• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79

Nej.. Jag är bara.. Gråtfärdig. Går i ide nu med mina svimningar ... BLÄ!!

• Javisst

Men, va?! Vad har hänt MCT? Var det inget bra möte? Skickar ett gäng styrkekramar {#emotions_dlg.flower}

Undrar hur det gått för saftis...

Gravid vecka 22, bf 4 juni.
  • Mabaja

Vad sa de mct? Varför boka in ett möte som inte ger något?

För egen del har jag varit till bm nu och mitt hb ligger på... 100! Troligtvis är jag klar med "medicinering" nu.

• Saftmedbulle
    Mamma till W skrev 2012-01-23 19:25:38 följande:
    Då får du hänga med på lite fikadejter framöver då. När MCT vant sig vid att vara tvåbarnsmamma och rutiner och sånt så hon vågar ta sig ut ensam med sina små! :)  
    Absolut! Säg bara till...
  • Saftmedbulle
    Javisst skrev 2012-01-24 16:10:55 följande:
    Hoppas det går bra för saftmedbulle nu!
    Gick jättebra! Tack för tumhållning, tjejer!

Allt såg ut som det skulle och var precis så stort som det skulle. "Den här graviditeten har bekänt färg", sa min läkare, "nu tror jag på den. Prognosen är god."
    Hmm...jooo, alltså, sen ska jag ju själv tro på det och hon förstod att det kunde vara svårt efter tre missfall och att jag nog inte kunde tro på det förrän bebis anlänt (hon förstod min mentala skada...). Men... nu har hon lämnat över till MVC, så nu är det is i magen som gäller...

MCT: Det var nog den coolast mage jag sett...
  • MCT79

SaftmedBulle, underbart! Grattis! Jag vet att det är svårt att tro på dock... =)

Ego, nej det blev inte som jag hade tänkt det.
    Han ville inte säga något alls om någonting och småskrattade när han pekade ut för en läkarstuderande att min mage på SF-kurvan motsvarade v 42 hos enlig. Jättekul.
    Jag nämnde att jag börjar känna mig deppig och hänvisade till tidigare utmattningsreaktion men det var sååå normalt att känna sig deppig när det var tungt. Jo. Jovisst det är det ju iofs.
    Så han vill träffa mig igen om en vecka 36+0. Då kommer han kolla mognad på tappen. Om mogen kunde han tänka sig att ge ett datum för igångsättning.
    Om omogen ny träff 37+0 -> samma procedur.
    Om tappen fortfarande var omogen 38+0 kunde vi överväga snitt. Han vill inte sätta igång mig om tappen är omogen för det slutade sällan väl med tvillingar som han sa. (stor risk för akut snitt)

Jaha nej men tack så mycket då.
    Sannolikheten att min tapp är mogen nästa vecka känns ju som noll. Har inte sammandragningar varje dag ens och "förvärkar/mensvärk" kan jag säkert säga att jag haft EN dag.

Såååå. Jag vet iiingenting.

Väntar tvillingar! 35+0 idag!
  • Mabaja

Men varför ville han inte ens diskutera andra alternativ, som snitt redan från början? Föra en diskussion skadar ju inte!

• MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-24 19:40:28 följande:
    Men varför ville han inte ens diskutera andra alternativ, som snitt redan från början? Föra en diskussion skadar ju inte!
    Jag vet helt ärligt inte.
    Väntar tvillingar! 35+0 idag!
  • Odetta

Mct: lite hopp till dig. Tappen kan smyga och mogna öven utan sm och ont. Dem två är ju rätt tunga så gravitationen gör sitt, jag lovar! Livmodern är en stark muskel men inte SÅ stark att det orkar bära två barn hur länge som hellst, så tappa inte modet vännen, dem kommer snart, snart är ni i mål!

Kram!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma