• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SmåBustroll

Grattis igen KMW. Låter ju som det gick riktigt smidigt, trots sugklockan. Så skönt!

Åh, börjar längta till förlossningen i januari nu! Har fått ordnat så jag har en BM i närheten som kan komma med kort varsel om det verkar gå fort (tar bara två minuter om hon är hemma). Hade ett mkt trevligt samtal med henne häromveckan! Glömde dock fråga henne vad hennes tjänster kostar... Men det tror jag bara får vara. Kan ju inte vara så galet mkt, och det är värt MASSOR att slippa föda i bila/ambulans längs en snöig väg känner jag. Så jag får ta det som det kommer Bekymrar mig just nu mer för jul och att vi skall ha jul här hemma med våra respektive familjer Jag måste sluta vara ett sånt kontrollfreak. Kommer bli knäpp annars. Knasig är jag, känner jag Ha ha.

• Mabaja

Kmw: Chilla ordentligt! Och njut av att bara vara ni två just nu! Din förlossning lät som en positiv upplevelse! Grattis än en gång!

• LisaVäntar

Lät härligt KMW! njut av bebis i lugn och ro!!

Vilken bra lösning småbustroll! Skönt att veta att det finns hjälp så nära.

• SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-12-10 13:10:25 följande:
    Lät härligt KMW! njut av bebis i lugn och ro!!

Vilken bra lösning småbustroll! Skönt att veta att det finns hjälp så nära.

Ja väldig skönt. Så nu behöver jag inte bekymra mig så mkt för just den biten!!
  • acure

Det låter underbart KMW! Det ger mig hopp om att även min andra förlossning kan gå fortare än den första. Vad spännande att det började med vattenavgång även denna gång. Men att han kom i vidöppet läge han också, har bm sagt något om det vad det kan bero på?

Stort grattis igen! Bara mys nu med din lilla kotte! Ska bli spännande att höra hur Ted reagerar sen. :) storebrorsan! Tänk vad kul de kommer få tillsammans!

• KMW

Vet du vad Acure, jag tycker verkligen inte att du ska oroa dig. Med facit i hand kan jag intyga att förlossningarna verkligen kan se olika ut. Förra var långdragen som tusan, 36 timmar från vattenavgång, och den här gången tog det en tredjedel av tiden.
    Mycket tror jag också att det hjälper att man på nåt sätt vet mer vad man har att förvänta sig och kan slappna av på ett annat sätt och jag vågade tex vara hemma mycket längre vilket var skönt. (maken ville vara hemma ännu längre, men jag pallade inte och det var ju tur)
    Sen gjorde värkarbetet i den aktiva fasen överjävligt ont den här gången också, men det kan man nog inte komma ifrån...
    Tro på dig själv, det kommer att lösa sig.
    Kram

• Bjornis
    Tack för berättelsen KMW. Men hur var det nu, kom han lite tidigt? När var bf?? Grymt jobbat iaf och ger också mig hopp om en snabbare andra fl! 

• KMW

Bf på fredag egentligen, så 5 dagar tidig. Inte mig emot då det har varit tungt och jobbigt senaste veckorna. Just därför trodde vi ju också att det nog skulle bli tidigare den här gången och det blev det. Sen extra bonus förstås att det inte blev en julbebis. För min skull och för hans skull i framtiden.

Nu ser vi fram emot Odettas lilla tjej som förhoppningsvis vill se dagens ljus på onsdag.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma