• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Hahaha min första fl tog 6 tim... Min andra var seg och tråkig... Tog 5 tim. Haha... Men hade så få värkar (vassa och effektiva men glesa)så gick in i aktiv förlossning (3 värkar på 10 min) 30 min innan w2 var ute... Vattnet gick 07.35, hon kom 07.38...

Tror att vi tyckte att den var så seg pga så glesa värkar, 1-2 på 10 min...

Ska bli riktigt spännande med en ny fl till sommaren! Undra hur de reagerar och när man får åka in, och om de övertalar en att åka hem samma dag!

• Dag och natt

Åh GRATTIS KMW! Låter som det gick ganska bra ändå! Hoppas ni får komma hem och njuta av det lila livet snart! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Lillebror Isak 120910 ♥♥♥
  • 3 barns mamma84
    KMW skrev 2012-12-09 23:32:19 följande:
    Nu är han här. Vår andra son Jack.18.45 kom han, 3750 tung och 53 lång.
    Återkommer med mer info senare.

SUPER GRATTIS
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Cat79

KMW: Stort grattis till er Jack :) Lät som en bra förlossning och skönt att han kom tidigare än BF. Mys nu. Kramar i massor!!!!!!

• SmåBustroll

Åh, är sugen på lite nya kläder. Eller i vart fall något fint att ha på mig på julafton. Försöker hitta någon ok aminingsklänning som också passar när man är gravid. Men svårt att handla på nätet tycker jag. Men smart om jag hittar en klänning jag kan ha nu och sedan

Trött idag. Belv sent igår när  jag var med en väninna på julkoncert. Supermysigt, men hade sååååå svårt att somna när jag kom hem samt vaknade kl 5 och kunde inte somna om. VIlar och vilar men längtar efter barnen som är på dagis. Orkar inte ha dem hemma en hel dag, men tycker det är ensamt  och tomt när de är på dagis.  Skall snart hämta dem!! Skall laga en slags pankakor med filmjölk och havregryn (sveler el lapper) till middag Har inte provat att laga det själv förr, men smakat då en vän lagat. De är gooooooda. Blir intressant att se om jag lyckas Har även lite bakprojekt kvar innan jul. Mera pepparkakor och saffransbullar behöver bakas.

Funderar på om jag kanske skall ta och packa en väska till förlossningen snart också... Innan jul i vart fall får jag  nog göra det. Kan ju vara bra att ha gjort.  

• acure

KMW: vad fin du är som orkar skriva till mig, nyförlöst och allt! Det känns betryggande att läsa det du skriver. Håller tummarna att jag får en lika fin upplevelse jag också och att de där överjävliga 8-10 cm går fort fort fort! :)

• KMW

Tänker på dig Odetta. Imorgon ska du än en gång få vara med om det mäktigaste som finns.
    Kram

• SmåBustroll

Heja Odd! Så spännande, i morgon är den stora dagen! Lycka till!!!

• M I M M I

Stort lycka till i morgon Oddetta!!! Ska tänka på er och kommer vänta spänt på uppdatering!!

Lisa - det är ok med mig, faktiskt.. Fast grät på luciafirandet på jobbet idag, så hormonerna spökar.. Har dragit i några trådar så det är skönt!

Kramar från mig

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma