• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-13 15:41:59 följande:
    Haha. Gör inte det! Han är frustrerad- han har inte fått nåt i år. Påbörjade igår men w vaknade så han fick gå och lägga sig i soffan!
    Han lär ju inte få mer om du ska sitta och läsa porr på mvc! ;)
    Väntar tvillingar! 33+3 idag!
  • Liberté

Hej på er tjejer!

Har läst här inne men inte skrivit på ett tag, snart dags för många av er! Måste vara otroligt spännande med tvillingfödsel

Själv har jag kommit till v 21 nu och är heltids sjukskriven pga prematura sammandragningar, nu helt plötsligt efter sista svängen jag var inne så är det inte att jag ska öppna mig som oroade läkaren- utan att sammandragningarna ska påverka min ruptur sen förra förlossningen och att den ska gå upp. PRECIS det jag frågade 5 gånger under 2 års tid innan vi bestämde oss för ett barn till.

Så jag spenderar mitt liv i sängen just nu, känner mig som en fet och slö soffpotatis.....        

• MCT79
    Liberté skrev 2012-01-13 16:08:59 följande:
    Hej på er tjejer!

Har läst här inne men inte skrivit på ett tag, snart dags för många av er! Måste vara otroligt spännande med tvillingfödsel

Själv har jag kommit till v 21 nu och är heltids sjukskriven pga prematura sammandragningar, nu helt plötsligt efter sista svängen jag var inne så är det inte att jag ska öppna mig som oroade läkaren- utan att sammandragningarna ska påverka min ruptur sen förra förlossningen och att den ska gå upp. PRECIS det jag frågade 5 gånger under 2 års tid innan vi bestämde oss för ett barn till.

Så jag spenderar mitt liv i sängen just nu, känner mig som en fet och slö soffpotatis.....        
    Ohh vad drygt redan i v 21!
    Kan inte varit roligt att höra läkarens ord... särskilt om man efterfrågat den risken tidigare...
    Vi kan bilda par du och jag, jag känner mig också som en slö och fet soffpotatis men alternerar iaf mellan soffa, säng och stol!

Alla säger att det är "sååå värt det"... dåliga dagar tänker jag "fan ta dom om dom ljuger!"  Cool Du sitter iofs med facit.. ÄR det värt det?
    Väntar tvillingar! 33+3 idag!
  • Mabaja

Skönt med förvärkar! Och foglossning.. Och trötthet. Underbar fredag!

• Javisst
    Mamma till W skrev 2012-01-13 19:26:04 följande:
    Skönt med förvärkar! Och foglossning.. Och trötthet. Underbar fredag!
    Glöm inte brutna naglar! Jag hade sönder en idag... jävla fredagen den 13

Tinkalilla, välkommen tillbaka! Usch, det låter skitjobbigt!
    Första barnet BF 4 juni 2012
  • Mabaja

Javisst: det problemet har inte jag. Från sep-maj går mina naglar av innan de hunnit växa ut.

• Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-13 16:17:58 följande:
    Ohh vad drygt redan i v 21!
    Kan inte varit roligt att höra läkarens ord... särskilt om man efterfrågat den risken tidigare...
    Vi kan bilda par du och jag, jag känner mig också som en slö och fet soffpotatis men alternerar iaf mellan soffa, säng och stol!

Alla säger att det är "sååå värt det"... dåliga dagar tänker jag "fan ta dom om dom ljuger!"  Cool Du sitter iofs med facit.. ÄR det värt det?

Ja det är rätt drygt faktiskt.....blir ju ffa ganska dyrt i inkomstbortfall! Blir dessutom otroligt trött på alla som säger "lyckos dig, vad skönt att vara ledig!" LEDIG?!? Man kan ine göra annat än att ligga ner, kan inte ta hand om barnen, hemmet, röra mig utanför hemmet osv. Det är ju f*n inte att vara LEDIG! Sjukskriven är inte att vara ledig....

Dock ägnar jag lite åt tiden att hitta nya bra recept, är skit noga med vad jag äter nu så jag inte går upp för mkt nu när jag inte rör på mig.

Men....det ÄR värt det, tro mig

Hur långt har du kvar?      
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma