• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Javisst

Jag har mest kikat runt på nätet än så länge men eftersom vi bor på landet med mestadels ojämna grusvägar blir det nog en lite klumpig men stabil vagn. Har fastnat väldigt mycket för Emmaljungans City Cross, vagn med fyra fasta hjul men väger ändå inte supermycket... Tänkte om man köper en sådan, eller någon annan liknande, så borde den ju vara perfekt att ha här hemma men om man är i affärer mycket så kanske man får lägga i bilbarnstolen i en kundvagn eller komplettera med en annan vagn med svängbara framhjul, om man i framtiden känner för det? Det enda jag fuderat lite på är det här med handtagen som man vinklar uppåt för att få dem högre upp. Både jag och min sambo är hyffsat långa (177 och 189 cm) och jag är rädd att man kommer för nära vagnen då istället och slår i fötterna i vagnen. Förstår ni vad jag menar? Vad har ni haft för vagn till W? Ska ni ha samma till lillen, eller blir det en syskonvagn (kommer inte ihåg hur gammal W är, men jag har för mig att hon bara är runt 1-2 år?)?

Gravid vecka 21, bf 4 juni.
  • Javisst

Meeen, vad gör jag för fel?? Jag gör radbrytningar och allt ser bra ut innan jag postar. Kanske får ladda ner appen till Ipaden och se om det blir bättre...

Gravid vecka 21, bf 4 juni.
  • qatteriin

Javisst: Vi har köpt en City Cross och har även "testkört" den på Jul på Liseberg när min syster var här med sin son, och den är helt underbar! Väldigt lättkörd även bland mkt folk, även om vagnar med svängbara hjul förstås är mer lätthanterliga. Jag är 1,60 och har därför inget problem att komma för nära vagnen, men maken är 1,89 och hade inga problem med att han slog i när han körde. Och han brukar ändå gå in i allt hela tiden... B-)

• plutten02

Någon som har koll på hur det funkar med omplacering på jobbet???

Jag jobbar nu dag och kvällspass som PA där det är mycket lyft och vändningar, dumma arbetsställningar. Däremot på natten så har man ca 2 timmars effektiv arbetstid sen är det lugt hela natten.

Kan jag begära att få bli omplacerad till natten??? jag vill ju kunna jobba så länge som möjligt utan att bli sjukskriven egentligen.

• Mabaja

Javisst: nu har du sagt nå dumt! ;) jag älskar emmaljunga! Vi kommer köpa en syskonvagn då w är 15 mån. Vi hade en edge först men sålde den nu när vi behöver en syskonvagn och fastnat för bugaboo donkey (14800 kr). Köpte en mindre vagn när vi köpte ny bil (maken testade aldrig hur mycket utrymme som fanns kvar) så den ska vi också sälja och satsa på en sulky till sommaren.

• Mabaja

Mct: karpaltunneln hade jag problem med när jag väntade w. Den här gången har jag bara känt av när jag tränat styrketräning eller burit tungt!

• Mabaja

Har varit och tränat zumba såhär på lördagsförmiddagen. Det skulle jag inte ha gjort. Fick ont i magen tidigt på passet. Och höger fog som protesterar ordentligt. Sen har vi huvudet som skriker "rör på dig din lata jävel".

• telgebo

Jag vet inte när jag hade ÄL, skulle haft den om man räknar i en vanlig cykel helgen innan jag hade sex.

Träffade killen helgen efter långt efter jag trodde att ÄL skett och hade sex på natten dag 22 så jag tycker ändå att det vore så osannolikt att ha ÄL på dag 22 som jag då nyss påbörjat. Vad jag vet så har jag inte haft sån sen ÄL förr så det vore första gången i mitt liv då.
    Jag är nervös ja för vad som händer med barnet om jag är gravid och den stressen hur det påverkar mig vill jag helst inte vara med om.

Dag och natt: Jag har ingen PCO/PCOS

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Dag och natt

Jag menade inte att du har PCO heller telgebo, det var en del av mitt resonemang att det inte är särskilt ovanligt att folk har sena ÄL. 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • got2b

Javisst: Tipsar om en Brio Happy. Finns med teleskophandtag. Vi testkörde med de andra handtagen i affären och går man i rask takt sparkade båda två på vagnen. Vi är 176 och 190 och även de i affären tipsade om teleskophandtagen istället. Tyvärr blir utbudet lite begränsat, men vi gillade verkligen Brion. Snart bf här så då ska den ut och köras här på grusvägarna :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma