• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Saftmedbulle
    KMW skrev 2012-04-14 14:42:30 följande:
    Okej, nu är det officiellt. Jag har redan börjat nojja. Jag känner mig inte ett dugg gravid och önskar att jag kunde minnas när jag fick symptom förra gången.
    Tycker redan att tiden går vansinnigt långsamt och fattar inte hur jag ska klara att vänta tills det är dags för ul.
    Å då är det bara två dagar sedan jag plussade. Så bra tålamod har jag...
    Låter HELT normalt... Pepp! Grattis till plus!
  • KMW

Tack för pepp. Det behövs. Fattar inte att det där ma:t fortfarande spökar i mitt huvud.
    Bara liiiite symptom hade varit bra. Typ lite onda tuttar eller nåt... ;)

• Odetta

KMW: jag är likadan tittar på pappret efter varje toabesök och tycker att alla andras test på bim ser starkare ut än vad mitt gjorde. Inga symptom heller.

MEN...och här kommer mitt peptalk till mig själv. Min bim är ÄL+12 vilket är tidigare än genomsnittet och då måste det ju vara därför mitt bim test är svagare. Och symptom...dem gångerna jag har haft massor med symptom har jag varit skengravid medan när jag ÄR gravid, då känner jag ingenting den här tiden. Men i v7...då ångrar jag min önskan om lite symptom för då brukar jag börja må illa.

Kanske det funkar för dig med, att ha ett eget peptalk med jätte logiska förklaringar. Så när känslorna skenar iväg in i nojjdjungeln så har du peptalket so karta därifrån

Kraaaam!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • KMW

Tack Odd. Läste nu i mina gravidanteckningar från förra gången att jag redan i v 6 kände mig väldigt trött och tappade matlusten i v 7. Minns att det höll i sig ett bra tag.
    Är 5+4 idag även om jag inte är helt säker på att det egentligen stämmer. Det är beräknat på senaste mensens första dag, men kissade ju negativt både på bim+1 och bim+3 och det beror väl på att jag hade sen äl. Plussade ju inte förrän på dag 36.
    Kanske dags att börja skriva graviddagbok igen...
    Har ni andra dokumenterat era graviditeter, bortsett från foton?

• Odetta

Jaja...ni har sett mina test nu, men jag är bara sååå glad så här kommer två bilder till

BIM (ÄL+12)  

BIM +2 (ÄL+14)

strecken kom med det samma redan innan kontrollstrecket och jag är bara så sjukt glad för visst måste det bara vara ett bra tecken att testen blir så mycket starkare på 2 dagar? Känner mig alldeles lyrisk och nu ska jag faktiskt inte testa det sista testet (jag bytte ju mitt digitala mot 2 vanliga...haha bättre 2 test man kan titta på hur ofta som hellst än ett som resultatet försvinner på) utan det tänker jag spara utifall att jag får toknoja . Visst ser det fint ut? 
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • pixerpie

Grattis till alla fina pluss!!

Jag går in i v 9 imorgon och vågar inte tänka på hur/ om det skulle gå åt skogen!! Men har ju sett ett pickande hjärta så borde ju kunna vara lugn...

• plutten02

Jag är sjukt nervös för att vi ska få en MEGA bebis...

I vecka 25 låg jag på 27 cm i SF mått... Över den översta kurva... Även i vecka 29 låg jag över kurvan 31 cm i sf mått.

• KMW

Nu har jag fått tid för inskrivning och UL. 28 maj. Känns evighetslångt tills dess...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma