• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    plutten02 skrev 2012-01-19 11:57:12 följande:
    13.45 idag ska jag till läkaren.
    Håller tummarna för att du får hjälp Plutten!
    Väntar tvillingar! 34+2 idag!
  • Pandoras box78

Hej på er

Var på RUL igår och allt såg bra ut, känns skönt att kunna släppa större delen av oron nu. Det enda som gjorde mig fundersam var att jag blev flyttad hela 8 dagar! Isf så plussade jag på ÄL +6 och det tror jag inte riktigt på Nytt BF är 14/6 men enl de tidigare VUL/UL har det bara varit en skillnad på+/- två dagar... Jag vet att det bara är riktlinjer och varken jag eller gubben är några långisar men jag ändrar nog inte BF förrän jag har pratat med BM

♥♥♥ Leon 090314 ♥♥♥
  • SoMa72
    plutten02 skrev 2012-01-19 11:57:12 följande:
    13.45 idag ska jag till läkaren.

Håller tummarna!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Liberté

Pust o stånk.... Alltså- är det någon mer än jag som är HELT slut? Jag blir andfådd av ingenting, frustar och pustar som en liten gris. Känns som en elefant sitter på bröstet! Kan sova mig igenom hela dagar utan problem- och ändå somna i normal tid på kvällen (och vakna trött....).

Är i v 22 nu, men kommer inte ihåg att jag känt mig så här "klumpig och fet" med andan i halsen någon av de andra gångerna.  

• SoMa72
    Liberté skrev 2012-01-19 14:42:41 följande:
    Pust o stånk.... Alltså- är det någon mer än jag som är HELT slut? Jag blir andfådd av ingenting, frustar och pustar som en liten gris. Känns som en elefant sitter på bröstet! Kan sova mig igenom hela dagar utan problem- och ändå somna i normal tid på kvällen (och vakna trött....).

Är i v 22 nu, men kommer inte ihåg att jag känt mig så här "klumpig och fet" med andan i halsen någon av de andra gångerna.  
    Ja, jag känner mig hyfsat slut, åtminstone från nån gång efter lunch och resten av dagen... Sitter i kortärmat på mitt rum och ändå svettas jag Tungan ute 
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79

Jag känner mig rejält slut! Behöver sova när jag gjort minsta grej...haha!

Men snart så...

Väntar tvillingar! 34+2 idag!
  • Saftmedbulle
    Dag och natt skrev 2012-01-18 13:50:08 följande:
    Litet embryo med tickande hjärta!! Gulesäcken var på plats och storleken på hinnsäcken följer förra veckans UL, v 6+3. Gud vad underbart att vi såg detta idag. Hän fick leta ett tag vilket gjorde att jag under den tiden nästan gav upp hoppet. Ber till gudarna att den vill stanna hos oss nu... Kram på er!
    Wow, vad skönt! Jag ska hjälpa dig att be ;)
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2012-01-19 15:03:39 följande:
    Jag känner mig rejält slut! Behöver sova när jag gjort minsta grej...haha!

Men snart så...

du kanske ska ringa och boka in en läkartid för att diskutera igångsättning? Så du får ett slutdatum! :)
    Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Saftmedbulle
    Pandoras box78 skrev 2012-01-19 12:50:15 följande:
    Hej på er

Var på RUL igår och allt såg bra ut, känns skönt att kunna släppa större delen av oron nu. Det enda som gjorde mig fundersam var att jag blev flyttad hela 8 dagar! Isf så plussade jag på ÄL +6 och det tror jag inte riktigt på Nytt BF är 14/6 men enl de tidigare VUL/UL har det bara varit en skillnad på+/- två dagar... Jag vet att det bara är riktlinjer och varken jag eller gubben är några långisar men jag ändrar nog inte BF förrän jag har pratat med BM
    Grattis till lyckat RUL! Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma