Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-10-26 23:10:19 följande:
    Taaack så mycket! :) Som sagt, de va inte oväntat från min sida.. :D

Haha nämen.. jag kan bli riktigt törstig så jag bara måååste dricka just där o då, men då äre citronvatten (hatar vanligt..) men de är de enda. Annars bara salta saker! Mm såå gott!

Du va då verkligen någe mellanting.. självklart finns ju de också ;) Sushi me soja? En till alltså.. sjukt gott! Men med apelsinjuice? Nä USCH! ;)

Jaa prova de, man steker korven helt färdigt o har i soja o liite tomatpuré o rör om bara, sen ere klart. Svingött! Lovar ;) Ingenting till! Haha.
    Ingenting till heller? Haha. soja och tomatpuré, låter skumt men jag ska prova!
    Och nu när du säger det så vill jag bara DRICKA sura saker. Eg inte äta dem.
  • Bjornis
    Röntgen: Håller tummarna för bankbesöket och tänker på dig. Fy vilken rävsax att sitta i för dig just nu. Kram
  • Bjornis
    Muffe: Jag har ju mått bra hela tiden och knappt märkt av graviditeten - fysiskt alltså! Oron som jag hade de första 20-22 veckorna var inte jätterolig. Men jag trivs som gravid - har ingen huvudvärk, är piggare och all den goa tiden med knodden sparkandes i magen.
    Nu hänger det på förlossningen hur många barn det blir här. Tar ingen hänsyn till att maken bara vill ha två!

Jag har dock flera kompisar som inte trivts att vara gravida och då har de inte haft en enda krämpa. Man hoppar nog mellan alla stadier under graviditeten tror jag. Den helgen jag mådde illa tyckte jag inte det var särskilt underbart.
  • Bjornis
    Muffe80 skrev 2010-11-08 15:39:30 följande:
    En fråga, skulle ni flyga till USA eller annat ställe ca 10-12 timmars flygresa bort? Visserligen med ngt byte.
    Är det otäck som gravid i v 20 typ?
    Jag flög ju till Vietnam i v 13 och sen hem i v 16. 17 timmars resa. Gick bra. Hade hoppats att jag när jag flög hem skulle känna nåt sprattel (vissa säger ju att bebisen gärna sparkar vid take off), men inte då. Haha. Jag har en kompis som reste runt i Thailand mellan v 22 och 26 och det gick väldigt smidigt. Jag tror mer du ska känna efter hur du mår. Känner du dig pigg och så så absolut, flyg iväg! Det enda jag tyckte var läskigt vara att vi var i Vietnam och mitt upp i bergen med typ 3 hoppiga busstimmar till närmsta lite större sjukhus och jag mådde illa och hade lite ont i magen (oroade mig för bebis, galla och blindtarm på samma gång...)! Men annars gick det bra.

Röntgen: Så impad av din styrka! Skönt med bra bm också!!! Skitstövlar till karlar är ju bara onödig övervikt!
  • Bjornis
    Odd: O va spännande med TV! Hoppas du kommer med. Va kul! Då kommer vi nog alla i tråden sitta klistrade!
    Ang namn så verkar ni vara inne på samma spår som vi. Nåt kort. Odd och Ivar är namn som varit på tapeten även här. Joar och Nils heter våra bästa vänners söner så de är ju liksom tjingade. Ivar hade varit kul då jag ju jobbar på IKEA och kan tänka mig ett "möbelnamn" även om Ivar inte är den snyggaste möbeln. Men maken är svår. Just nu lutar det faktiskt åt Sixten. Inte så kort som jag tänkte från början men äntligen nåt som vi kan säga utan att nån av oss rynkar på pannan. Ted hade vi ett tag men... Haha. Jag bara HOPPAS att vi kan se på honom när han kommer ut vad han är! En Odd, Ivar eller Sigge?

Längtar också till jul
    !! Gör min första vecka med HP nu och börjat planera julbaket och ordnat upp alla mina julsnören osv. Knodden kan ju titta fram precis där runt jul så lika bra att vara väl förberedd!
  • Bjornis
    mallanis skrev 2010-11-08 16:06:51 följande

Björnis- Hur går det med dig/er nu? Visst är du hemma nu va =) hur går det har du fullt upp på dagarna eller bara längtar tills han kommer ut?
    Jodå allt är bara fint med oss. Hade himla ont i magen i natt bara. Så skumt, det kommer ibland. Värker till mitt i magen (typ som om jag har "ont i bebisen", haha) och sen sprider det sig över hela magen och uppåt och då får jag försöka ligga ordentligt på ena sidan och så går det förhoppningsvis över. Det startar oftast runt magsäcken så är la nåt med magkatarren som jag dras med. Det (och gas) skulle jag gissa på men det gör så ont att jag inatt fick kallsvettningar. Hu. Sover illa emellanåt alltså. Hehe. Men jag är ju ledig numera så livet är gött.
    Just nu har jag fullt upp. Bakar kakor till jobbet imorn. Ska dit och säga "hej då" och städa undan lite. Så har bakat chokladsnitt, kolakakor och rulltårta och ska baka lite mjuk pepparkaka och minttoppar under dagen! Massa kakaor. Mmmm... Som tur var är inte småkakor min grej så men rulltårta är inte helt fel...

Hur mås det själv Mallanis? Följer ju ditt bloggande så får mig iaf lite uppdateringar.
  • Bjornis
    soffy83 skrev 2010-11-12 09:24:58 följande:
    Ni som har gjort tidiga vul, har ni blivit lugnare av det? Ska träffa min BM på tisdag och när jag ringde och avbokade inskrivningstiden vid förra MF pratade hon om att göra tidigt vul vid nästa graviditet. Skulle gärna höra lite erfarenheter om det =)
    Det första vulet jag gjorde i v 7+4 var inte särskilt lugnande för jag hade gjort ett i samma vekca med ma:t och då såg det bra ut. Men när vi gjorde vul i v 9+2 (tror jag) så kände jag mig ltie mer lugnad då den hade vät som den skulle och man såg små armar och ben (eller mer som en liiiiten michelingubbe).  Hehe. Jag gjorde ju sen nupp ul:et i v 12+0 också och det var ännu ett steg mot lugnande. Ska väl säga att det var först på ett extra ul i v 18 som jag lugnade mig. Men så är jag helt knäpp också. Känn efter när det skulle kännas "lugnt". Ett pickande hjärta i v 8-9 är ändå himla bra så kanske nån gång då?
  • Bjornis
    LillaMy3 skrev 2010-11-12 11:20:20 följande:
    Jag är i vecka 5+5 idag och har bokat et VUL til om lite mindre än två veckor. Tror nog detta kommer minska oron.

För övrigt så väljer jag att tro att det kommer gå bra denna gång. Inte för att det är någon säkerhet, men känner mig absolut mer "gravid" nu än när jag fick mf i vecka 5+6 i våras. Just nu så känner jag illamåendet komma smygande. Men inte så farligt som tur är. Vet inte var jag skulle göra av mig själv om jag hade det som Miraclee och Muffe. Uff. Stackars er.... Hoppas ni har bra läkare som i vart fall kan göra så gott de kan!!
    Jag förstår helt hur du menar. Min "magkänsla" var så mkt bättre denna gång än då jag fick ma. Det är fint att ha ett litet sjätte sinne!
  • Bjornis
    mallanis skrev 2010-11-16 11:14:41 följande:

Muffe- Vad jag vet så finns det inte mycket som tyder på att tryckförändringarna ska påverka barnet negativt...
    Men var det björnis som skrev att hon hade hoppats på att barnet skulle sparka på väg hem från en semester resa då hon var i v 14-16....? Hon kanske vet mer?

Vet att ni redan har pratat om det i tråden men när berättade ni för jobbet att ni var gravida? Tänkte ju vänta till v 18 men då kommer jag redan vara tjock ;) (om det nu håller i sig) men nu har det dykt upp lite på jobbet och jag Funderar på/bör nog berätta för min nya chef lite tidigare.....

Ja, muffe: Jag läste väldigt mkt om flygresor innan vi stack iväg. Det enda var strålningen från rymden (spacigt va?) som VAR nåt att oroa sig från isf. Men då handlar det om de som flyger jämt (typ flygvärdinnor). Trycket vid start- och landning läste jag kunde göra att bebisen kunde sparka till lite extra. Men jag kände nada. Men så kände inte jag första sparken förrän v 21 heller så. Hehe.

Mallanis: jag berättade ju i v 17+ typ. Men då hade jag precis fått göra extra ul och då kändes det OK. Hade det inte varit ett helt nytt jobb heller hade jag kanske berättat tidigare. Men jag var ju också på resande fot fram till 15+ också typ så. Jag tycker du stolt ska berätta om lill*n i magen som gör dig lycklig!
  • Bjornis
    mallanis skrev 2010-11-16 13:16:16 följande:

Fina Björnis! så gulligt skrivet =) 

Hur går det för dig då lite drygt en månad kvar? Hjälp det innebär ju att det snart är jul..... vilken chock ;)

Ja men du, man vill ju bara skrika ut det till folk! Jag älskade när det till slut syntes för ALLA att jag var gravid (typ v 26!!).
    Ligger fortf "bara" på ca 8 kg plus men det är ju bara bra. Allt sitter på magen men jag har ändå en liten mage om jag jämför med folk i föräldragruppen, sen att jag alltid hamnat bredvid tvillingmamman kanske har nåt att göra med saken? Haha.

Ja du. Vågar knappt tänka tanken även om jag känner mig rätt tillfreds inför att han ska ut. Tror jag. Jag och maken ska sätta oss ner och skriva förlossningsbrev och verkligen prata ihop oss ordentligt vad mina "aj värk"-tecken ska vara så jag slipper prata. Haha.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma