• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

Men om jag nu hade ÄL på dag 19 så borde ju då ägget släppa på dag 20 eller dag 21 och då borde ju chansen/risken vara så liten till att jag vore gravid.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Mabaja

Wohoo! Wilda sov hela natten och nu är febern borta. Har bara en spänningshuvudvärk som heter duga!

• Evve81
    Mamma till W skrev 2012-01-21 07:30:01 följande:
    Wohoo! Wilda sov hela natten och nu är febern borta. Har bara en spänningshuvudvärk som heter duga!
    skönt!

Telgebo: Allvarligt men visst kan cykeln rubbas och har du blivit gravid under en "säker" period så är du ju inte den första. Är väl inte så länge sedan du skrev att du längtade efter att bli gravid igen?? Har du ändrat dig?
  • Dag och natt
    telgebo skrev 2012-01-20 22:55:19 följande:
    MCT: Jag har skrivit att jag var säker på att jag var inne i en säker period när jag hade sex, hade jag vart nära ÄL, eller nära den tid i cykeln då jag har det runt dag 15 så hade jag inte vågat ta risken då hade jag nog inte ens träffat honom. Jag har ingen aning om det ens är möjligt att ha en sådan sen ÄL som dag 21-22, aldrig hört talas om det iaf och någon som blivit gravid , är nog väldigt osannolikt.
    Nu förstår jag inte vad du menar - väldigt osannolikt att ha ÄL på dag 21-22 och att du aldrig hört talas om folk som har det? Om du tittar på min senaste chart hade jag ÄL på dag 23 och visst är jag gravid. Min ÄL har dröjt just pga alla omställningar i kroppen pga graviditeterna, förut hade jag alltid 28 dagars cykel men då var jag inte i barnsvängen och kollade när jag hade ÄL men förmodligen runt dag 14. 
    (Och har man PCO så har man definitivt senare ÄL och ofta problem med att bli gravid, men det går ju.)
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Mabaja

Evve81: inte trodde jag att jag skulle bli så risig av lite dropp men tydligen! "influensa" två ggr på en vecka kan ju inte vara annat än biverkningar. Hade förberett mig den där tröttheten du förvarnat om och ja den fick jag med. :)

• Javisst

Jag har svårt att känna någon sympati för dig i detta fallet telge. Du vill inte bli gravid och då skyddar man sig OAVSETT när i cykeln man är, annars avstår man från sex eller iaf penitrering. Svårare än så är det inte, tycker jag. Du säger dessutom emot dig själv, att du kan "absolut inte blivit gravid så sent efter ÄL" men ändå oroar du dig för just det... Det hade ju verkligen varit höjden av dumhet att få ett barn till nu ned tanke på vad du varit och är fortfarande med om. Härligt mamma till W (fan vad jobbigt med alla namnbyten ) med en god nattsömn och att febern är borta! Idag ska jag åka och spana in och klämma på barnvagnar, det ser jag fram emot jättemycket Tar min kära mor med som smakråd då sambon inte är hemma.

Gravid vecka 21, bf 4 juni.
  • Javisst

Fan vad dumt det blir utan radbrytningar... Ledsen, försöka se vad jag gör för fel!

Gravid vecka 21, bf 4 juni.
  • Mabaja
    Javisst skrev 2012-01-21 09:34:48 följande:
    Jag har svårt att känna någon sympati för dig i detta fallet telge. Du vill inte bli gravid och då skyddar man sig OAVSETT när i cykeln man är, annars avstår man från sex eller iaf penitrering. Svårare än så är det inte, tycker jag. Du säger dessutom emot dig själv, att du kan "absolut inte blivit gravid så sent efter ÄL" men ändå oroar du dig för just det... Det hade ju verkligen varit höjden av dumhet att få ett barn till nu ned tanke på vad du varit och är fortfarande med om. Härligt mamma till W (fan vad jobbigt med alla namnbyten ) med en god nattsömn och att febern är borta! Idag ska jag åka och spana in och klämma på barnvagnar, det ser jag fram emot jättemycket Tar min kära mor med som smakråd då sambon inte är hemma.

åååh vad roligt med vagn! Hoppas du hittar nån som uppfyller alla dina krav! Vi har planer på att göra slag i saken och hämta vår vagn nästa helg. Har du nån koll på vad du är ute efter när det gäller vagn?
    Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • MCT79
    telgebo skrev 2012-01-21 00:25:41 följande:
    Men om jag nu hade ÄL på dag 19 så borde ju då ägget släppa på dag 20 eller dag 21 och då borde ju chansen/risken vara så liten till att jag vore gravid.
    Om ägget släppte på dag 20-21...och du hade sex på dag 21.... ?  ägget kan leva upp till 24 timmar också... jag skulle vilja säga att du prickat in ägglossningen rätt bra....  det där är definitivt ingen säker period iaf...
    Väntar tvillingar! 34+4 idag!
  • MCT79

Javisst, spännande med vagnletande!

Mamma till W skrev 2012-01-21 07:30:01 följande:
    Skönt febern är borta iaf! Solig

Jag vaknade med en fruktansvärd smärta i händerna... de börjar svullna ganska bra och jag tror minsann att jag dragit på mig karpaltunnelsyndrom också.
    Check!
    Väntar tvillingar! 34+4 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma