• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Det var jättekul men jag är ju inte den smidigaste så fick inte in fötterna i pulkan (

• telgebo

Fattar inte vad soc håller på med. Först skyllde de på att vi inte kunde ha umgänge varannan vecka pga att det saknas nån som kan vara med på umgängena och nu när min advokat mailat dom så skyller de på nåt annat nu är det att dottern inte har nåt behov av tätare umgänge med mig. Det är ju sjukt.

Ska på möte imorgon och då ska de även träffa mina anhöriga som ansökt intresse att vara dotterns familjehem som det intervjuat en gång. Fattar dock inte vad de ska prata om i 45 min för vore de ointresserade av att gå vidare med mina anhöriga så kan man ju lika gärna säga det via telefon eller skicka brev eller mail om det än kalla dom på ett möte flera mil ifrån dom och ta upp deras tid. När jag pratade med soc i fredags så visste inte hon som bokade mötet och ska vara med på mötet vad det skulle handla om.

De ska träffa mig också efteråt och då sa hon " så kan du gnälla på ditt umgänge som du tycker är så dåligt också" Vaddå gnälla, jag har likaså min advokat och min godman blivit LOVADE umgänge varje vecka med min dotter och det skyller på en sak ena gången och så nåt nytt och håller på. Verkar inte så trovärdigt när det hittar på en massa konstiga anledningar först plats sen nån som kan vara med och nu efter 2 veckor så är det nåt annat skitskäl.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-29 16:28:01 följande:
    Det var jättekul men jag är ju inte den smidigaste så fick inte in fötterna i pulkan (
    Man kanske ska ta ut pulkan på en tur.... kanske sätter igång något! Undrar om vi har nån bra backe här...
    Sambon kan väl dra mig UPPFÖR? ;)
    Väntar tvillingar! 35+5 idag!
  • JoWiAn
    MCT79 skrev 2012-01-29 16:58:19 följande:
    Man kanske ska ta ut pulkan på en tur.... kanske sätter igång något! Undrar om vi har nån bra backe här...

Tycker jag låter super bra!!!! hihi... Lycka till!
    William 2005-03-03 ~ lillebror i magen BF 13/5 2012
  • kalmar brud
    MCT79 skrev 2012-01-29 16:58:19 följande:
    hur länge har du kvar nu MCT? Du har gått hemma länge nu
  • MCT79
    kalmar brud skrev 2012-01-29 17:02:01 följande:
    hur länge har du kvar nu MCT? Du har gått hemma länge nu
    Ja fy fan... 35+5 idag.... så... allt från i morgon till om 4 veckor?
    Har gått hemma sedan 5 december...
    Väntar tvillingar! 35+5 idag!
  • Liberté
    Dag och natt skrev 2012-01-29 14:24:50 följande:
    Jag har så fnasiga läppar nu, är det nån som har nåt riktigt bra supercerat som kan rekommenderas?
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥

jag har också eight hour,super bra! de har ett cerat också. äförstår dig med inköp.... jag hade tre ma/mf innan vår förste son.....o oron släpper aldrig! nu är jag i v 24 snart o ja firar varje vecka med något nytt plagg har sagt till mannen att han får ha förutseende med mitt shoppande, att shoppa till en bebis är så härligt o nu är det sista barnet för oss.
  • Dag och natt
    MCT79 skrev 2012-01-29 14:30:15 följande:
    Jag är beroende av nuevas....  försvarets hudsalva är det många som gillar...
    Jag har någon som är väldigt lik försvarets, den är skön under tiden man har den på men sen tycker jag att läpparna nästan blivit ännu mer frasiga. Försvarets kanske är bättre ändå. Nueva har jag inte testat!
    M I M M I skrev 2012-01-29 15:26:10 följande:
    Jag har Elisabeth Arden eight hour cream, lite dyr, men dryg o jättebra!
    Den har jag liggandes nånstans i skåpet faktiskt, håller med om att den är bra! Men nu ska jag nog undvika den doften tror jag, blivit så känslig i näsan för en del dofter och den där luktar inte supergott...
    Mamma till W skrev 2012-01-29 15:54:48 följande:
    Mct: då är du inte mycket större fast du väntar två. :)

Dag och natt: locobase repair är min dunderkur! Kan smörjas på allt!
    En bubblare! Den har jag inte testat. Tack för era tips!! Jag har en gammal favorit som jag blev bekant med när jag bodde i London för många år sen, Carmex heter den och är grym mot nariga läppar. Mina har dock sinat och ibland hittar jag nån rest som blivit över i mina gömmor. Jag hittade en nu i badrumsskåpet, tyvärr med Cherrydoft och nu hade den gärna fått vara doftlös men det funkar så länge. Kan verkligen rekommendera! Finns att köpa i Sverige nuförtiden också men kan vara lite svår att hitta. Borde iofs finnas på Boots på söder!
  • Dag och natt

mabaja: Härligt med pulka!! Jag vill också!

Tycker absolut att MCT:s sambo kan dra sin höggravida flickvän upp för backen, vilken underbar syn det vore.

Liberté skrev 2012-01-29 18:24:18 följande:
    jag har också eight hour,super bra! de har ett cerat också. äförstår dig med inköp.... jag hade tre ma/mf innan vår förste son.....o oron släpper aldrig! nu är jag i v 24 snart o ja firar varje vecka med något nytt plagg har sagt till mannen att han får ha förutseende med mitt shoppande, att shoppa till en bebis är så härligt o nu är det sista barnet för oss.
    Åh jag längtar... jag hoppas verkligen att vi kommer så långt. Det känns konstigt bara nu att vara i v 9, det var så länge sen sist. Jag är rädd för att bebisen kommer bli bortskämd så mycket som vi längtat efter den....  

• SoMa72

Hörrni babes, imorgon bitti får ni hålla tummarna för att rackarungen inte ligger kvar i tvärläge när jag ska till BM. Känns dock som så, verkar vara lika envis som sin mor...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma