• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    Liberté skrev 2012-02-16 08:57:53 följande:
    MCT: Vliken superkropp!!!! Önskar jag hade dina gener :-O

Jag ska göra en bukplastik när jag gått ner efter denna graviditeten, det har liksom aldrig slutat "hänga" om man säger så   
    Håller med, häftigt!!

Min mage hänger också, skittrist. Rynkar på näsan
    Stolt och lycklig mamma till Alma f-2006 och Tilde f-2011
  • Liberté
    färnik skrev 2012-02-16 11:06:28 följande:
    Håller med, häftigt!!

Min mage hänger också, skittrist. Rynkar på näsan
    Ja magen är det jag lider mest av.... När bebis är ute och jag gått ner allt så blir det dr Plastik för min del. Brösten bryr jag mig inte så mycket om men magen känns värre. Det förändrar liksom hela siluetten! Dock vet jag inte hur brösten kommer att se ut efter denna omgång, men det känns väldigt främmande att lägga in något i dem.... Vill absolut inte ha stora bröst, men kanske inte att dom hänger till naveln och är fastare. Får väl höra med honom vilka alternativ man har.
  • Cataleya
    MCT79 skrev 2012-02-16 08:04:23 följande:
    Måste bara visa en bild på min mage....togs igår morse... en vecka efter förlossningen. Kroppen är rätt fantastisk!!

helt otroligt,{#emotions_dlg.flower}
    får jag fråga något personligt, du behöver inte svara ?
    Men jag är lite fundersam på hur det känns efteråt i kroppen, har du ont, öm osv ?  
  • JoWiAn

Cataleya: menar du när man fött???

Jag hade mest om mellan benen! Hela apparaten kändes som ett köttsår. Sen var jag öm vid naveln för de masserade hårt där när min livmoder inte ville dra ihop sig.

• JoWiAn

Mct: skönt att kroppen fixar sig själv snabbt!

Jag har ett härligt skinstycke längst ner på magen.. De vill jag bort sen. Brösten bryr jag mig oxå mindre om. Bara de ser oki ut i bh så är jag nöjd sambon älskar dom hur de än ser ut ingen annan som ser dom ändå..

• Cataleya

Jowian, ja :) jag väntar min första jag är inte speciellt rädd för förlossningen utan mest hur man känner efteråt:/ så eftersom alla kvinnor upplever olika så kan det ju va skönt får lite info :) hur länge hade du så ungefär?

• JoWiAn

Kanske 5 dagar. Kroppen läker rätt snabbt och jag tyckte att ömheten mellan benen avtog rätt snabbt. Sen hade man ju kvar lite i ryggen och så. De försvinner inte direkt, tyvärr. Skönt att du inte är rädd! Det ska du inte vara. Du kommer fixa det precis som alla före dig! Viktigt att man tror på sig själv och litar på att kroppen vet. Kommer långt med positiva tankar och andning! Jag hade en bra förlossning. Värkarna gjorde såklart mer än skit ont men tänkte att det ska vara så, det kommer gå över!

• disturbed
    Cataleya skrev 2012-02-16 11:50:01 följande:
    helt otroligt,{#emotions_dlg.flower}
    får jag fråga något personligt, du behöver inte svara ?
    Men jag är lite fundersam på hur det känns efteråt i kroppen, har du ont, öm osv ?  
    Jag svarar också om de är ok

Alltså, de är klart man är lite "öm" därnere, man har ju tryckt ut ett huvud liksom, haha. Men jag va uppe på benen direkt efter förlossningen, sonen föddes 15.26. 17.45 va vi uppe på BB, då gick vi en promenad, behövde luft, haha. Så va iväg o promenerade 45 min. Dan efter kl 06 var vi vakna och jag va rastlös, så vi knatade iväg igen, med sonen i baljan haha. Gick omkring i princip hela dan, va uppe på BB igen runt 15. 1,5 vecka efter var avslaget borta och jag hade aldrig problem med nr 2, inga problem att kissa. Visst, lite ont gjorde det men läker snabbare ju mer man rör på sig ju :) 
  • JoWiAn

Jag gick oxå samma dag.. Man har ju ont men inte så ont att man inte kan röra sig

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma