• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Hahaha. Min man var in på Apoteket och köpte nässpray till mig. Då sa hon i kassan "och så får du använda den Max i tio dagar" - min man svarar "säg det till min gravida fru hemma" och hon i kassan hade typ skakat på huvudet!

• Javisst

Åh, vad fina de är MCT!!!!

Idag var jag hos BM. Järnvärdet var nere på 97 så jag ska börja äta järntabletter och tillbaka för att kolla värdet igen om två veckor.

Mätte magen och låg på den allra översta kurvan Kyss När BM skulle lyssna på hjärtljuden blev plutten i magen skitsur och sparkade på som sjutton mot aparaten så det tog en bra stund innan BM lyckades mäta hjärtljuden. Drömmer

Fick mitt moderskapsintyg och sitter nu och försöker knåpa ihop en berättelese om min arbetsdag för att försöka söka havandeskapspenning.

Gravid vecka 24, bf 4 juni.
  • telgebo

MCT: Fina bebisar och grattis

Idag har jag varit med i denna tråd i 1 år, för 1 år sedan hade jag för 1 dag sedan testat positivt och jag kom ihåg att nån sa till mig då att passa på och njut för snart har du din bebis hos dig och det kändes så långt då till oktober när man satt där i mitten av februari helt nyplussad, men gud vad rätt den personen hade, det har gått så fort och nu inatt kl 0.23 så fyller min älskade underbara fantastiska dotter Alice 4 månader. Tiden har bara rusat iväg sedan hon föddes och jag saknar och tänker på henne ofattbart mycket varenda dag.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • SoMa72

Sitter på Ackis bedömningsmottagning och väntar på att göra UL, bebben ligger förmodligen inte som den ska nu heller. Håll tummarna för att jag slipper vändningsförsök... *gulp*

• Liberté

Så söta små barn MCT! >Hur känns det att dom äntligen är här?

Jag ligger och lyssnar på bebisskrik och längtar till vår lilla tjej ska få komma ut  

• M I M M I

SoMa jag håller tummarna!!

Liberte hur går det för er? Tänker på dig!

Idag kom mensen, jippi!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma