• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • M I M M I

De stänger en månad i sommar, och så är det kö... Därför tar det tid. :( jag har trombyl, och kör med progesteron nu för att ge de här 2 äggen en chans... Ja pergo kanske jag skulle kunna köra någon dos till på... Måste övertyga min dr att skriva ut bara.. Fick ju plus på dubbeldosen...

Nej det var inte så här det skulle gå :(

Tack för kramen!

• Cat79

MIMMI: Vad säger du? Nej nej nej! Fan v ad livet är orättvist... Hur länge ska ni behöva vänta för er lilla mirakel? Jag hoppas verkligen du får använda dig av Pergo så länge och snälla se till att ni lyckas innan okt, vi ska ju följas åt!!! Stor varm kram till dig Hjärta

• Cat79
    Dag och natt skrev 2012-05-02 20:39:44 följande:
    Tjohooo v 21+0 nu!! Skrattande 
    Underbart!! Detta är du verkligen värd! I sept blir du mamma till en frisk liten krabat Flört
  • KMW

Skönt att det är fler än jag som känner sig uppblåsta. Det är INGET kul.

• KMW

Vad härligt Dag och natt. Sååå glad för er skull!

Mimmi; stor kram till dig. Förstår att det känns kämpigt.

• M I M M I

Tack fina ni för tröstande och peppande ord!! Kram

• KMW

Hur mycket ska man ge efter för sin hunger? Jag är konstant hungrig, men inte så sugen på lagad mat och äter rätt lite middagsmat därför. Försöker småäta frukt, inte så sugen på godis och snacks faktiskt, men en å annan extramacka slinker ner.
    Vill ju inte gå upp massa extra kilon... :(

• pixerpie

Jag äter!! Massor och konstant!! Var lika under förra graviditeten, gick upp ett kilo i veckan framtill 20 någonting... Sen hade jag inte samma sug och gick upp knappt något sista 10 v, gick tot upp 24 kilo, vilket sen försvann snabbt... Så jag hoppas på att ha samma tur denna gång att lätt gå ned... Fast försöker tänka på vad jag äter lite iaf... Men hellre tjock än illamående... Prioriteringen just nu...

• KMW

Ja, jag är nog extra känslig just nu bara för att jag är så svullen. Ser verkligen ut som jag såg ut i v 23 typ förra gången, enda skillnaden är att det är liksom ingen bebismage som putar utan "annat". Fick byta kläder 2 gånger imorse för att jag inte såg klok ut. Vill ju liksom inte att folk ska börja undra redan. Längtar tills det blir en riktig bebismage så att jag slipper gå och dra in magen hela tiden...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma