• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • FruW

Åh vilken fin vagn! Marinblått är jättesnyggt!

Telge du har bara 2 alternativ, antingen testar du dig eller så gör du det inte. Svårare än så är det inte. Ju förr desto bättre kanske så du får veta... Ibland har det räckt att testa för mig så kommer mensen...

• Pandoras box78
    SoMa72 skrev 2012-01-22 12:37:15 följande:
    Vi ska ha en Emmaljunga Nitro city i Nautic navy med quadrolift
    Mycket bra vagn, har en svart/lime -09 
    Det enda vi ska göra är att byta ut vår quadrolift mot en City korg.
    ♥♥♥ Leon 090314 ♥♥♥
  • Mabaja

Mct: jag hoppas jag får se dina pelletssäckar i vagnen sen! :)

• Dag och natt

Hur mår du FruW? Jag fattade först nu vem du var

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

Oj barnvagnar, vilken djungel.... Jag tjuvkikade lite på barnvagn förra helgen och drömde mig bort... Vågade knappt ta på dem för det kändes som förbjudet område att ens tro att det ska gå vägen. Skäms
    Så jag har absolut ingen aning om vad som skulle vara bra för oss. 
    Vi är ganska långa, 173 resp 183 cm så man kanske ska ha teleskophandtag, var det så det hette hos Brio Happy? Finns det några andra? Sen är det ju smidigt med en vagn som funkar i stan, på buss, t-bana och pendeltåg (jag har inte körkort men sambon har) men också funkar i terräng som uppe i S-vall när vi är där på vintern och så... Ska fråga en kompis där uppe som köpte en Bugaboo nånting med smala hjul där framme och fråga hur hon tycker att det funkar där uppe där det oftast är mer snö. Jag har fått för mig att hon har varit nöjd med den. 

Men det är verkligen en djungel och jag förstår inte hur man nånsin ska kunna bestämma sig Tungan ute

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Evve81

Dag och natt: Det är ju oftast plogat även i Sundsvall eller ska ni gå i skogen? Vi har en brio gammal men med lufthjul och jag bor ju 10 mil ovanför sundsvall. Vi har tom fjällvandrat och dragit den över en myr. Vi är super nöjda med den!

• MCT79

Vi valde en vagn med större hjul just för att slippa undra så mkt över underlaget.

Sen är jag rädd att de förmodligen skottar bättre i sundsvall än i sthlm ändå Dag och natt... ;)

Minns förra vintern när jag passerade vid Karlbergs station... en mamma med son kom och gick, pulsade i 2,5 dm blötsnö och slask...  Ser hur han tittar upp på några killar som håller på skottar av taken...."mamma varför skottar de på taket och inte på marken?".... braaaa fråga! haha!

Väntar tvillingar! 34+5 idag!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-22 14:20:47 följande:
    Mct: jag hoppas jag får se dina pelletssäckar i vagnen sen! :)
    Jamen såklart. =)
    Väntar tvillingar! 34+5 idag!
  • Odetta
    telgebo skrev 2012-01-22 11:07:44 följande:
    Fortfarande ingen mens, vad f*n är det här?

Ta ett test telge och sluta spamma tråden med dina frågor som ändå bara du kan svaren på. Jag personligen tycker att det är OERHÖRT ansvarslöst gjort av dig att ha oskyddat sex, efter 4 barn vet du ju för sjutton hur barn blir till och med tanke på din situation med dina barn...tragiskt tycker jag.

Du har fyra barn, du kan med andra ord få barn. Oskyddat sex is the way to go för att det ska bli fler. Sluta sätt barn till världen som samhället måste ta hand om och jobba istället på att bli frisk så du kanske åtminståne får tillbaka din älskade minsting. DÄR har du ett barn, kämpa för henne!

Och köp kondomer.
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • FruW

Jag håller med ODD Telge, testa dig så du vet om du är gravid eller ej, gå till gyn o kolla dig för sjukdomar, se till att skydda dig nästa gång och fokusera på att må bättre så att du får träffa dina barn mer!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma