• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    KMW skrev 2012-02-08 14:19:29 följande:
    Oh vad jag är nyfiken på uppdatering från Mct. Sitter och kollar FL hela tiden...
    jag med!!
    Stolt och lycklig mamma till Alma f-2006 och Tilde f-2011
  • Cataleya

Alla väntar med spänning från mct ? Gud så tyst det är :) hoppas det går bra för henne!

• färnik

MCT har väl fullt med med att leka med epilatorn att föda barn eller ännu hellre ta hand om de små monstren underverken Flört, känns nääästan som en godtagbar ursäkt att inte uppdatera oss... (fast bara nästan... Oskyldig)

• disturbed
    Dag o Natt;

Var det en läkare på Spec ni träffade alltså? Suck. Orkar inte ens kommentera bemötandet. Vart var det? :/

Absolut, FÖR många UL "bara för att.." ska ju inte göras, men om det finns skäl till det så är det ju så. Vi gjorde ju MÅNGA UL/VUL me Devin. Över 20 st totalt blev det me diverse komplikationer, o de är inga större fel på honom - en aningens vild bara. Haha! Jag är vänsterhänt trots ETT UL och ingen annan i släkten är det, märkligt ;)  
  • Dag och natt
    disturbed skrev 2012-02-08 18:21:31 följande:
    Dag o Natt;

Var det en läkare på Spec ni träffade alltså? Suck. Orkar inte ens kommentera bemötandet. Vart var det? :/

Absolut, FÖR många UL "bara för att.." ska ju inte göras, men om det finns skäl till det så är det ju så. Vi gjorde ju MÅNGA UL/VUL me Devin. Över 20 st totalt blev det me diverse komplikationer, o de är inga större fel på honom - en aningens vild bara. Haha! Jag är vänsterhänt trots ETT UL och ingen annan i släkten är det, märkligt ;)  
    Nä det var på vanliga mvc tack och lov! Pucko till läkare. Jag mailade ett ganska långt mail till bm idag och berättade hur vi uppfattade att vi blev bemötta och hur det kändes för oss, och att vi inte fick nån hjälp alls med vår oro. Hon svarade mig ganska snabbt att hon skulle ta upp detta med sin chef och undrade om hon kunde få visa mailet för sin chef, vilket hon så klart får göra eftersom vi är missnöjda.

Haha nä men det är ju bisarrt. Det är inga nöjes-ul vi är ute efter direkt!! Det vet dom - alla utom hon!
    färnik skrev 2012-02-08 12:23:22 följande:
    Dag och natt (åh vad svårt det är med alla nya namn!)

Vilket tråkigt och dåligt bemötande!!! Rynkar på näsan Med tanke på vad ni har varit med om, så borde de verkligen förstå er oro mer!
    Ja men verkligen, men det var som att hon inte ens förstod vad vi hade gått igenom? Hon nämnde det ju inte ens med ett ord i början. Det var först senare när vi började fråga om det här med ul i v 16 som hon sa att man kan ändå inte se missbildningar då. Nej men man kanske kan se om barnet tappar i tlllväxt såsom Wilma gjorde? Mupp!

Jag förstår att du "fejkade" tårar bara för att få göra ul, när man får träffa såna här idiotläkare så blir man ju desperat! Nu sa hon ju ändå att det är ok för oss att göra ul i v 16 och jag hoppas själv att det ska räcka för oss mellan ul i v 14 och 19. 

Nä nu vill jag bara glömma det här tills bm hör av sig igen!

Ingen som hört något från MCT??
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • färnik

Njae, inte fejkade direkt, jag var verkligen jätteledsen och orolig, oron var 200% äkta,  däremot överdrev jag symptomen som jag hade, (jag hade jätteont och inte bara ganska ont tex) för att inte bara få höra "det är normaaaaalt", när jag själv var livrädd för att hon var död, att jag höll på att få MF etc.

• Dag och natt

Jo men det förstod jag att du var orolig så klart.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma