• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Liberté
    Cat79 skrev 2012-02-07 10:28:52 följande:
    Liberte: Men din stackare... fy vad jag lider med dig och hoppas så att bebis stannar till v 30 och att det går som planerat. Ja det blir en tuff start om bebis kommer tidigt men förhoppningsvis kämpar han el hon på och att det går bra. Har bekanta som fick i v 26 och det har varit en resa men de har fått massor med stöd och hjälp och fixat det. Tänker på dig i massor. Stor varm kram och tack för att du berättade

Hur liten/stor var bebisen när den kom? Våra andra barn är också födda för tidigt, den ena väldigt för tidigt men inte innan v 30. Just nu för stunden när jag fått i mig en kopp te, så känner jag mig mestadels organisatorisk...det här MÅSTE vi bara fixa! Min man är likadan som tur är så i samråd med sin chef har han ordnat så att det ska fungera med hämtning/lämning på förskolan osv.
  • M I M M I

Jag håller med de övriga, ni tog ett noga övervägt o medvetet beslut om att försöka få ett barn till, att beslutsunderlaget var bristfälligt är inte ert fel! Men jag förstår att ni vill hålla det för er själva!!

Bra att be om samtalsstöd, ibland behöver man det. O vi finns här för dig om du behöver oss!

Kram

• Cat79

Liberte´: Deras son var inte stor har för mig att han vägde ca 900 g men var en fighter!!!! Tycker absolut att du ska prata med en kurator för det behövs och jag förstår att ni vill hålla det inom familjen. Vi finns här för dig med då det kan vara skönt att skriva av sig med. Jag fick avbryta en graviditet 2008 i v 22 och jag behövde verkligen prata av mig både innan och efter. Kramar om igen.

• Liberté

Cat79: Tanken slog mig igår, att avbryta- ta mig härifrån liksom! Men det är ju försent rent juridiskt och jag hade nog inte klarat det.. Eller ja, om detta upptäckts innan v 20 så vet jag inte om vi fattat ett annat beslut. Måste ha varit en fruktansvärd upplevelse för dig....

• MCT79

Liberte tårarna rinner på mig här! Jag håller alla mina tummar och tår för dig. Känn dig inte oansvarig. Du har fattat ett beslut utifrån de fakta du fick. Kram!

Det går inte bra för mig heller. Den här läkaren tycker inte jag är mogen nog att sättas igång fast tappen är både kortare och något mer öppen än förra veckan... Såhär långt har man gjort ctg och en hinnsvepning. Nu väntar jag på... Ja vad är det ingen som vet...
    Läkaren ska komma tillbaka iaf. Min gissning är att jag kommer skickad hem... :'(

• Cat79

MCT79: Åh typiskt... att det kanske inte blir bebisar idag? Tyckte att det kunde gå smidigt för dig nu så du slapp åka hem och invänta... Styrkekramar!

• S u g a r

MCT, fan också! Jag skickar all energi jag kan uppbringa. Och du som laddat så!
    Men jag är säker på att piff och puff är ute ändå innan veckan är slut.

• JoWiAn

Mct: nääää vad är det du säger? Kan de inte bara ta kejsarsnitt? Eller det vill du kanske inte?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma