• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Mm jag var jättepigg och glad! Daniel hade lagt sig i soffan och sov som aldrig förr. Syskonkärlek redan innan båda är på utsidan!

• MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-20 13:44:12 följande:
    Mm jag var jättepigg och glad! Daniel hade lagt sig i soffan och sov som aldrig förr. Syskonkärlek redan innan båda är på utsidan!
    Lovande! ;)  Då vet du vad som väntar!
    Väntar tvillingar! 34+3 idag!
  • FruW

Hörrni, har ni kollat era inboxar? Byt signatur!!

Kram

• MCT79
    FruW skrev 2012-01-20 14:35:34 följande:
    Hörrni, har ni kollat era inboxar? Byt signatur!!

Kram
    Mmm såg det där... tror jag avvaktar.. den mail jag har til FL använder jag inte längre. Har bytt lösenord både här på FL och på den mailen så länge..
  • telgebo

MCT: Förstår men om du berättar hur du mår för läkaren tror du inte då att du får ett igångsättningsdatum? Jag fick ju ett på humanitära skäl fast jag egentligen inte ville då jag mådde så bra i min graviditet utan det var BM som ville. Det enda för min del var väl mer att jag föder barn så rusktigt fort och var rädd att inte hinna in och fort gick det ju, satt ju med krytsvärkar i taxin in och kom ju in fullt öppen och Alice föddes 30 min efter jag kom till sjukhuset. Jag satt ju hemma hela dagen och gick på stan och så helt omedveten om att det lilla onda jag tyckte mig känna inte var annat än dumma sammadragningar.

Jag tycker du iaf ska höra med läkaren för du ska ju faktiskt orka föda också och med tanke på hur lite du får sova så.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • rontgensyrran

Hej på er alla gravida!

Underbart kul att tråden lever vidare! Och ett och annat bekant ansikte. Grattis MTC79 och mabaja! När är det dags för de små? Min Ines är ingen liten bebis nu, utan en stor tjej på snart 13 mån :)

Kram på er!

• Mabaja

Rontgen: välkommen tillbaka! Kul att se dig igen. Jag har bf 26/2 och mct 27/2 men hon väntar två så hennes kommer tidigare än min. :) kram till dig

• MCT79
    rontgensyrran skrev 2012-01-20 17:17:09 följande:
    Hej på er alla gravida!

Underbart kul att tråden lever vidare! Och ett och annat bekant ansikte. Grattis MTC79 och mabaja! När är det dags för de små? Min Ines är ingen liten bebis nu, utan en stor tjej på snart 13 mån :)

Kram på er!
    Ohh det var inte länge alls sen som jag tänkte på dig! Hur har du det med allt? Tänkte på Inez på julafton! =)

Jag är beräknad till 27/2 men räknas ju som fullgången redan 13/2,... vi får se!
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2012-01-20 17:36:39 följande:
    Rontgen: välkommen tillbaka! Kul att se dig igen. Jag har bf 26/2 och mct 27/2 men hon väntar två så hennes kommer tidigare än min. :) kram till dig
    Åh vad roligt! Det är ju snart nu! Ansökte om att gå med i den slutna gruppen. Får se om jag blir "godkänd" ;)
    Undrar om din nästa bebis har lika bråttom ut som W? Vad blir det förresten? har ni tittat? kram
  • MCT79
    telgebo skrev 2012-01-20 15:52:03 följande:

MCT: Förstår men om du berättar hur du mår för läkaren tror du inte då att du får ett igångsättningsdatum? Jag fick ju ett på humanitära skäl fast jag egentligen inte ville då jag mådde så bra i min graviditet utan det var BM som ville. Det enda för min del var väl mer att jag föder barn så rusktigt fort och var rädd att inte hinna in och fort gick det ju, satt ju med krytsvärkar i taxin in och kom ju in fullt öppen och Alice föddes 30 min efter jag kom till sjukhuset. Jag satt ju hemma hela dagen och gick på stan och så helt omedveten om att det lilla onda jag tyckte mig känna inte var annat än dumma sammadragningar.

Jag tycker du iaf ska höra med läkaren för du ska ju faktiskt orka föda också och med tanke på hur lite du får sova så.

Jo det är det jag hoppas på, därför jag har tid för förlossningsplanering.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma