ledvärk! Jag hoppas hoppas hoppas att det är biverkningar från dagens dropp

• qatteriin

MCT: Och? En förstföderska i min marsgrupp, med bf 15 mars precis som jag, fick sin knodd härom dagen, och det var ju bara en! Inga direkta konstigheter innan heller förutom mycket sd, och förlossningen satte igång helt av sig självt!

• MCT79

Misstänkt uvi. Bra med fostervatten, skolboks-CTG, sen sa läkaren nått mer men han var så sjukt snygg så jag tittade mest....

• sugarrush

MCT: Jag hade också uvi när jag var preggo, och fick lite sammandragningar i vecka 23 eller nåt... Ett piller och så var det problemet ur världen.

• MCT79
    sugarrush skrev 2012-01-14 06:59:11 följande:
    MCT: Jag hade också uvi när jag var preggo, och fick lite sammandragningar i vecka 23 eller nåt... Ett piller och så var det problemet ur världen.
    Mmm... det här är 3:e...eller 4:e uvin jag har... 3:e tror jag...haha!

Så nu får jag pills igen, kanske toppar med redig svampinfektion sen också! *lycka!*  {#emotions_dlg.djavulsk}
    Väntar tvillingar! 33+4 idag!
  • Mabaja

Här blir det lite zumba! Sen hem och städa och sen lär jag dö i soffan. Febern och värken är borta så tolkar det som att det var biverkningar.

• MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-14 10:26:23 följande:
    Här blir det lite zumba! Sen hem och städa och sen lär jag dö i soffan. Febern och värken är borta så tolkar det som att det var biverkningar.
    Har för mig man kan få det som biverkningar... iaf värken. Det är ju oerhört jobbigt för kroppen att få järn.. att ta hand om det... =)

Hit kommer det folk idag för försenat firande av mig.... känner mig halventusiatisk....trött! =)
    Väntar tvillingar! 33+4 idag!
  • Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-14 10:39:55 följande:
    Har för mig man kan få det som biverkningar... iaf värken. Det är ju oerhört jobbigt för kroppen att få järn.. att ta hand om det... =)

Hit kommer det folk idag för försenat firande av mig.... känner mig halventusiatisk....trött! =)

Trist med uvi, har haft jätte problem med det vid mina andra graviditeter- med en härlig svampinfektion ovanpå det.... Tror jag har svamp nu igen, kliar infernaliskt!!! Har jätte mycket flytningar också så jag tog fram sax och rakhyvel i duschen precis- går inte att ha någon buske där nere inte, då får man ha flytväst på sig!

Hoppas dina gäster har med sig en smarriga smörgåstårta och engångsartiklar så du bara kan ligga på soffan och bli matad och njuta av sällskapet Och att dom dammsuger innan dom går    
  • Mabaja

Mct: jo både feber och ledvärk stod som biverkningar- ena var 1/100 och andra 1/1000. Fick även järnsmak i munnen och det var 1/10. Så nu har jag avklarat en grej på varje lista!

Och det var sååå jobbigt att träna. Fick typ mjölksyra redan innan passet började och självklart tog jag ut ett steg för mycket så riktigt brann i höger fog i ryggen.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma