Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2011-01-02 20:15:23 följande:
    Nä precis, ni ser ut som fotomodeller bägge två, sofy och påvägmotsyskon! Gisses! och vilken... ska jag säga... lyx, att ha så stora bröst och ändå vara så smala!

En annan känner sig ganska blekfet och okvinnlig, med ett BMI i överkant av normalskalan, och en A-kupa på det liksom! Oskyldig
    Skenet är inte alltid vad det ser ut att vara. Ja, jag är smal inge fettsugning där om ja ska använda dem orden. De enda boven är att jag har silikon... gjorda innan jag skaffade barn, dumt kanske? jag vet inte. Men jag gjorde dem inte för o fota, utan för min självkänsla, även om min sambo säkerligen va nöjda me dem redan innan.. Sen att dem blir snygga så man kan utnyttja dem till något mer som foto, är ju ett plus då ja gilla dem =)

Du ska inte känna så alls. DU är fin som du är, det är inte alltid utseende man ska gå efter, det är vadman har inuti, och du verkar vara en underbar person med många egenskaper, som väger upp MERA. vikten kan man alltid påverka på något sätt ändå. Men hur en person är, kan vaera väldigt mycket svårare å ändra på.

*Kram*
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥ BFövertid♥♥
  • PåvägMotSyskon

en annan variant, =)  sådär åkte jag hem till min kompis i tunnelbanan på en helg på kvällen i sthlm, ja man kände ju sig uttittad :P fast dock inte i bikini, men sminket o frisyren som va häftig =) men dock jobbig som fasen å få ur
  • PåvägMotSyskon

tjoflöjt. Hemma från ett besök hos bm,

vikt 71
    bt 120/60
    sf 36 (samma för 6 dar sen)
    136 i hjärtljud.

Nu är en 4.e hinnsvepning utförd.. hon visa på 2 fingrar som hon hade isär en bit att så öppen var jag, vad nu det är i cm, men en bra bit tyckte jag =) o mognare kunde jag inte vara sa hon, o sa till magen "älskling kom ut nu"

Ja, så skickar hon remiss till spec mvc om en tid snarast.. Så nu hoppas jag att det händer något.

• PåvägMotSyskon
    Happiness skrev 2011-01-03 13:35:01 följande:
    Thjooohooo nu kommer din lille godbit....men han var en envis liten tycker jag. Han vill mysa lite till därinne i värmen busfröt. Låter lovande med tid. Hade hoppats på att du låg på BB nu. Så var ju palnen..Haha! Men jag säger som så...samma tid alltså kl.12.00 imorgon. Då är han hos dig
    *flinar stort* Ja, vi får hoppas detta gjorde susen, annar så sitter ja här imorgon igen kl 12 på första bänkraden ja nog är han envis.. riktig rackare, då märker man vem som bestämmer =)  haha, bb va planen oja, o alla gissningar rinner ut i sanden på datum, men vikten kan ju börja stämma mer o mer på era gissningar... ja tänkte SHIT alla gissar Över 4kg, why? om ja får ut han bra tag innan bf? men nu så börjar man bli nervös över vikt.. pga första barnet, men vi får väl se. han vägde ju 3252g för 2v sen idag.

Åh vill ha han här nuuuuu.

Hur mår du idag  Happi? =)
  • PåvägMotSyskon
    Happiness skrev 2011-01-03 13:38:57 följande:
    Påväg: jag tycker han påminner om sånna där gäster du vet som inte rikigt förstår vinken när det är dax att gå hem liksom...
    Du får göra som min farmor alltid gjorde när hon hade gäster som inte fattade att det var dax att gå.
    Hon ställde sig i sin hall och tog fram gästens kappa..Haha den vinken missar man inte.
    Hoppas denna hinnsvepning är den sista vink din bebis behöver
    hahaha... ja, man kan ju alltid försöka få dem o fatta vinken, men somliga förstår iaf inte

Men nu får vi se, ååå vad man kan längta så! =))
  • PåvägMotSyskon
    Happiness skrev 2011-01-03 13:48:56 följande:
    vad bra att du har lite marginal där. vad är det de säger om vikt ökning efter BF nu igen? 50 g om dagen kan det avar så mycket? Men vad ska vi säga 4 kg. men det fixar du utan problem. men vad kan han ligga på idag måntro? 3600? vad tror du om det? Det innebär att du faktiskt inte ens kommer komma över 4 utan landa på 3800 typ. Me wish also. 3800 and i will be in heaven

Imorgon kl.12 säger jag bara...

Tack för att du frågar....vakande spyfärdig...det msåte vara vinterkräksjukan alltså. Min bajs (haha ursäkta) luktar du vet så där sjukt. Blä! Frågade BM om det var OK att min man försökte trycka rätt barnet i magen då jag inte alls mår bra av att den ligger på tvären. Hon började vrålskratta. Haha! Tänka sig..var det så roligt ..HAha! (det va inte ordinare BM). Nåväl hon sa att sånt skulle man inte pyssla med om man ville att moderkakan skulle sitta på plats. Förvånad . Så jag ska få Sofia runt tramad på fredag.

Annars är det lugnt och skönt här. Sonen är på fritids idag. Skönt att få pusta ut lite. Själv då? har du dina hemma idag?
    Visst har man marginal om dem inte mätte helt åt skogen fel.. Ja vet inte va de lägger på sig efter bf o till bf, men de e ju som mest då iaf.. å somliga bebisar lägger ju på sig mer än andra,  Man är lite rädd för o få  stort barn sen första barnet.. å att mitt förra vägde 3410g vid 38+1 kändes skönt, tyckte han va sååååå liten

Haha imorgon kl 12, ja du ska få se att ja e här då *ler*

Ojdå, magsjuka är inge o lekam e, de har vi haft redan, SÅ drygt =((
    Jo, jag vet hur de kan lukta när de e "sjuk-doft" urk, hoppas din mage blir bra igen snart så ni slipper,

Haha, men vilka typer som finner de roligt då, men åå att han våga röra runt henne, man vet ju liksom aldrig om de påverkar nått, som moderkakan i detta fall.. Ni får kolla allt så de ser ok ut å inget påverkats av "petningarna"

Åh va skönt med fritids. Så man får pusta ut lite och veta att dem har roligt där och får mat m.m. Så kan man koppla av ännu mera.

Mina små är hemma än.. börjar egentligen nästa tis (går tis-tor) på dagis  men de fråga om vi skulle komma nått imorgon, men ja alla dessa regler för o få lämna dem.. tror nog vi tar en promenad me barnen istället imorgon så får de gå när de ska sen.

man börjar fundera hur skjutton man ska få de å gå ihop me barnen.. Har en pojke som blev 3½ i nov. En son på 21mån i slutet av dec. å sen få en liten bebis på det... äldsta kan man ju prata me som förstår. min yngre son hmm ja han är ju i den åldern att han inte förstår på samma sätt, o kan gallskrika för saker, ja du vet.. den värsta åldern typ =) känns som en kul utmaning haha =P
  • PåvägMotSyskon

Ja e hemma än, har väl fler sammandragningar +  nedåt borrande tryck  =) så vi får se om de artar sig till o bli nått eller inte =)

Ska svara er som skrivit till mig, men gör de när minstingen är lagd..

EGO - HInnsvepning 4 "CHECK" . min bm sa att mognare än vad jag är nu kan jag inte bli, så de e bara för han att komma. =)
    o hon sa till magen " kom ut nu älskling" hon e så gullig min bm =))

kontakta spec mvc o skicka remiss, så de ringde, Jag fick tid på fre till gyn för blodtryckskoll, urinkoll (ha med) och koll av kurvan.. (tillväxtkoll mena hon då) HMM jaha nu ska man se va de blir för nått av de hela, varför kolla urin nu, då de inte gjort de på hela tiden?

Whell, hoppas på bebis innan fre iaf. på lör e de bröllop, så de vore ju tråkigt o missa det....

• PåvägMotSyskon
    Happiness skrev 2011-01-03 14:22:32 följande:
    Ja det kommer bli ett himla pusslande med dagis tider osv för dig. Men om jag har fatta det hela rätt så är det lite olika från kommun till kommun på hur mycket man får ha dem på dagis när syskon kommer. vad är det som gäller i er kommun?
    Min son går i skola till elva så då är det ju inget snack om saken..men sen. Som jag fattat det hela rätt så får jag inte ha honom 15 på fritids utan det är 0 som gäller, när mamman är mammaledig. Men vad tusan alltså...Alla hans kompisar är ju från 11 till 17 på fritids typ. Hur ska man lösa detta? jag kommer ju ha fullt upp med amning osv. Hur i fåglarna ska jag samtidigt kunna aktiver en 8 åring? Vet du vad som kommer hända ju han komme bli sittande framför TV. hur bra är det då...har försökt få tag i en kommunaltant här för att diskutera detta då det tydligen ändå finns undantag. Finns det skäl till att ge barnet dispens till fritids ja då kan man tydligen ansöka om det. So be it!
    Ska dock gräva djupare i ämnet vart det lider.

Hur ska du göra? Kan du ha bägge dina 15 timmar på dagis? Eller bara den ena? Dels behöver du avlastning och dels så tycker jag de lär sig så mycket på dagis. det är bra för dem helt enkelt...Men ändå 15 timmar är ju egentligen ingenting...Skulle varit 5 timmar om dagen 5 dagar i veckan. 
    Ja iaf nu när det är ledigheter osv.  det är 15tim/vecka som gäller här.. men de borde ju gälla fast min sambo e hemma i väntan på barnet med? men vi har dem hemma imorgon ändå nu för o slippa böka.

Ja jag vet exakt hur du känner det angående o aktivera sina barn... han är iaf 8, hur aktiverar man en på 21mån o 3½, den absolut bästa åldern  för hyss o allt som finns.. Huuuuuaaa säger ja bara.

Båda mina barn går 15tim/vecka, så det är lugnt på så vis..  Håller absolut med dig om att de skulle varit 5tim varje dag.. man betalar ju ändå såpass mycket för dem o gå där.

" Du som är duktig på hår smink osv. Behöver lite hjälp här med håret och graviditet. Jo jag har långt tjockt hår med slingor i. har slingat så mycket så det nästan ser helblonderat ut. jag blev så trött på det så jag har låtit min fula färg växa ut. Den är sådär vanlig ful-svensk färg. Råttfärgat med lite rött i. Så nu är halva mitt hår det ena och andra ljusare. Ingen krafig skarv då jag är ganska ljushårig i mig själv. Men nu har jag också tröttnat på mitt rått-jag och vill tillbaka till det blonda. Att det hela ska vara blont igen.

Problemet är att jag inte orkar bleka så många folieslingor igen då håret blir så jobbigt att hantera. Min frisör sa då att färga ljusare är bättre. men jag har ett minne av att jag gjorde det för några år sen och då blev det typ orange...hur snyggt är det då? har färgmedlen blivit bättre? klarar ett färgmedel att få bort mitt röda så det blir ljust ungefär så ljusa som slingor. Vågar jag verkligen detta? Vill inte bli så där fult orange igen. Kan du något i ämnet? Måste göra detta innan bebsien kommer. Vill inte vara råttig längre...."

oj. tycker du ja e duktig, jag som tycker jag är tvärtom.. kan tillägga att jag inte klippt mig sen sep 09, jag är SÅ trög me o boka tid, å nu skjuter ja upp de för ja trodde bebis skulle komma så ja inte hann. TJI fick jag........

Angående hårfärg så ska man använda sig utav en speciell "grej" för att ta bort färgrester eller vadman ska säga (jag som är den sämsta av alla me okomma på ord för allt haha) innan man börjar att blondera. Har för mig att syrran min sa nå liknande.. vet att de kan bli grönaktigt om man färgar mörkt på blont iaf...

Några kompisar färgade mitt hår blont me 2 förpackningar efter varann (idiotiskt säkert) men jag har också tjockt hår o långt. Detta va ju innan första barnet. till slut fick vi väldigt blont , om du såg de på nån bild ja lagt in här? och eftersom jag har lite mörkare färg på håret så använde jag mig utav högsta nyvån för  o färga blont.. typ 4-5nånting. Du bör ju kunna våga prova färga det. men använd en färg med bra märke samt en blonderingsfärg som kanske blodnerar mer än vad vissa lägre nyvåer gör. Hör med de som jobbar i affärerna, vilken nyvå på blonderingsfärg du ska ha, o om det är något du ska göra innnan du färgar.

Hoppas du får till hårete innan =) Själv skulle man både färgat mörkt igen (gjort förut men åkt ur) och klippt sig.. men men de hinns väl knappast nu....

har fått starkare sd nu. =) så ja hoppas de blir nått av de snart
  • PåvägMotSyskon
    needtobreathe skrev 2011-01-03 21:31:58 följande:
    Happi;Jag färgar håret titt som tätt ;) En färg jag fastnade för som inte gör håret kycklingfärgat är Jane Hellen's Pärlblond - den är billig och sjukt bra!! Blir mer askblond av de. Vanliga blonderingar tenderar OFTA att bli orange/gul i nyansen, o så slänger du på mer o så blir du platinablond istället. Kan du inte slänga in en bild på ditt hår bara, så vi ser vad vi kan utgå ifrån färgmässigt på hela håret för att de ska bli bra? Avfärga håret från gamla rester kan man göra på salong för bästa resultat, o sen slänga i slingor om man vill ljusa upp de. Om man går från ljust till mörkt kan de va bra att rödpigmentera håret först för att färgen ska fästa bättre eftersom när du blonderar så försvinner en del pigment + att det inte blir grönaktigt då, finns en liten mousseflaska på bla Kicks man kan köpa isåfall. Men du ville bli ljusare? Som sagt, in me en HÅRbild så kan vi ju se va vi kan ge för tips! :)

bra sagt =) typ de ja ville ha sagt me de ja skrev hihi, men mina ord klumpar ihop sig... undra varför *ler*
  • PåvägMotSyskon

4.e hinnsvepningen gjord idag, o ja sitter o klockar SD som värker på fin fint........ när ska man ringa in??? hur tätt ska de va typ.. e kass på detta fast det är 3.e

NU är det 10mil till BB. förut va de 1mil

Hälsa havsklippan tillbaka så mycket ifrån mig.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma