• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Åååh, ni nygravida, känner ni som jag? Jag känner mig smällfet!!
    Hade 2-3 oönskade kilon innan jag plussade och har inte gått upp något men oh my god!
    Får gå och dra in magen hela tiden känns det som, inte pga gravidmage men på grund av tjockismage. Svullna tarmar, eller? Minns inte att det var så här förra gången...

• Odetta
    KMW skrev 2012-04-30 22:05:54 följande:
    Åååh, ni nygravida, känner ni som jag? Jag känner mig smällfet!!

Hade 2-3 oönskade kilon innan jag plussade och har inte gått upp något men oh my god!

Får gå och dra in magen hela tiden känns det som, inte pga gravidmage men på grund av tjockismage. Svullna tarmar, eller? Minns inte att det var så här förra gången...

Jag är jätte uppblåst jag med! Och vet du...jag har faktiskt tagit fram mammabyxorna redan, hatar när det spänner och sitter åt och klämmer, lika bra att vara bekväm

Är du illamående än? Mitt kom igår...urk
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • KMW

Nä, jag mår inte illa, men det gjorde jag inte förra gången heller. Däremot är jag trött och hungrig, men har dålig aptit. PRECIS som förra gången.

• LisaVäntar

Känner mig också såååå uppblåst! Tror knappt det kommer lägga sig, vecka 11 nu och värre än någonsin..

Mysigt att drömma om förlossning, fast kunde ju gått lugnare till ;)

• M I M M I

Wow dag och natt, hur häftigt är inte det!! Grattis vännen!!

• Odetta
    M I M M I skrev 2012-05-02 20:42:06 följande:
    Wow dag och natt, hur häftigt är inte det!! Grattis vännen!!

MIMMI!!!!! Har tänkt på dig!!! Hur mår du? Hur går det? Vad är nästa steg?

KRAAAAM!!!
  • M I M M I

Det går inget vidare för oss :( min kropp hade inte reagerat som den skulle på medicinerna, så vi fick väja mellan att avbryta och försöka själva, eller chansa och riskera att det inte blev några ägg alla... Vi valde att avbryta... Efter mkt tjat fick jag en ny tid för Ivf, i oktober...

Det känns inget kul eller hoppfullt alls just nu :( 3 år har snart gått sen vårt första mf.. Fortfarande lika barnlösa :(

Förlåt för mitt deppinlägg!

• Odetta
    M I M M I skrev 2012-05-02 21:15:21 följande:
    Det går inget vidare för oss :( min kropp hade inte reagerat som den skulle på medicinerna, så vi fick väja mellan att avbryta och försöka själva, eller chansa och riskera att det inte blev några ägg alla... Vi valde att avbryta... Efter mkt tjat fick jag en ny tid för Ivf, i oktober...

Det känns inget kul eller hoppfullt alls just nu :( 3 år har snart gått sen vårt första mf.. Fortfarande lika barnlösa :(

Förlåt för mitt deppinlägg!

men vafan då Så skulle det ju inte gå! Och först i oktober??? Varför så lång väntan? Men skit då gumman, vad ledsen jag blev nu

Kan ni få hjälp med pergo eller dyligt till oktober eller släpper dem er  helt och hållet? Proggisar? Heparin? trombyl? 

Åh...tusen tusen kramar vännen!!! Hjärta     

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma