• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SmåBustroll

Helamning, när man BARA ammar (trots att man ammar ofta) , barnet ammar även minst var tredje timme på natten och om jag inte mins helt fel, är under 3 mnd, skall funka hyfsat som prevention. Men sen så är det mer osäkert. Dock så kände jag också lite illamående och spänningar i magen när jag trappat ner på amningen med bägge barnen. Så det kan ju vara att kroppen bara ligger i startgroparna och förbereder sig för kommande ägglossningar och cykler. Men det är heller inte omöjligt att du redan haft en ägglossning... Det är så individuellt när man får tillbaka ägglossning och mens efter amning att det är svårt att gissa. Vissa helammar och har ägglossning och mens nästan med en gång barnet är fött, vissa tar det upp till ett år EFTER avslutad amning innan kroppen behagar kicka igång.

Så testa för säkerhets skull!! Så slipper du fundera

• 3 barns mamma84

Gud så trött man är !!
    Vill bara lägga mig för att sova.
    Men kan verkligen inte måste städa tvätta ligger brödsmulor efter elias o amadeus.
    Molvärk mild som vanligt har börjat lugna ner sig .. hela morgonen har det varit molvärk .
    Hoppas det inte e något annat som kommer att sabba .
    Kommer att beställa ett nytt test o våga testa mig.     

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mabaja

Jag tog en hurtig promenad ner till centrum idag för att besöka tandläkaren med yngsta dottern (första besöket) och sen vidare till äldsta dotterns förskola... Sen nu på eftermiddagen har vi storstädat inför julen (har sovrummet kvar)... Så nu vaggar jag runt som en anka och har så galet ont!

• Cat79

Mamma t W: Förstår att du fick ont... Ta det lugnt! Kram Jag har börjat få sån halsbränna när jag ska sova.. Aldrig haft innan m nu hoppas jag lite tabl lindrar. Får lite ont i fogarna när jag varit igång m inte så konstigt i v 32.

• 3 barns mamma84

Nu har alla jul så ingen behöver svara just nu men jag udrar bara ... Har ju haft feber i 4 dagar och tagit panodiler när man ska ta dom .. men panodil är väl OK att ta väl ?
    Har fortfarande växtvärk hmmmm smått i tjejmagen men inget att hurra för + att jag har fått ont i min rygg svanken .. har fått så dåligt i 4 dagar så jag är rädd att det skulle vara något FEL om ni förstår mig och DÄRFÖR har jag fått feber ?? men barnen har OXÅ haft feber så forde bara vara virus ?
    Måste molvärken vara hela tiden eller kan den oxå hålla sig borta ?  

• SmåBustroll

Som tredjebarnsfödande borde jag kanske ha lite koll, men tycker inte jag har det

Lillebror ligger långt ner i bäckenet, var inte helt fixerad sist hos bm. Nu eftet en hektisk jul så får jag mer sd på natten än jag haft med tidigare barn samt att det känns som när de tidigare fixerade sig, fast värre. Dvs ett väldigt grävande nere i magen..... Eller rättare sagt runt urinrörstrskten. Inte behagligt. Rädd att han kommer när som helst.... Vad tror ni?

• Mabaja

Små bustroll: jag har faktiskt ingen aning om det kan komma igång! Mitt har bara startat pang bom så man har sluppit fundera! :)

• SmåBustroll
    ja pang bom med några rundor förvärkar har väl varit min vsriant också. Och misstänker starkt att bebis kommer när den vill och antagligen ingen annan än bebis som möjligen vet när det är

Bara lite obehagligt med grävandet och alla sd nattetid och i vila. Men kan ju också vara en tillfällig reaktion på lite mkt aktivitet kring jul här. Hoppas kommande nätter blir bättre!!! Har vart lite svårt att sova sista nätterna
  • 3 barns mamma84
    Gråterenligt många så hade jag fått + men nu blöder man BIM+7 jahopp nu GER jag upp orkar inte längre jag gör det verkligen inte.
    Har försökt nu mer än 8 månader jag pallar inte av detta längre.
    Nästa månad flyttar vi har något att se FRAM IMOT nu bara depp o gråta och skam den gav sig jag vill bara gråta.  
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma