• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt

Men huvva Liberté vilken oerhört tuffa besked du fått! En kurator tror jag är jättebra att prata med när man får såna här besked. Och så hoppas jag verkligen att du klarar dig till minst v 30 och att allt slutar bra för både dig och bebben ändå! Men att genomgå en mardröm är inte det lättaste och det är viktigt att ni får stöd nu. Stor stor styrkekram till dig!!

Och MCT, jag som trodde tvillingarna skulle ha varit ute nu! Då hoppas vi på imorgon istället.  

Ego: Är jätteledsen över vårt läkarbesök imorse när vi skulle lägga upp en plan för graviditeten. Jävla skitläkare. Hon behandlade oss som vilka normalgravida som helst, kändes inte som hon läst min journal alls. Började att fråga mig om vilken dos Levaxin jag får nu och hur länge jag tagit den, och sen att det är bra om vi tar prover på TSH-värdet om nån månad igen, vilket vi redan är inbokade på av vår underbara läkare på DS. Sen säger hon att vi gör UL i v 18 och sen i v 32 och ja, det var väl det om UL - som vilken normal graviditet som helst! Då stack min sambo in och sa att vi tycker det är oerhört jobbigt den här gången med tanke på vad som hände förut m.m. Då säger hon att ett UL i v 16 inte ger så mycket, man ser ingenting bla bla bla. Jag sa att alla läkare vi pratat med tidigare har också sagt att man inte heller ser missbildningar eller så i v 16 men att det handlar om vår oro och att VI ska må bra! Först DÅ sa hon att det är bättre att vi isf bokar in ett UL i v 24. Och OM vi känner att vi BEHÖVER det så KAN vi ju säga det till BM sen om vi vill ha ett UL i v 16 också... Men att man inte känner till riskerna med för många UL idag... Jisus... 6 stycken UL totalt kan väl ändå inte anses vara otroligt många, speciellt när de två första var väldigt snabba väldigt tidigt!
    Och sen efter det här så började hon ta upp min övervikt! Att hon tycker att jag inte ska gå upp mer än 6 kilo - och sen kommer det dråpliga - att hon tycker att jag ska BRÄNNA KALORIER. Jag sa att i höstas simmade vi mycket och tänkte på maten och att jag gick ner 6 kilo då men sen blev gravid och då slutade jag simma. Jag sa att BM hade rekommenderat gravidyoga och promenader - och då FNÖS läkaren nästan och sa att det är inte ALLS tillräckligt utan jag ska BRÄNNA KALORIER - det lät verkligen som hon skulle skicka iväg mig på nån jävla militärövning. Detta går stick i stäv med vad vår underbara läkare på DS sagt om att jag ska ta det lugnt, bara må bra och inte stressa alls. Träning kanske inte är stress men det är ju ansträngande om man ska gå upp så mycket i puls som den här andra läkaren verkar förespråka. Min sambo har suttit och googlat massor på det här och det verkar övervägande som att gravida ska gå upp max 60 % av sin maxpuls, vilket borde innebära ca 100 i puls som borde motsvara ungefär långpromenadstempot? Men det sitter alltså den här läkaren och fnyser åt i stort sett. 

Kändes som ett helt värdelöst möte - hon tog inte ens upp nånting om spec-MVC som BM hade pratat massor om när hon sagt "vi får se var ni hamnar nånstans då på spec". Läkaren verkade inte alls bry sig om vår historik! Det här mötet gav ju oss bara olustkänslor! Är det så det ska vara?!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • M I M M I

Men va fan va det för en idiot till läkare? Allvarligt, har hon ingen koll alls ? Ni verkar ju ha en bra bm, hon kanske kan hjälpa er till en annan läkare? Eller kan man ringa o få en telefontid med någon på spec-mvc så ni kan komma in där ändå?

Skickar en stor kram till dig!

• Mabaja

Lite väl dålig uppdatering nu från mct eller vad säger ni? ;)

• telgebo
    Mamma till W skrev 2012-02-07 19:47:30 följande:
    Lite väl dålig uppdatering nu från mct eller vad säger ni? ;)
    Jo håller med
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • KMW

Halva inlägget försvann. Det skulle stå "hoppas att dålig uppdatering

• KMW

Halva inlägget försvann. Det skulle stå "hoppas att dålig uppdatering

• Mabaja

Kmw: "konstiga" tecken kapar inlägg från iPhone.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma