• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Saftmedbulle
    Liberté skrev 2012-01-19 14:42:41 följande:
    Pust o stånk.... Alltså- är det någon mer än jag som är HELT slut? Jag blir andfådd av ingenting, frustar och pustar som en liten gris. Känns som en elefant sitter på bröstet! Kan sova mig igenom hela dagar utan problem- och ändå somna i normal tid på kvällen (och vakna trött....).

Är i v 22 nu, men kommer inte ihåg att jag känt mig så här "klumpig och fet" med andan i halsen någon av de andra gångerna.  
    Är oxå helt slut, allt som oftast och är bara i v. 9...
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-19 15:07:10 följande:
    du kanske ska ringa och boka in en läkartid för att diskutera igångsättning? Så du får ett slutdatum! :)
    Ja... ska nog göra det faktiskt... jag blir ju inte starkare precis...
    Väntar tvillingar! 34+2 idag!
  • Mabaja

Mct: då är det på tiden. Är ju även rätt påfrestande att föda barn och tiden efteråt kan jag inte ens tänka mig!

• Javisst
    Pandoras box78 skrev 2012-01-19 12:50:15 följande:
    Hej på er Var på RUL igår och allt såg bra ut, känns skönt att kunna släppa större delen av oron nu. Det enda som gjorde mig fundersam var att jag blev flyttad hela 8 dagar! Isf så plussade jag på ÄL +6 och det tror jag inte riktigt på Nytt BF är 14/6 men enl de tidigare VUL/UL har det bara varit en skillnad på+/- två dagar... Jag vet att det bara är riktlinjer och varken jag eller gubben är några långisar men jag ändrar nog inte BF förrän jag har pratat med BM
    ♥♥♥ Leon 090314 ♥♥♥

Hoppas det går att citera med ipaden nu... Grattis till lyckat RUL! Jag tror det är rätt vanligt att man blir flyttad runt en vecka framåt eller bakåt, jag blev själv flyttat bakåt fem dagar. De tre tidigare ultraljuden jag gjort denna graviditet har det skillt en eller två dagar på som mest. Vet iof inte när i cykeln jag har ÄL, det kan ju skilja en del men också hur lpng tid det tar för ägget att fästa. Dessutom har jag läst att det kan bli så framförallt om det är en tjej då de tydligen kan vara lite mindre redan på RUL. Vet inte m det stämmer men om det gör det förklarar det iaf mitt fall (och kanske även ditt? kollade ni kön?) MCT, jag röstar också för ringa och boka tid! Du måste ju ha krafter kvar tills de är ute också
    Gravid vecka 21, bf 4 juni.
  • Javisst

Nähä, det gick inte att citera! Gör om, gör rätt... Hoppas det går att citera med ipaden nu... Grattis till lyckat RUL! Jag tror det är rätt vanligt att man blir flyttad runt en vecka framåt eller bakåt, jag blev själv flyttat bakåt fem dagar. De tre tidigare ultraljuden jag gjort denna graviditet har det skillt en eller två dagar på som mest. Vet iof inte när i cykeln jag har ÄL, det kan ju skilja en del men också hur lpng tid det tar för ägget att fästa. Dessutom har jag läst att det kan bli så framförallt om det är en tjej då de tydligen kan vara lite mindre redan på RUL. Vet inte m det stämmer men om det gör det förklarar det iaf mitt fall (och kanske även ditt? kollade ni kön?) MCT, jag röstar också för ringa och boka tid! Du måste ju ha krafter kvar tills de är ute också

Gravid vecka 21, bf 4 juni.
  • plutten02

Ingen hjälp alls idag... Fortsätt som du gör nu sa denna kvinnliga läkare. Vad fan ska jag ta mig till?? Fanns inget att ta eller göra sa hon.

Kan det kanske vara bättre att gå till vanlig vårdcentral där dom kanske kollar runt om och inte bara till graviditeten...? Känns som dessa läkare inom MVC bara kollar hur man mår under sin graviditet.

• Saftmedbulle
    plutten02 skrev 2012-01-19 16:58:18 följande:
    Ingen hjälp alls idag... Fortsätt som du gör nu sa denna kvinnliga läkare. Vad fan ska jag ta mig till?? Fanns inget att ta eller göra sa hon.

Kan det kanske vara bättre att gå till vanlig vårdcentral där dom kanske kollar runt om och inte bara till graviditeten...? Känns som dessa läkare inom MVC bara kollar hur man mår under sin graviditet.
    Var du på utredning hos läkaren?
  • plutten02
    Saftmedbulle skrev 2012-01-19 17:21:27 följande:
    Var du på utredning hos läkaren?
    jag var hos en läkare för att jag har sån förbaskad huvudvärk. har haft sen jag såg det där förbaskade +et på stickan...

Detta leder då till trötthet som ger ett förbaskat illamående. Hon kollade reflexer och ögonen sen inget mer. Kände lite på huvudet. Men det sitter ju inte utanpå huvudet det sitter ju lixom I HUVUDET.
  • Mabaja

Plutten: det kan ju även vara fullt normalt? Alla reagerar olika på graviditet.

• plutten02
    Mamma till W skrev 2012-01-19 18:41:38 följande:
    Plutten: det kan ju även vara fullt normalt? Alla reagerar olika på graviditet.
    ja jag tror inte det är något konstigt. Men det måste finnas något som hjälper. Det är inge kul att gå med migrän dag in och dag ut. Ja så känns denna förbaskade huvudvärken
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma