Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Plus igen efter mf/ma

Bjornis skrev 2011-01-11 20:24:52 följande:
    Visst är det utmattande? Sixten hade två såna nätter för några dar sen och sen tre superbra nätter och så igår natt var han så där kinkig och orolig igen. Vi som trodde att "yes! nu så" men inte. Haha. Nu är jag nervös igen för inatt. Haha. En killkompis som var och hälsade på idag sa att så fort man tror att det är på ett visst sätt så kommer det bli annorlunda. Hehe.
    Va skönt att du har din mamma. Vi har funderat över det där här hemma, vad gör man om man inte har nån som kan avlasta? Så strongt! Vad skulle jag gjort nu om maken skulle gått tillbaka till jobbet (vilket han skulle om det inte var så att han haft jullov och nu fortf har sina 10 dar kvar)? Klart att han skulle hjälpt till ändå men nu känns det OK att väcka honom och be honom byta blöja eller att han låter mig sova och går ut med knodden till vardagsrummet och tröstar. Jag förstår inte att jag om 2 veckor ska va ensam med knodden på dagarna??? Det går ju inte! Haha. Tänk om man på det hade haft en 1,5 åring också eller nåt? Förvånad Jag hade antagligen dött av kombinerat magsår och hjärtstillestånd. Gött. Antar att man glömmer även den här tiden lika snabbt som förlossningen?!
    åh håller me dig om de du skriver.

Själv har vi en på lite mer än 3½ och en på 21 månader också... Å de blir tufft kan ja lova =/ iaf i början då de e skitjobbigt för mig (läsovan inlägg)

Nätterna känns jobbigast för mig genom amningen, då ja fått sår o kämpar me 1 bröst mest.. då 1 går bra o amma på. Ammar du något??

SÅ jag sover i största sonens säng i hans o störebrors (dem 2 äldsta) rum.. så sover de i vårat me pappan.. känns tråkigt, men då e man ostörd me allt man gör.. nu blir de pumpning för min del. Annars har ja nu i 2? eller 1 natt fått ringa/väcka honom för o komma.. o han e som en zombie, vi alla e de =/

Sköt om er. Kram
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥ Prins 2011♥♥
  • PåvägMotSyskon
    Mamma till W skrev 2011-01-11 22:24:37 följande:
    pvms: du är INTE den enda som kämpat så du slipper känna dig ensam iaf! svamp på brösten nu i 10-11 veckor! men biter ihop så går det, :)
    Nej jag är förmodligen inte den enda. Men herrejävlar om ja får svära hur mitt vänstra ser ut. du skulle svimma, som ja sa till min DÅ(förl-bm) o tyckte ja vände mig helt rätt för pump.

Har du svamp som bör du nog kontakta dem, för de ska du ju inte gå dragandes med.

iaf så ska jag dit igen imorgon för o kolla amningen me lillkillen o de känns super. även om han tar fint, så e de bra att hon vill se. Sen om min rodnad på bnröstet inte va borta imorgon sa hon (på vänster sida där de e stockning) så ska vi ta prov för o se så de inte e  bakterier i såret.

De går å bita ihop en viss del, men me mitt sår, tror ingen vill se bild.. så gjorde jag de rätta för mig o mitt bröst skull..
  • PåvägMotSyskon
    Mamma till W skrev 2011-01-11 23:00:49 följande:
    jag har behandlat det men så fort jag slutar så kommer det tillbaka. nu är det "överkomligt", kliar och flagnar så är väldigt röd! När jag var in till amningshjälpen såg det ut som bröstvårtorna skulle ramla av för var sår i skarven mellan vårta/vårtgård... plus illröd och sårig och blödde!.

Jag har gett upp nu så blir det värre så slutar jag att amma, håller det såhär så är det någorlunda... Börjar göra ont igen när jag ammar men funkar!

Så har hittills kört med vichyvatten, salva och tabletter för att läka ut min svamp, likaså lufta och använda bomull... så tror att den enda medicinen för att få det att läka ut helt är att sluta amma, men biter ihop ett tag till!
    Usch det låter inge vidare åt dig juh . =( vet hur det är.. ja kämpade igenom mina 2 tidigare graviditeters amning, och hör o häpna, ja lyckades, trotts grymma sår/amningsnapp och ett jäkla driv att kunna amma mitt/mina barn.

Ja va till amningsmottagningen i tis och prata me min gamla förl-bm, och va där igår också för att ta ettt en odling på min bröstmjölk + från såret (tog hon me tops) ringde idag och Ja, jag hade nån skreptokocker bla bla ,minns ej namnet, alltså en bakterie som finns normal på huden, som fanns i brösten, och ja ´ska dit idag före kl 15, träffa en doktor som ska kolla på brösten för att se och troligen få antibiotika... MEN innan så ska vi ta ett test för svamp också, då de kan förekomma. Ja har ju den eviga febern....... i förrgår va den rätt låg o inga alvedoner hade ja tagit.. men igår slog den till igen me hög feber, samma idag.. men NU tog ja alvedon, (tog inget efter midnatt o morgonen för hon skulle ringa på fm o se om ja hade feber eller inte.

känns jätteskönt att hon följer upp mig så mycket. Hon sa att nu ska såren läka så de inte kommer in nå sånt mer.  Så de jag gör nu är amma höger bröst som är väldigt mycket bättre och inte några problem. Och vänster pumpar jag. har börjat igår å ge ersätttning efter amningen sista målet innan natten, samt gjorde de nu innan 12, så han får i sig lite extra.

vet att me barn 2 så pumpa ja likadant sätt typ 2v sen minns ja bara att ja amma han som vanligt,... vilket fiskminne man har egentligen.
    men på 2v borde de va läkt hyffsat tror ja hon sa, bröstvårtan e otroligt snabb o läka..

Nu ska jag se om de e varmvatten i kran så ja kan ta mig en dusch efter att ha svettats floder inatt .... sen förbereda inför besöket..

hinner knappt läsa om nån skriver tilll mig svar på de ja skriver,. så de känns inge vidare =/ för ja vill läsa allt .

N ågon som fött barn nyss???

2barnsmamma84 - Nej, mina inlägg har ingenting med amningen att göra, detta har med min såriga bröstsvårta o göra, +mjölkstockning...  läs ovan va ja skrev så får du lite uppdaterat också..
  • PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2011-01-13 13:58:24 följande:
    Måste tillägga:

Min mamma ska vara med på förlossningen och nu när vi ändå blir igångsatta så kan man ju faktiskt planera. Nu har ju svärmor en hel vecka på sig att planera efter de ändrade planerna....det tycker jag är bra tid att veta om en förlossning i förväg! (och att den andra tiden blev den 28:de och inte redan den 26:te är ju också för att den dagen passade henne bäst....och den diskussionen hade vi redan i december ) Vill inte ens tänka på om vi inte skulle bli igångsatta och inte veta "har vi barnvakt eller har vi det inte" när det sätter igång...och mina förlossningar som brukar vara rätt snabba...
    vi hade nästan samma problem, att hitta nån som kunde passa barnen.... och i sånna fall om en förlossning startar och man inte har barnvakt så BORDE de finnas på bb man åker till, de borde kunna stå för det.. för de e inte alla som löser det me barnvakt!! så tycker jag o även flera.

Sen håller jag med dig odd, DU har HELT RÄTT om att svärmor SKA bry sig mer än de hon gör. Stå på dig!

nu ska ja åka till min förra förl-bm o träffa doktorn..... wish me luck..
    ♥♥Theodor 2007♥♥Dexter 2009♥♥ Vincent 2011♥♥
  • PåvägMotSyskon
    Har nya nyheter som hänt efter man skrivit här . igår tidigt på morgonen ca kl 4.. så va ja på toa (ammade osv) så  låg det en REJÄL moderkaksbit i trosorna....... förlåt för detaljer, men FYFAN..... säger jag bara, ja ringer mamma efter ja skynda mig ner till sambon o va chockad... iaf så fick ja nr för o ringa amm-mottagningen i mora, där den bm tyckte de va inge vidare, MEN Va de verkligen moderkaka, dem e ju LJUS röda! MEN HERRREGUD jag VET att det är moderkaka som kommit ut en REJÄL bit jag har varit med om detta förut.. och detta e 10 dagar efter förlossningen. osv höll man på.. Jag kan fan mer än en BM!! o sen dess har de rullat på... o de kostar skjortan för alla pencilin o besök på gyn...

Jag gjorde en op för att ta ut moderkaksbit efter förlossningen i falun. SEN kommer en sådan grymt stor bit ut själv (hinnor i omgången efter) 10 dagar senare??? JAG är GRYMT BESVIKEN på FALUN!!!!! så ja ska ringa dit!! de orsakar min infektion och feber, de e farligt o gå såhär började förra lör.... o varit sängburendes, varit här när febern sjunkit lite så man kunnat kolla här...

så jobbigt har jag det just nu....
  • PåvägMotSyskon

ja ni, ord finns inte attt beskriva hur ja känner efter denna upplevelse... efter förra förlossningen så tänkte jag att ALDRIG mer behöva genom gå detta igen, men tydligen så är man inte säker ens efter en operation,,,,,,,

stämma dem eller prata o skälla ut dem har jag god slust me när ja orkar, även fler i min omgivning känner lika..

mår ok nu, haft ingen feber tills nu då den ökat lite, hoppas den ger sig,

triss i prinsar =)))
  • PåvägMotSyskon

ej alla glada, hinner inte alls läsa vad ni skriver, typ flera miljoner sidor per dag, PRECIS som det ska vara =)  GRATTIS till era underverk som kommit (bev) vet jag om, ej sett bild??

Ego - Min feber blev bättre igår. höjdes från fritt till 37,3 kanske men tröck ner den igen me 2alvedoner på kvällen, men kände mig ok hela dagen. Idag har ja varit fri från feber också.. så ja tror de e på rätt håll. stockningen i höger sida som kom, försvann fort, så de känns som de äntligen e på rätt väg!

trött e ja, inte fått en återhämtning än efter förlossningen... eller nått.. bara fått slösa tid åp denna skit, slösa över 1000:- på mediciner o besök som BÖR va gratis!!!!!!!!!  ej hunnit ringt sjukhuset, men dem ska ej komma undan utan ett samtal iaf..

Här kommer någon bild på min juvel som ja inte visat mer än 1 bild på =)

• PåvägMotSyskon
    mallanis -  Ja han är så go min lillkille =) äter sover och bajsar är väl hans hobby =) Han har varit vaken liiite längre stunder nu, men sen så är de sov stunder som gäller.
    tack, ja försöker krya på mig.. ingen feber iaf o mjölkstockning, så de artar sig, hoppas de håller i sig. Å så e de ju snart halvvägs i min penicilinkur.
    Grattis till halvvägs, nu går de undan kan jag säga

cat79 -
    Mhm, mammas pojke hihi. Ja de känns skönt att slippa gå runt me feber helad agarna..samt mjölkstockningen som försvunnit (hoppas på att den ej kommer igen=

kramm
  • PåvägMotSyskon
    färnik skrev 2011-01-19 09:03:02 följande:
    Fullt schema för mig idag. passar fint, på födelsedagen och allt! =)

kl 11 psykologen

kl 13 TUL + samtal med förlossningsläkaren (jag är SÅ NERVÖS!)

kl 15:20 Bilbesiktning

kl 16 Dagishämtning

kl 18 Föräldramöte
    förlossningen kommer att gå jättebra ska du se. Självklart ska man vara nervös, det är ju en sån stor grej, men kom ihåg, i slutändan så är det värt varenda smärta. kram
  • PåvägMotSyskon

lycka till Odd. NU är de nog redan klart =)

Själv så kämpar man på. ingen feber sedan ett antal dagar tillbaka. ingen mjölkstockning nu.
    tar penicilinet fortfarande.. snart är jag nere på 6 tabl/dag istället för 8.

jämpar på me amningen på väönster sida som blev grymma sår på, som ja tappat men fortfarnade känns. höger går bra.  längtar tills amningen e helt okej.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma