Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Plus igen efter mf/ma

KMW (alla andra gummor): Huga, låter tröttsamt men måste hålla med att det inte är lika "bekvämt" att va gravid denna gången och då är jag bara i v 15+6 idag... Haha. Suck. Kissnödigare än med Sixten, mer dragningar i magen och tröttare... Redan. Ser fram emot att jobba hela hösten. Not. :-/

• Bjornis

och jag är i v 17?! Galet verkligen. Min kompis fick ju barn för 2 veckor sen och det är så fascinerande att hålla henne. så liten (och ändå en "klump" på 4,5 kilo nu)... 
    Vi ska be dem kolla kön, 18 dagar kvar... Jag sa till Mattias när vi gick förbi Newbie-kollektionen på Kappahl häromdan att om RUL visar en tjej så måste han förstå att det inte kommer bli billigt. ;-p Jag är så trött på alla "killkläder" och vill sååååå få frossa i söta outfits, rysch på rumpan och klänningar! haha. Sixten hade ju en del unisexgrejer som pluttis så där finns ju lite men jag ser på min kompis som också hade en son sen innan att hennes dotter använder ju bara SINA kläder nu. Hon har fått massa men också köpt efs det är så skoj. haha. Man är ju som man är. :-P

Namn är stillestånd. Väntar tills vi vet vad det är. men ni har många fina tips allihopa!!    

• Bjornis

Acure: Bra med sjukskrivning å försök lyda doktorns order! Förstår om det känns jobbigt. KRAM

• Bjornis
    Mamma till W skrev 2012-10-14 17:04:46 följande:
    Hej alla. Var längesen jag skrev nu! Men följer er i tråden!

Jag har plussat, helt oplanerat! Så går det vägen blir det en w3 i sommar! Hade dock ett mf i aug (också det väldigt oplanerat).
    Stort grattis till plusset! En trea!
  • Bjornis
    KMW skrev 2012-10-17 22:19:26 följande:
    Hade förresten första förlossningsförnimmelsen idag. Har haft en del sammandragningar andra halvan av grav, men aldrig några som varit obehagliga.
    Hade en lite upprörd diskussion med min chef idag (typ 3 gånger by the way) och mitt i allt så kändes det plötsligt som en lättare variant av en förlossningsvärk. Insåg att jag glömt bort hur det kändes, men blev snabbt påmind om att det snart är dags.
    Ser konstigt nog fram emot det lilla helvete som det trots allt innebär att föda barn...

Ojoj... Du får inte ha så hetsiga diskussioner KMW. Men bra att du ser fram emot det. Gör jag med. Men jag har ett tag till att bara gå runt och klappa magen.
  • Bjornis
    KMW skrev 2012-11-14 20:24:59 följande:
    Jag packade inte så mycket förra gången och det är jag glad för. Tjejen i rummet bredvid på bb och hennes man såg ut som att dom skulle flytta hemifrån när dom åkte från bb, hahahaha!! Utan att överdriva så tror jag att dom hade 4-5 väskor. Jag hade en sportbag typ, och inget mer.
    Vi kom in med väldigt lite men åkte hem med desto mer. Eller ja det var väl kanske ett par ryggsäckar och inte 4 väskor men maken åkte hem och hämtade lite saker då och då under de 3 dygnen vi blev kvar på bb. Nu hoppas jag att jag får åka hem fort denna gång!!

Jag ska iaf packa ner mer att äta denna gång det är ett som är säkert. haha.

Acure: huga, låter riktigt jobbigt! Skickar kramar.    
  • Bjornis
    KMW: Spännande! Kanske är nåt i görningen!

Dag och natt: åååååå vilken goding! Pepparkaksgubbar är goast! 

Acure: vi kanske kan få våra små på samma dag. Jag kan tänka mig gå över med denna så runt den 10:e blir väl bra?!    
  • Bjornis
    KMW skrev 2012-12-01 17:01:39 följande:
    Ja jag vete tusan vad det är som pågår här. Igår och idag har det kommit typ geléklumpar ur mig, fast färglösa. (ursäkta äcklet som sagt) Vad är det om det inte är slemproppen kan man undra?
    Så såg min ut. Helt färglös bara massa klet i ett par dar! Weeei. Nu kanske det är på g!!!
  • Bjornis

Jordgubbssylt och vaniljsås. Haha. Uuuhhh.
    Ja nä. Min såg ut mer som genomskinligt snor. Och sen gick vattnet!

• Bjornis
    Tack för berättelsen KMW. Men hur var det nu, kom han lite tidigt? När var bf?? Grymt jobbat iaf och ger också mig hopp om en snabbare andra fl! 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma