• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SoMa72

Uj, vilken dålig skärpa! Nåja... V 37 (36+0), vikten vet jag inte, har inte vägt mig sen efter vi flyttade (05 jan) och då var det +7,5 kg
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mamma till W skrev 2012-02-13 14:07:35 följande:

v. 38+1 idag!
    Vågen visar + 5.5 kg!  
    Flicka lilla, 5,5 kg är ju INGENTING!!! Hur gör du?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Mabaja

Vad fin du är soma!

Vad jag gör? Äter det jag vill (choklad varje dag), springer efter W hela dagarna och tränar 1-2 dagar/vecka. :) fast nu är det två v sen jag tränade då Daniel gjort det sista på andra jobbet.

• Mabaja

Ja jag har även haft släng av magsjuka 3 ggr på 4 veckor. :) håller i sig i en halv till hel dag innan det drar vidare.

• SoMa72
    Mamma till W skrev 2012-02-13 15:40:52 följande:
    Vad fin du är soma!

Vad jag gör? Äter det jag vill (choklad varje dag), springer efter W hela dagarna och tränar 1-2 dagar/vecka. :) fast nu är det två v sen jag tränade då Daniel gjort det sista på andra jobbet.

Tack, du är jättefin du med.... Kyss

Just ja, tänkte inte på att du springer runt efter W samt har haft magsjuka osv. Blir en del choklad här med kan jag säga
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79

Fina ni är tjejer!!

Tänkte bara visa att jag lever.. jag har fått jordens snällaste bebisar såhär långt (peppar peppar) som piper när det är dags för mat eller blöjbyte och sover mest däremellan.

Tänkte skriva en förlossningsberättelse när jag orkar men bjuder på en kort uppdatering idag!
    Freja kom 8/2 15,29, pigg och skrikandes. 44cm lång och vägde 2350 gram, så lite mindre än vad man uppskattat på TUL.
    Hannes kom som nummer två 16,07 och då med hjälp av sugklocka då mina värkar försvann helt efter Frejas födelse trots maxdos av värkstimulerande. Man väntade länge men när han började må dåligt så fick han lite eskort ut. =)
    Kom ut arg som ett bi och hungrig från start 47 cm lång och 2500 gram. =)
    Jag fick ett par stygn men annars klarade jag mig bra. En del "skrapsår" som de så fint kallar det....

Ett par bilder såklart!

Freja och Hannes.

Hannes och Freja.

• Together90
    MCT79 skrev 2012-02-13 16:53:27 följande:
    Fina ni är tjejer!!

Tänkte bara visa att jag lever.. jag har fått jordens snällaste bebisar såhär långt (peppar peppar) som piper när det är dags för mat eller blöjbyte och sover mest däremellan.

Tänkte skriva en förlossningsberättelse när jag orkar men bjuder på en kort uppdatering idag!
    Freja kom 8/2 15,29, pigg och skrikandes. 44cm lång och vägde 2350 gram, så lite mindre än vad man uppskattat på TUL.
    Hannes kom som nummer två 16,07 och då med hjälp av sugklocka då mina värkar försvann helt efter Frejas födelse trots maxdos av värkstimulerande. Man väntade länge men när han började må dåligt så fick han lite eskort ut. =)
    Kom ut arg som ett bi och hungrig från start 47 cm lång och 2500 gram. =)
    Jag fick ett par stygn men annars klarade jag mig bra. En del "skrapsår" som de så fint kallar det....

Ett par bilder såklart!

Freja och Hannes.

Hannes och Freja.

Vilka vackra barn
    Kram
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Mabaja

Vad fina de är mct! Stort stort grattis än en gång! Hoppas få se de live framöver!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma