Inlägg från: LisaVäntar |Visa alla inlägg
  • LisaVäntar

Plus igen efter mf/ma

Haha, KMW; jag tycker fortfarande att du och odetta nyss blev gravida, kändes som om jag själv varit gravid i evigheter när ni kom men nu är vi alla nästan klara :)

Acure: skönt med besök av en expert :) det går ju rätt fort med oddsen när du väl kommit över 23+), tyckte tiden singlade dig fram till det (denna gången) och sen gick det fortare för varje "nu har bebis 20% chans, 45% chans.."

• LisaVäntar

Småbustroll: hoppas de vill sova inatt då :)

Här går det bra fast långsamt, har gjort som man inte skulle och googlat mig igenom förmiddagen.. Bra för denna gången men skrämmande inför fler graviditeter! De flesta sjukhus gör tydligen inget aktivt efter 33+6 och där är jag ju om 4 dagar så det är ju positivt.. Däremot är det supernegativt att jag öppnat mig inifrån, tyst dessutom, även denna gången och det bådar inte gott inför att skaffa syskon sen.. Iofs inte alls sugen på det just nu, men vill ju inte att skruttan ska behöva vara ensambarn!

• LisaVäntar

Men åh, Mimmi!! tappa inte allt hopp än, båda mina grav har börjat med spottings och "mens".. Hoppas, hoppas!!

TUL klart, 1950 gram idag, -12,5% (jämfört med -8% för två veckor sen), men det är ju fortfarande normalt.. Och rumpa ner, såklart!

• LisaVäntar

Småbustroll: tänkte begära genomgång av båda mina grav av doktorn på spec när bebis är född och vi har landat lite.. Min kropp är ju uppenbarligen inte så bra på att vara gravid så vi måste ju ha en stabil plan innan jag ens tänker tänka tanken!!

Acure: hur går det? Mer blödningar? Maken hemma?

KMW: jag hade tagit det lugnt med mys om det gav så mycket sd.. Eller kolla upp det så det inte påverkar och fortsätt mys ;)

Här står tiden stilla, 33+4 idag.. Har fått lov att sitta i rullstol små stunder så igår körde M mig ett varv runt sjukhuset, sååååå skönt! Snålblåst, regn och 5 plusgrader är klart underskattat bebis mår bra och jag har inte haft värk eller sd på flera dagar.. Jag hoppas de vill kolla igen imorgon och jag hoppas (fåfängt) att det ska vara så stängt så jag får åka hem och vila!!

• LisaVäntar

Mimmi: såg i andra tråden att du hade rätt, mitt hjärta blöder för dig!! Önskade så mycket att det var din tur hoppas du lyckas "skaka av dig det" och ge dig på ett nytt försök.. Visst har ni 3 försök på er? Kramar!!!

• LisaVäntar

Åh vad skönt!! Haha, ja visst kan man bli tacksam för småsaker :) synd att det känns så med mannen, det är svårt när den ena får göra allt och vi bara ligga.. Vi har haft våra duster kring det

• LisaVäntar

Brunt är ju ändå bra, men jag hade tagit det som ett tecken att ta det lite lugnare.. Det är skitsvårt och aptråkigt, men viktigt!

• LisaVäntar

Ja!!! Jag ska få göra ett VUL idag och se hur landet ligger! Hoppas att det antingen (helst) har stängt sig, bebis vänt sig och jag får åka hem eller att jag har öppnat mig mer och bebis får komma ut.. Sover i snitt 2 timmar per natt och har så förbannat ont! Sjukhussängar gör inget gott för foglossning och en redan förslappad kropp :-/

• LisaVäntar

Haha, tyvärr blev det ett litet mellanting :-/ öppen inifrån, stängda delen är dock 12 mm nu istället för 6, så jag får röra mig på rummet idag. Rumpnissan tycker att säte är ett bra läge och har inte flyttat sig en millimeter. Funkar rörelsen idag får jag röra mig på avdelningen imorgon och sen ser vi efter det.. Skymtar lite ljus i tunnelns slut iaf! Efter 35+0 stoppar de inte alls och det är om 8 dagar så har jag inte fått komma hem innan dess så tänker jag gå hem då iaf

Tummar Mimmi!!! Hoppas den klarar upptiningen!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma