• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Liberté

Det lugnade ner sig så jag stannade hemma med varm dusch o soffhäng. Har ju en läkartid imorgon så får se vad dom säger....

• SoMa72

Jag tokgrinade oxå till Sofias änglar, men samtidigt var jag stolt eftersom mitt jobb var med och hjälpte till...

• disturbed
    Mamma till W skrev 2012-01-23 20:00:02 följande:
    Jo vi ska ses! Jag kan typ alltid. Utom den här veckan.. haha. ÖF och bm imorgon, jobb på onsdag och lämna tillbaka min militärutrustning på fredag...

Har ni fått något datum om Uppsala?  
    Hahaha!!  

No inget datum. Remissen går iväg från Sthlm idag till Ackis, ska ringa på ons och får tid slutet av denna vecka eller början på nästa!  
  • Dag och natt

Phew! Har kräkts fram till tre inatt, sen tog jag en Primperan som hjälpte så jag kunde somna till slut. Men nu har det satt igång igen trots att jag tagit både Primperan och Lergigan comp. Att bli så här dålig så här tidigt har jag inte räknat med. Ni som haft hyperemesis, har ni fått nån annan medicin än Lergigan comp för jag tycker aldrig att den funkar särskilt bra hemma. På sjukhuset funkar det av nån anledning bättre.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-24 09:57:35 följande:
    Phew! Har kräkts fram till tre inatt, sen tog jag en Primperan som hjälpte så jag kunde somna till slut. Men nu har det satt igång igen trots att jag tagit både Primperan och Lergigan comp. Att bli så här dålig så här tidigt har jag inte räknat med. Ni som haft hyperemesis, har ni fått nån annan medicin än Lergigan comp för jag tycker aldrig att den funkar särskilt bra hemma. På sjukhuset funkar det av nån anledning bättre.
    Fy det där låter inte roligt alls.... kan tyvärr inte svara på dina frågor för jag har ju aldrig mått sådär superilla... Du kanske ska ringa läkaren och kolla om det finns något annat?

Ego:
    35+0 idag... och förlossningsplanering kl 15. Vet fortfarande inte vad jag vill mer än att jag inte orkar svimma och kräkas mer... (jag mår iaf inte illa, alltid nått!)
    Väntar tvillingar! 35+0 idag!
  • Dag och natt

Ja min sambo mailade läkaren imorse men då sa jag iofs att vi kanske ska testa lergigan comp först och se hur det går, annars får vi ta upp det med honom om att testa nån ny. 
    Jag trodde verkligen att jag skulle må bättre den här gången för jag har inte känt av lika mycket illamående. Men nu kom den som ett klubbslag i stället och blev lika dåligt som när jag nästan var som sämst förra gången! Helt sjukt. Och ansiktet har blivit alldeles rött och prickigt, känns som det är övertryck när jag spyr så att alla kärl kommer upp till ytan eller nåt?! Känns så där kul att visa sig ute så för jag ser verkligen sjuk ut (tycker jag, min sambo såg ingenting haha, men så ser han dåligt utan glasögon också). 

• MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-24 10:06:20 följande:
    Ja min sambo mailade läkaren imorse men då sa jag iofs att vi kanske ska testa lergigan comp först och se hur det går, annars får vi ta upp det med honom om att testa nån ny. 
    Jag trodde verkligen att jag skulle må bättre den här gången för jag har inte känt av lika mycket illamående. Men nu kom den som ett klubbslag i stället och blev lika dåligt som när jag nästan var som sämst förra gången! Helt sjukt. Och ansiktet har blivit alldeles rött och prickigt, känns som det är övertryck när jag spyr så att alla kärl kommer upp till ytan eller nåt?! Känns så där kul att visa sig ute så för jag ser verkligen sjuk ut (tycker jag, min sambo såg ingenting haha, men så ser han dåligt utan glasögon också). 
    JO att kräkas är ju ett rätt häftig reflex... vet att man kan spräcka mindre blodkärl i hud och ögon. Ofarligt men som du säger kanske man inte ser så het ut ;)
  • Dag och natt

Haha nä fy sjutton. Det ser ut som jag bränt mig i solen, speciellt runt ögonen Cool
    Hur är det med twinsen idag?

• MCT79
    Dag och natt skrev 2012-01-24 10:10:01 följande:
    Haha nä fy sjutton. Det ser ut som jag bränt mig i solen, speciellt runt ögonen Cool
    Hur är det med twinsen idag?
    Solbrillor idag då! ;)  Eller du kanske gömmer dig hemma?

Dom mår bra tror jag... det sparkas på blåsan (vilket det inte borde göra, hon ska ligga åt andra hållet) och den andra på magsäcken... så allt är som det ska!  Cool
  • Dag och natt

Mmm jag är hemma, kunde inte alls gå till jobbet under de här omständigheterna... Kanske om jag inte hade spytt hela natten. Nu kan jag sitta och äta piggelin istället.  
    Måste nog krypa till korset på jobbet och berätta att det ser illa ut och att jag förmodligen kommer att bli sjukskriven på allvar.

Åh tvillingarna bråkar med mamma! Hoppas att tv1 vänder på sig igen, får ju inte hålla på så där  

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma