• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt

Ja visst hade det varit härligt med bara några veckor kvar Skrattande Känns som en evighet kvar men jag tror att det kommer gå ganska snabbt ändå, hoppas det iaf.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 20+
  • KMW

Tiden sniglar sig fram såhär i början. Runt v 25 tyckte jag det smällde till förra gången och tiden rusade fram mot bf...

• Dag och natt

Det låter bra kmw! Jag längtar Det känns ännu konstigare att jag ska jobba maj, juni och halva juli, sen ska jag inte jobba mer! Bara av den anledningen känns det som om det kommer gå fort...! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 20+
  • Odetta
    KMW skrev 2012-04-25 12:12:39 följande:
    Grattis till milstolpen.

Ja, tiden går dödligt långsamt Odd, jag håller med. 7+0 idag och UL om två veckor.

Hur mår du? Några symptom?

Jag är trött. Inte direkt sovatrött utan mer utmattad i både kropp och knopp.

Sen så är jag hungrig, hungrig, hungrig och måste äta akut när jag känner så. Tyvärr så är inte matlusten något vidare...

Jag har inga symptom alls förutom att jag är väldigt yr mellan varven och kanske lite extra kissnödig. Ok...tröttmössa är jag också, behöver sova middag för att klara dagen
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Den lilla M

Jag har inte heller haft några symptom alls under graviditeten så här långt (i vecka 21 nu). Det enda är att jag kanske är lite tröttare än normal och att jag har lite svårt att borsta tänderna på kvällen. Får kväljningar. Så man behöver inte ha symptom för att vara gravid

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • LisaVäntar

Ni som har kommit lite längre eller kanske redan har fött: när började spökveckorna för er?? Tycker mina symtom har minskat massor den senaste veckan, men såg ju levande foster på vul för bara 2 dagar sen..

• Odetta
    LisaVäntar skrev 2012-04-27 10:39:45 följande:
    Ni som har kommit lite längre eller kanske redan har fött: när började spökveckorna för er?? Tycker mina symtom har minskat massor den senaste veckan, men såg ju levande foster på vul för bara 2 dagar sen..

spökveckorna brukar infinna sig någonstans mellan v11 - v16...plus minus någon vecka. Jag personligen hatar v11-14 för det är då JAG brukar känna absolut ingenting...typ tarmarna har lugnat ner sig och är inte lika svullna och illamåendet börjar avta.

Visst är du i v11 nu? Grattis, du har kommit till spökveckorna   
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Den lilla M

lisa: Jag har haft spökveckor från vecka 9-10 och har det fortfarande (är 21+0 idag).

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • LisaVäntar

Ok, skönt att höra :) enligt senaste vul är jag 9+4 idag, enligt sista mensen 10+0, så då stämmer det ju.. Saknar faktiskt illamåendet, när det var som värst fanns det liksom inget tvivel :) (och ingen ork att tänka heller..)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma