• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SoMa72
    Cat79 skrev 2012-01-30 11:59:38 följande:
    Idag har vi fått se en liten krabat med ett tickande Hjärta. Är så glada att första bekräfelsen visade bra men vi tar en dag i taget. Enligt VUL är jag i ca 9+5 och BF 30 aug (enligt graviditetskalendern 10+2).

Hoppas allt går bra idag SoMA!!!!

Ha en fortsatt bra dag för det ska jag ha!

Åhhh, vad skönt! Grattis!!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72

Tack för alla tummar!

Hon låg inte kvar i tvärläge, däremot ev. i säte, BM kunde inte säga säkert, så jag ska dit nästa vecka igen. Ger mig f-n på att hon antingen vände sig igår på em (trodde hon skulle ta kål på mig stundvis) eller i bilen imorse, lilla busfrö! Hjärta Nu gör det bra ont igen, vad pysslar hon med liksom? Poweryoga eller? Tungan ute" Åh heeeej, nu gör jag solhälsningen, kissande hunden, mamma ska allt få" (eller vad nu ställningarna heter)Cool 

Kram på er, gullosar!  

♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • M I M M I

Hahaha! Förlåt SoMa men din beskrivning gav mig väldigt roliga bilder i huvudet... Blir det vändningsförsök om hon ligger i säte?

Kram

• MCT79

Hahah du vet det där spelet "twister" SoMa? Jag tror det heter så... när man ska hålla händer/fötter på prickar på en golvmatta och som slumpas fram... blir rejält trassligt efter ett tag...

Tror mina kottar spelar det... fast de slumpar fram annat än färgade prickar! "höger hand på vänster njure"  "vänster fot på gallblåsan"  "höger knä mot lever"  check!

tortyr!

Väntar tvillingar! 35+6 idag!
  • SoMa72
    M I M M I skrev 2012-01-30 13:22:54 följande:
    Hahaha! Förlåt SoMa men din beskrivning gav mig väldigt roliga bilder i huvudet... Blir det vändningsförsök om hon ligger i säte?

Kram

Det är bra om man kan roa nån iaf Och som sagt, försvinner humorn finns det inte mkt hopp kvar för mig.... Japp, vändningsförsök blir det då vad jag har förstått.

Kram på dig!  
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2012-01-30 13:28:58 följande:
    Hahah du vet det där spelet "twister" SoMa? Jag tror det heter så... när man ska hålla händer/fötter på prickar på en golvmatta och som slumpas fram... blir rejält trassligt efter ett tag...

Tror mina kottar spelar det... fast de slumpar fram annat än färgade prickar! "höger hand på vänster njure"  "vänster fot på gallblåsan"  "höger knä mot lever"  check!

tortyr!

Ja, det är kanske det hon/de pysslar med? Och eftersom du och jag wordfeudar, så kanske alla tre kottarna kör twister gemensamt, fast i olika magar... Tungan ute 
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2012-01-30 13:28:58 följande:

tortyr!

De tränar bara inför alla lekar på utsidan! ;) fast på utsidan finns det fler lekar att välja mellan.. Kurragömma blir ju lite svårt där inne. haha
    Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • plutten02

Ul idag gick kanon. Men den lilla saken där inne var inte så arbetsvillig. Den hade lagt sig så bra med magen mot moderkakan så sköterskan inte kunde se navelsträngen. Så jag fick gå ut och dricka massa vatten så den flyttade på sig lite.

27 juni

• MCT79
    plutten02 skrev 2012-01-30 15:57:35 följande:
    Ul idag gick kanon. Men den lilla saken där inne var inte så arbetsvillig. Den hade lagt sig så bra med magen mot moderkakan så sköterskan inte kunde se navelsträngen. Så jag fick gå ut och dricka massa vatten så den flyttade på sig lite.

27 juni
    Härligt! Grattis!
    Väntar tvillingar! 35+6 idag!
  • Dag och natt

Åh grattis Cat och plutten!! Vilken bra dag det blev

I dag spydde jag på jobbet, hela lunchen ville plötsligt inte längre vara kvar i magen. Mådde bättre efter det så jag fortsatte att jobba men med ett gnagande i mitt huvud att jag måste berätta för min närmaste chef. Har dessutom ett mål där vi ska ha syn om ett par veckor, och jag började förstå att det kan bli så att jag är sjukskriven antingen till eller från eller helt och hållet då och det är ju inte så bra. Så på eftermiddan gick jag och pratade med honom och han skulle fördela om målet på någon annan. Skönt, det hade inte varit så kul att ställa in en förhandling pga att jag blivit sjuk. Obestämd

Han grattade iaf och sa att "då är ju det här ett jättebra jobb för här kan man alltid boka om mötena om du skulle må dåligt".

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma