Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Plus igen efter mf/ma

Grattis odd till pojken härligt att han äntligen är här!!!

Röntgen, så fin hon är =))

Själv är man i en jäkla babyblues, deprimerad... usch va ja hatar dessa tider me dessa hormoner
    vill bara bli normal igen, de vet jag att man blir, men hur lång tid tar de?? glönmt bort helt..

ingen annan som är inne i en babyblues??

♥♥Theodor 2007♥♥Dexter 2009♥♥ Vincent 2011♥♥
  • PåvägMotSyskon

idag blir min prins 3veckorHjärta

odd - vilken kanal o datum o tid skulle du va  me på tv?? nyfiken på å kolla på programmet.

• PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2011-01-25 15:39:53 följande:
    Dagens bebisbild

Älskade (fortfarande namnlösa) bebis 4 dagar gammal Hjärta

ok tack för infon, vore skoj o komma ihåg o kolla senare =)

Va fin han är =) så söta å små =)) måste lägga in nån bild på min goding. som förövrigt gråter nu, hmm ja man får ju verkligen va me dem 24/7 nu i början, hur fort man glömmer =)
  • PåvägMotSyskon

Vincent med storebror Dexter. Äldsta sonen satt nog i soffan.

Vincent i soffan lite halvsittandes =) mammas älskade prins
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-02 12:37:36 följande:
    Hur ska man veta om man är gravid eller inte ?
    När man delammat och jag har typ stoppat nu får ingen mjölk så jag ger ersättning nu.
    Har trott flera ggr att jag skulle fått mensen när det bara ran i trosan men varje gång har det varit massa massa flytningar ..
    Nu har jag trosskydd och trosskyddet är geggig och gul PRECS som jag var gravid med elias sist ..
    Hur ska man kunna känna hur det är när mensen inte kommit ??
    ojdå, tror du att du e gravid? de enda du kan göra är att antingen testa nu direkt, eller vänta 2v efter senaste samlaget, så du kan testa dig.  skyddar ni er ingenting alls nu?? har du gått på efterkontroll oså??
  • PåvägMotSyskon

2barnsmamma84 - trycker på gilla knappen *Gilla*
    havsklippan -
    tråkigt med mens, men alltid bra med ett datum att utgå ifrån så kan man försöka och känna att man kan pricka in.
    Mct79 - Grattis till ditt +++ =)

Själv mår man rätt bra. Lillkillen växer på och han är väl snart 5veckor på tisdag. De går undan här =)

• PåvägMotSyskon
    Sofy - Hoppaslillbebisen vill stanna lite till. varje dag är positivt om bebis stannar.

SJälv så håller man på å sorterar barnkläder - urväxta ska ner, och bytas till större storlek.. slänga, säljas, provas.. ja de e inte lite tid de tar. =)

Medans så ligger Vincent och sover i storebrorsans spjälis så sött så =)) Tänk, han blev 7 v i tisdags, de går så fort och han växer så de knakar, man kanske har grädde i brösten =)

Hur mår ni gravida härinne? Bra hoppas jag =)

Fick förresten ett mms mitt i natten till tisdag, en kompis som fått sin pojke, =))
    Theodor 2007 Dexter 2009 & BF - Nyårsprinsens =)
  • PåvägMotSyskon
    Längtan efter liten skrev 2011-02-24 12:34:38 följande:
    Visst går tiden fort? det är helt sjukt att han redan är 7 veckor :)

Här mås det bara bra. ständigt sugen på något..
    känns som jag hamnat i en liten baka svacka... AJJABAJJA!!
    vågen börjat ticka uppåt i rasande fart :(

bebisen mår bra... väger nu hela 2550 gram i magen. :D
    Ja tiden går väldigt fort när man räknar veckor och månader i början. =) men de känns skönt att han växer på
    hm, jde e ju kul o baka o smaka.. men tror du de gör så mycket om man äter? de e ju skillnad om glucos värdena är dåliga o bebis kan bli stor pga det m.m,  vad  har du gått upp nu? ja gick upp ca 17 totalt, o man får faktiskt njuta när man är gravid, tänk att de rasar en del när du fött sen =)

uppskattningen tanten gjorde på spec mvc va dålig denna graviditet hon upp skatta vincent till 3252  15 dagar innan han kom ut med en vikt på 4480g...

så ett tips, är bebisen stor + att de mäter sent (v38 åt mig) då bebisen ligger djupt ner, DÅ är risken stor att de mäter fel, som du ser på vikterna ja skrev.. uppskattningen kunde lika gärna vem som helst gjort.

min instinkt va att barnet va stort, de kände ja när ja kände på magen, hur han sparka hur han kunde va lååångt ner o ändå hööögt upp, så lita på din instinkt över hur stort barnet känns.
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-24 13:16:24 följande:
    påväg:
    Me darlingHjärta
    Hjärta
  • PåvägMotSyskon

ja va öppen 4cm både denna graviditeten och förra (förra 2v innan han kom ut) och denna 4 dagar efter bf.. så öppen är man utan att de hädner nått(omföderska) som förstförderska minns ja ej öppenheten på.

IDAG blir min älskade Vincent 2MånaderHjärta

Theodor 2007 Dexter 2009 Vincent 2011
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma