• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Liberté

telgebo:

Ta kontakt med mödravården för att kunna ta ett test, dessutom kan de lotsa dig vidare i hur du ska hantera situationen med samtalshjälp osv- lita på deras tystnadsplikt. Där kan du också få vidare hjälp med preventivmedel, test  för ev. könssjukdomar osv vilket ju är viktigt- en graviditet är inte det enda du kan då. Kuratorer och psykologer finns ju också till hjälp.

Nu vet jag inte varför dina barn är omhändertagna, dock träffar jag en del av dessa barn i mitt yrke, och mitt råd till dig är att ta kontroll över situationen du befinner dig i nu. Skulle du vara gravid så måste du ta fatta ett ansvarfullt beslut både för dig och barnets skull. Hårt sagt och det är inte så jag menar det- utan att kontroll över situationen också kan hjälpa dig vidare i att se på dig själv på ett positivt sätt.     

• telgebo
    Liberté skrev 2012-01-20 21:02:17 följande:
    telgebo:

Ta kontakt med mödravården för att kunna ta ett test, dessutom kan de lotsa dig vidare i hur du ska hantera situationen med samtalshjälp osv- lita på deras tystnadsplikt. Där kan du också få vidare hjälp med preventivmedel, test  för ev. könssjukdomar osv vilket ju är viktigt- en graviditet är inte det enda du kan då. Kuratorer och psykologer finns ju också till hjälp.

Nu vet jag inte varför dina barn är omhändertagna, dock träffar jag en del av dessa barn i mitt yrke, och mitt råd till dig är att ta kontroll över situationen du befinner dig i nu. Skulle du vara gravid så måste du ta fatta ett ansvarfullt beslut både för dig och barnets skull. Hårt sagt och det är inte så jag menar det- utan att kontroll över situationen också kan hjälpa dig vidare i att se på dig själv på ett positivt sätt.     
    Jag är inte rädd för sjukdomar då jag faktiskt litar på honom och han vet om min oro för graviditet också. Vi har fortfarande kontakt den mannen och jag.

Allvarligt så vet jag inte vad jag ska göra om det nu skulle vara så att jag är gravid, men samtidigt så känns det så osannolikt att det skulle kunna bli ett barn 1 vecka kvar till mens.

Jag vet faktiskt inte riktigt anledningen till att de omhändertog min dotter från mig för hela utredningen är byggt på en persons uttalande, en person som för övrigt såg ner på mig redan från första början och hade synpunkter på allt och inget och dömnde mig på en gång bara för att min amning inte kommit igång 5 dagar efter att Alice föddes och hade jädra sjuka åsikter om det. Den personen påstår en massa som aldrig har hänt, han jobbade dessutom bara ett fåtal gånger under tiden jag bodde där och soc har bara pratat med honom och går blint på hans uppgifter och när jag frågar soc om de inte ska prata med BVC och neo så förstår inte ens soc vad det ska vara bra för. Jag blir så ledsen när de misstror mig och inte lyssnar på mig utan bara blint litar på en person som inte gillar mig ens. Jag har aldrig gjort det som står i PM: et från hemmet där jag och Alice bodde i 10 dagar som att jag skulle ha lämnat henne utan uppsikt, jag hade ju henne hos mig 24 timmar om dygnet tom hos mig när jag sov mm mm.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • FruW

Telge man kan tyvärr inte lita på folk när det gäller sånt där.. Man kan ju ha en sjukdom man inte ens vet om, o killar har ofta inte lika mkt symptom som vi tjejer får av an könssjukdom. Så var rädd om dig själv, gå o testa dig o skydda dig vid tillfälliga relationer så slipper du oroa dig för både graviditeter o sjukdomar..

• MCT79
    telgebo skrev 2012-01-20 21:18:25 följande:
    Jag är inte rädd för sjukdomar då jag faktiskt litar på honom och han vet om min oro för graviditet också. Vi har fortfarande kontakt den mannen och jag.

Allvarligt så vet jag inte vad jag ska göra om det nu skulle vara så att jag är gravid, men samtidigt så känns det så osannolikt att det skulle kunna bli ett barn 1 vecka kvar till mens.

Jag vet faktiskt inte riktigt anledningen till att de omhändertog min dotter från mig för hela utredningen är byggt på en persons uttalande, en person som för övrigt såg ner på mig redan från första början och hade synpunkter på allt och inget och dömnde mig på en gång bara för att min amning inte kommit igång 5 dagar efter att Alice föddes och hade jädra sjuka åsikter om det. Den personen påstår en massa som aldrig har hänt, han jobbade dessutom bara ett fåtal gånger under tiden jag bodde där och soc har bara pratat med honom och går blint på hans uppgifter och när jag frågar soc om de inte ska prata med BVC och neo så förstår inte ens soc vad det ska vara bra för. Jag blir så ledsen när de misstror mig och inte lyssnar på mig utan bara blint litar på en person som inte gillar mig ens. Jag har aldrig gjort det som står i PM: et från hemmet där jag och Alice bodde i 10 dagar som att jag skulle ha lämnat henne utan uppsikt, jag hade ju henne hos mig 24 timmar om dygnet tom hos mig när jag sov mm mm.
    Fast du sa ju tidigare att även barnmorskan på BB hade uttryckt oro? Innan ni kom till det där hemmet?
    Väntar tvillingar! 34+3 idag!
  • Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-20 21:32:55 följande:
    Fast du sa ju tidigare att även barnmorskan på BB hade uttryckt oro? Innan ni kom till det där hemmet?

Barn omderhändertas inte utan anledning..... Det dyker altid upp något fall i media där socialen tydligt gjort en missbedömning av situationen- men även där är det omöjligt för oss lekmän att göar en korrekt bedömning eftersom man ofta hör en sida av saken. Däremot så träffar jag ofta (FÖR ofta) barn i mitt yrke som jag önskar fått mer hjälp av de sociala myndigheterna, man talar ofta om att föräldrar har rätt till sina barn, barn har rätt till föräldrar. Men barns rätt till utveckling, barns rätt till självkänsla och barns rätt att vara i ett ansvarsfullt hem- det är mer sällan på tapeten. Eftersom jag handskas och arbetar med att hjälpa dessa barn så skulle jag önska att systemet såg annorlunda ut, att man vågade agera långt innan..... och att man presenterar kontakt med myndigheter som en hjälp- inte stjälp..... Ja...detta var lite dravvel, men sitter just nu uppe i fall där man tvekar på att "gå vidare" och det är ganska komplext, men oavsett hur komplext det är så bär man barnets öde med sig i sitt hjärta resten av livet.

Hur mår du förresten? Något mer gott från bakmaskinen kanske? Jag är såååå sugen på en sådan!! Man kunde göra paj också.....?   
  • MCT79
    Liberté skrev 2012-01-20 21:39:43 följande:
    Barn omderhändertas inte utan anledning..... Det dyker altid upp något fall i media där socialen tydligt gjort en missbedömning av situationen- men även där är det omöjligt för oss lekmän att göar en korrekt bedömning eftersom man ofta hör en sida av saken. Däremot så träffar jag ofta (FÖR ofta) barn i mitt yrke som jag önskar fått mer hjälp av de sociala myndigheterna, man talar ofta om att föräldrar har rätt till sina barn, barn har rätt till föräldrar. Men barns rätt till utveckling, barns rätt till självkänsla och barns rätt att vara i ett ansvarsfullt hem- det är mer sällan på tapeten. Eftersom jag handskas och arbetar med att hjälpa dessa barn så skulle jag önska att systemet såg annorlunda ut, att man vågade agera långt innan..... och att man presenterar kontakt med myndigheter som en hjälp- inte stjälp..... Ja...detta var lite dravvel, men sitter just nu uppe i fall där man tvekar på att "gå vidare" och det är ganska komplext, men oavsett hur komplext det är så bär man barnets öde med sig i sitt hjärta resten av livet.

Hur mår du förresten? Något mer gott från bakmaskinen kanske? Jag är såååå sugen på en sådan!! Man kunde göra paj också.....?   
    Det ramlar ut gott bröd.... i morse ett franskbröd... i förrgår ett fullkornsbröd.. (blev lite tungt dock..)
    Sambon ska sno ihop ett morotsbröd över natten som ska ges bort till en äkta brödoman i morgon. ;)

Ja det finns nått recept på äppelsmulpaj men jag vet inte.. jag är skeptisk... äpplena ska kokas först så det verkar en aning lättare att göra den i pajform+ugn. ;)
    Risgrynsgröt finns det också. Vore ju kanon till frukost men då ska man ha ägg och allt iformen över natten...nja...
  • telgebo

BB´s anmälan är bara konstig, de anmälde mig för att jag hade få ögonrörelser och för lite munmotorik. Fattar ingenting, vem är inte trött 8 timmar efter en förlossning.? Ja Alice var 8 timmar då. Och hur kan de veta nåt om min bakgrund? Jo nån dåre ringde och bad dom anmäla mig för minsta lilla sak. Tänk om mammaor blir anmälda för trötthet ja då skulle många bli av med sina barn och soc har inte ens pratat med BB så den anmälan känns bara total onödig och det står ingenting om den i utredningen heller utan de har byggt hel autredningen på vad som påstås ha skett i hemmet och inte pratat med BVC och neo, men efter mycket ifrågasättande av mig så tog de till slut kontakt med BVC men de vill ju inte lyssna på hennes fina ord om mig, det är bara idioten från hemmet som påstår en massa skitlögner de lyssnar på.

Killen: Jag litar på honom, han är ingen sån kille som har en massa lösa förbindelser. Han ville gå vidare och ses igen men jag känner inte det intresset för honom. Efteråt tom ångrade jag att vi hamnade i säng eller jag vet inte, men det var inte så bra det vi gjorde. Jag har lovat att höra av mig om mensen inte kommer eller kommer och då får vi väl ses och prata igenom allt men jag vet ju redan vad han vill och det är abort men jag vet inte om jag fixar det även om det kanske vore det bästa i det här fallet men jag fixar det bara inte. Vill inte ens tänka på ordet utan jag får ta ansvar för mina handlingar.

Jag ska ta och kolla upp mig och ta prov men jag känner mig inte så orolig för det faktiskt hur konstigt det än låter i era öron, känner mig säker på han som person och det han sa att han bara varit med sin fd som han har barn med och ingen annan sedan dess.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-20 21:44:17 följande:
    Det ramlar ut gott bröd.... i morse ett franskbröd... i förrgår ett fullkornsbröd.. (blev lite tungt dock..)
    Sambon ska sno ihop ett morotsbröd över natten som ska ges bort till en äkta brödoman i morgon. ;)

Ja det finns nått recept på äppelsmulpaj men jag vet inte.. jag är skeptisk... äpplena ska kokas först så det verkar en aning lättare att göra den i pajform+ugn. ;)
    Risgrynsgröt finns det också. Vore ju kanon till frukost men då ska man ha ägg och allt iformen över natten...nja...

Låter gott! Men jag som inte ska äta bröd....hehe, bakmaskin känns faaaaaaaaaaaaarligt!

Går man full tid med twins eller hur gör dom? Väntar på att det ska komma igång av sig själv eller hur funkar det?  
  • MCT79
    Liberté skrev 2012-01-20 21:45:55 följande:
    Låter gott! Men jag som inte ska äta bröd....hehe, bakmaskin känns faaaaaaaaaaaaarligt!

Går man full tid med twins eller hur gör dom? Väntar på att det ska komma igång av sig själv eller hur funkar det?  
    Man väntar nog normalt... fast man räknas som fullgången  38+0, Vid 40+0 har man gått över två veckor.
    Hoppas dock slippa gå förbi 38+0!
  • Mabaja

Mct: tänk om jag hade kunnat få säga så! Jag skulle önska att jag slapp gå 40+0 men det är ju inte troligt!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma