• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    KMW skrev 2012-12-18 19:29:09 följande:
    Oj, va kul 3barnsmamma. Fast om du läste av testet flera timmar senare så bör du nog vara lite försiktig med att jubla än. Fast jag kanske missförstod det du skrev?!
    Hoppas du får ett tydligt plus imorgon.
    Jo jag vet men samma sak var med elias tittade efter 10 tim och det var ett svagt +
    men då morgon urin + att jag inte tittade innan då jag skulle till jobbet
    Jag har BIM-3 så jag har BIM 21-22 dec  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • SmåBustroll

Hoppas det blir plus för dig så det syns tydligt nu om några dagar då!! Spännande.

Här så knallar det på. 35+2, imorgon är jag på samma dag som när storebror föddes... käns lite speciellt. Men jag hoppas verkligen jag får fortsätta en bit in i januari. Lillebror kom ju när han skulle.  Så jag tänker jag får liksom vara beredd på lite allt möjligt från och med nu. Lillfisen ligger i vart fall låååååångt ner nu. Fick kommentar att magen hade sjunkit. Har inte tänkt på att det syns, men det gör det tydliigen. Känns gör det helt klart. På flera sätt Lättare att andas. Det är bra. Mer foglossning och kramp i ligamenten, mindre bra. Skall till BM i morgon. Och så uppföljning av fostervattenmängd på sjukhuset på fredag. Blir intressant att se vad de har för mening om lillfisen  Det är full fart på han i vart fall. Så jag utgår från att han mår bra. Jag bara funderar på när han tänkt komma  

• KMW

Oj vad tiden går snabbt Bustroll. Håller tummarna för att du får några veckor till då i alla fall...

• Mabaja

Vad gulliga ni är tjejer! Min dag har varit hemsk! Lagom till att jag skulle hoppa in i duschen somnade jag! Så här sitter stinkbomb nr 1! Men är lite lugnare, fick en liten buff när allt lugnat ner sig!

• SmåBustroll

Ja tiden rusar verkligen iväg! Början/mitten av januari tänkte jag var  lagom. Runt den 10e kanske!? (skall prata lite med lillfisen och föreslå det ). Då har jag kommit till 38-39 hela veckor. Färdigbakad, men inte överbakad Behöver få airbagen urkoplad i passagerarsätet, och det fick jag inte tid til förän i början av januari, så han får allt vänta lite till!

Tyvärr får man ju inte välja oftast, så jag får förbereda mig på att lillfisen inte gör som jag önskar

Har inte fler sd än innan, men känner att de är kraftigare...     

• 3 barns mamma84
    SmåBustroll skrev 2012-12-18 19:54:24 följande:

Hoppas det blir plus för dig så det syns tydligt nu om några dagar då!! Spännande.

Här så knallar det på. 35+2, imorgon är jag på samma dag som när storebror föddes... käns lite speciellt. Men jag hoppas verkligen jag får fortsätta en bit in i januari. Lillebror kom ju när han skulle.  Så jag tänker jag får liksom vara beredd på lite allt möjligt från och med nu. Lillfisen ligger i vart fall låååååångt ner nu. Fick kommentar att magen hade sjunkit. Har inte tänkt på att det syns, men det gör det tydliigen. Känns gör det helt klart. På flera sätt Lättare att andas. Det är bra. Mer foglossning och kramp i ligamenten, mindre bra. Skall till BM i morgon. Och så uppföljning av fostervattenmängd på sjukhuset på fredag. Blir intressant att se vad de har för mening om lillfisen  Det är full fart på han i vart fall. Så jag utgår från att han mår bra. Jag bara funderar på när han tänkt komma  

Tack hoppas du har rätt

Och tänka sig v 35+2 snart snart föder du  
  • SmåBustroll
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-18 21:17:19 följande:
    Tack hoppas du har rätt

Och tänka sig v 35+2 snart snart föder du  

Lagom snart hoppas jag! Och hoppas jag har rätt om dina test. Jobbigt att vänta....

Mamma till W. Skönt med en buff!! Usch för oro och spökveckor
  • plutten02

Någon som har koll på hur gravsymtomer är om man är gravid när man ammar?!?
    Har ju en dotter på 5,5 månad och har inte satt i något skydd ännu.
    Vi har kört lite på amningsskydet om man säger så

Men jag har sånt illamående till och från hela dagarna och vissa dagar sån molande verk nedre delen av magen.

Dottern är två grötmål och två mat mål om dagen men ammar ca 1-2 ggr mellan varje mål. Så jag tycker det är helamning.

• Mabaja

Plutten: för mig var det samma som när kg väntade barnet som jag ammade. Testa om du är orolig!

• 3 barns mamma84
    plutten02 skrev 2012-12-19 10:36:31 följande:
    Någon som har koll på hur gravsymtomer är om man är gravid när man ammar?!?
    Har ju en dotter på 5,5 månad och har inte satt i något skydd ännu.
    Vi har kört lite på amningsskydet om man säger så

Men jag har sånt illamående till och från hela dagarna och vissa dagar sån molande verk nedre delen av magen.

Dottern är två grötmål och två mat mål om dagen men ammar ca 1-2 ggr mellan varje mål. Så jag tycker det är helamning.

de jag vet är att amming inte skyddar
    Sen så kan livmodern dra ihop sig när man ammar känns som molvärk pirrig kännsla typ . 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma