• Lallan

Plus igen efter mf/ma

Cat79 skrev 2010-11-30 07:38:57 följande:
    Lallan: Vilka duktiga barn och när det var mitt i natten. Skönt att värdena blev bättre och att du fick åka hem. Ta vara på vilan nu innan det är dags. Ska bli så kul att höra ifrån dig när tvillingarna är här. Vet du kön på dem? Har kanske missat info om du redan skrivit det.  Jag har inte sett o hört 2-barnsmamman - kanske har fått?

MCT79: Jag vet av egen erfarenhet att det kan ta tid men förr eller senare lyckas det samt hela vägen. Kämpa på. Många varma kramar!

Ego: Nu är det dags för föräldrargrupp.
    Kram på er alla!
    Vi vet inte kön och nu börjar min nyfikenhet bli riktigt jobbig, vill ju veta nu

Reagerade på att hon inte skrivit ngt igår och hon brukar ju vara duktiog aktiv annars. Har för mig att det var idag som hon hade tid för tul.

Ha så trevligt på föräldragruppen
  • Lallan
    färnik skrev 2010-11-30 12:11:02 följande:
    Gud så spännande 2 barns mamma84!!! Ser fram emot att höra hur det går, och hoppas att ni får träffa lille Elias riktigt snart nu då!!!

EGO: Idag är det BF-dag för mitt MA i april, känns lite sorgligt! Gråter Känner mig allmänt off idag...
    Kram till dig!

Jag tycker att det känns lite bra att jag hinner få mina bebisar innan det gått ett år från det första beräknade bf-datumet som jag hade. Skulle då haft i slutet av dec -09. Nu i sommras när det var bf för andra mf så kändes det ändå lättare i och med att jag hade en ny graviditet att tänka på.
  • Lallan

Ändrar mitt datum till det rätta jag med

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Lallan - 2 december (ma v11, mf v 14)
    2 barns mamma84 - 8 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Pyret12 - 24 december 
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    PåvägMotSyskon 31 December. 3.e barnet

Härligt 2 barns mamma84, nu kan du pusta ut

• Lallan
    Mamma till W skrev 2010-11-30 17:31:18 följande:
    hur känns det att vara så nära? Snart har du dina små hos dig!
    Sååå skönt Är så frustrerad över att bara ligga i soffan och inte kunna göra något och ha ont överallt. Ska bli spännande att få träffa dom också såklart
  • Lallan
    maria204 skrev 2010-11-30 20:40:44 följande:
    Hej igen! Här har det hänt grejer! Grattis till den stundande födseln tvåbarnsmamman!

Jag var på VUL idag och fick se mitt lilla pyre med ett tydligt tickande hjärta. En gång till får jag komma, den 16/12, men det var mest för att jag gärna ville det.  Fostret var i rätt storlek och tårarna rann på mig när jag åkte därifrån. Lycka!<3

Nu vågar jag hoppas på ett syskon till mina grabbar till av sommaren. 
    Härligt, stort grattis Jätteglad för din skull!
  • Lallan

inne en snabbis så jag hinner inte läsa ikapp nu. har en liten snuttande pojke vid bröstet och sambon sitter med en sovande tös

• Lallan

Hoppas att allt gått bra för 2(3)barnsmamman idag

Här är mina små troll, pojken till vänster och flickan till höger. Vi kämpar på för att få dom att gå upp i vikt. Idag är dom 6 dagar gamla men ligger under födselvikten. Förhoppningsvis har det börjat vända men det lär behövas några fler sömnlösa nätter innan man kan slappna av.

• Lallan
    maria204 skrev 2010-12-08 19:43:34 följande:
    Vad söta och vilka fina tröjor! Jag köpte det tyget på Syfestivalen och hoppas på att få sy något till mitt pyre. Syr du själv?
    Tack, har varit in i din blogg och snokat tidigare. Sydde dom och matchande mössor o filtar till bebbarna.
    maria204 skrev 2010-12-08 19:45:30 följande:
    Ha ha ha Lallan. Jag kollade din blogg. Den ligger ju redan på mina favoriter . Du är jätteduktig och har fått ursöta barn!
    jaja, ibland kanske jag ska läsa hela tråden innan jag börjar svara.

Tack tack och apropå bf-tråden så måste vi bara komma på namn först det har inte riktigthunnits med när jag legat inne o sambon varit hemma med dom andra två.
  • Lallan

Tackar så mycket och ja dom är helt underbara Helt underbart att se dom tillsammans.

Dom får nästan uteslutande bröstmjölkmen dom orkar inte amma fullt ut så jag får pumpa en del. Namn har vi inte bestämmt ännu, flickan har vi flera förslag på men inga bra förslag till pojken.

• Lallan
    Odetta skrev 2010-12-15 13:00:12 följande:
    Haha, jinxa dig inte med hur många platser ni har i familjebussen...bara för det blir det tvillingar nästa gång

(På tal om tvillingar...undrar hur det går med Lallan och hennes sötisar)

*kram*
    Kikar in lite flyktigt och ser mig själv bli omnämnd

Det går framåt här hemma,tjejen äter numera som en häst och har förhoppningsvis nått födeselvikten tillpå fredag då dom ska vägas igen. Pojken är lite kinkigare och svårare att få i mat. Han äter lite och kan vara slö emellanåt. Förhoppningsvis piggar han på sig nu ikväll annars så blir det tvångsmatning inatt igen ngt vi precis gått ifrån och tyckte att det började funka ändå

I övrigt sitter vi mest och myser hela dagarna
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma