• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    telgebo skrev 2012-01-20 18:19:16 följande:
    varför ska man egentligen byta signatur?
    Kära Familjelivs-medlem,

Igår kväll utsattes våra servrar för en attack av okända hackers. Händelsen är polisanmäld och läget är nu under kontroll. Det finns dock en viss risk att känslig information kan ha läckt ut till obehöriga. I det här fallet gäller det vissa delar av användardatabasen som innehåller signatur, e-post och krypterat lösenord.

Som en försiktighetsåtgärd uppmanar vi därför dig att byta signatur på ditt konto om du har skrivit känsliga inlägg som du inte vill ska kunna kopplas ihop med din e-post-adress.

De inlägg som du gjort anonymt kan däremot inte på något sätt kopplas till din signatur eller e-postadress, med den information som eventuellt har läckt ut.

Lösenorden i vår databas lagras på ett säkrare sätt än de flesta andra sajter som har utsatts för liknande attacker. Risken för att dessa lösenord ska gå att dekryptera är liten. Trots det uppmanar vi dig att byta ditt lösenord, speciellt om du vet med dig att ditt lösenord är lätt att gissa med tillgång till din e-post och/eller signatur.

Klicka här för att byta signatur
    Klicka här för att byta lösenord

Den vanliga avgiften för att genomföra ett signaturbyte är borttagen tills vidare. OBS! Kom ihåg att inte välja "Dold ändring" när du byter signatur, då din gamla signatur i så fall kommer att stå kvar på dina inlägg. Vi har även öppnat upp så att de som har bytt signatur de senaste 3 månaderna kan byta igen.

Ifall du använt samma lösenord för konton på andra sajter, bör du byta även dessa lösenord.

Om du har frågor kring det som inträffat, ber vi dig mejla oss på [email protected]

Vi beklagar det som har hänt. Tillsammans med vårt driftbolag kommer vi nu att vidta åtgärder för att säkerställa att en liknande attack inte ska kunna upprepas.

Familjeliv Media AB
    Väntar tvillingar! 34+3 idag!
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2012-01-20 18:23:25 följande:
    Haha! Jag har nog inte skrivit de här nej ;) Ansiktsboken äre som gäller! Tss. Han inflammerad tjock+ändtarm, blodig avföring o smärtor i buken.. Sätter mig vid datan strax o förklarar mer :)

Nej men lilla vännen! Kommer det bli kroniskt? Ja sätt dig vid datorn, nu vill jag höra med!
    Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • needtobreathe

Ska ba iväg snabbt o handla, back om 40! Då skriver jag :)

• telgebo
    MCT79 skrev 2012-01-20 18:24:33 följande:
    Din?
    Du har varit igenom en enorm stress på sista tiden.. och är fortfarande.. Sånt kan påverka mensen.
    Ja min, vet inte vad jag gör om det nu beror på en viss sak..du vet vad jag syftar på.

Vilken stress har jag haft sedan jul då jag hade den senast och den alltid blevit regelbunden efter de andra graviditeterna jag genomgått innan?

Bara och vänta och se då. Vet inte vad jag gör annars.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Dag och natt

Åh så svårt att komma på ny signatur. Här är mitt nya iaf.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt
    telgebo skrev 2012-01-20 18:33:39 följande:
    Ja min, vet inte vad jag gör om det nu beror på en viss sak..du vet vad jag syftar på.

Vilken stress har jag haft sedan jul då jag hade den senast och den alltid blevit regelbunden efter de andra graviditeterna jag genomgått innan?

Bara och vänta och se då. Vet inte vad jag gör annars.
    Det är ju mycket som MCT säger, enorm stress påverkar ju kroppen. Trodde annars att du ville bli gravid eftersom du börjat tempa igen? Har du inget preventivmedel?
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • telgebo
    Dag och natt skrev 2012-01-20 18:36:31 följande:
    Det är ju mycket som MCT säger, enorm stress påverkar ju kroppen. Trodde annars att du ville bli gravid eftersom du börjat tempa igen? Har du inget preventivmedel?
    Försökte också byta signatur men har min gamla visst kvar.

Jag har inte börjat tempa igen och ska jag börja är det som preventivmetod. Har inget preventivmedel då jag knappt har nåt sexliv och trodde mig kunna min kropp och vet när jag har mens och ÄL. Känns helt omöjligt att jag kunnat bli det såhär kort tid efter jag födde och oskyddat 1 vecka innan mens är ju safe vad jag förstått, men jävligt dumt så det behöver ni inte kommentera för jag vet det redan. Jag vill inte att det läcker ut nu till soc kännedom så snälla låt mig vänta ett tag och få berätta det själv om det nu är så vilket vore för otroligt att det borde vara.

Jag tycker inte jag har upplevt någon stress på sista tiden, livet går ju sin gilla gång och det har ju aldrig påverkat mensen förr genom att haka upp sig vid stress, flytt, oro, tuffa uppgifter osv.
    Fast visst, detta att den är sen kanske påverkar en mer än man tror, den brukar ju aldrig vara det annars och så alla dessa flytningar jag haft och mensvärkskännigar, trötthet, konstig känsla i brösten, kissnödig och sug efter saker, men nu överanalyserar jag bara.

Vill inte ta ett test redan nu då jag vill kuna lita på resultatet och släppa det sedan om det nu är negativt, men hur länge man måste vänta på att ta ett test vet jag inte.
  • telgebo

Om jag tar ett test nästa helg på lördag tex kan jag lita på testet då?

• MCT79
    telgebo skrev 2012-01-20 18:48:30 följande:
    Om jag tar ett test nästa helg på lördag tex kan jag lita på testet då?
    Ja det ska du kunna göra.

Men hur kan du säga att du inte upplever någon stress just nu? Du var ju jätteuppriven för bara en vecka sen angående det inställda umgänget? Jag skulle definitivt kalla det en stressig situation...

Jag är ingen mensexpert heller men det kanske tar lite tid innan den är helt regelbunden efter en förlossning?
    Väntar tvillingar! 34+3 idag!
  • needtobreathe

Telge; Är de samma snubbe eller nån ny? Time will tell. Kanske lite olägligt om du vore gravid o skaffa en till nu som läget är..

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma