• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    pixerpie skrev 2013-01-15 16:15:01 följande:
    Lovar att bjuda om det blir en till bäbis som ska luras ut, 3barnsmamma... Hur går det för dig?

hehe de e ju bra då tar jag med mig grädde och hallonsylt till pannkakorna

Här jo du jag är smått förvirrad Obestämdjag har fortfarande symtomer går upp 2-3 ggr för att kissa på natten jag kissar på dagen mer än vanligt,blåsan känns så stor och som om jag knappt hinner till toalettet så stor fylld blåsa men när jag väl ska kissa är det inte mkt som kommer ut.
    Detta har följt mig efter sen missfallet/menen kom.
    Magen är sjukt svullen går verkligen inte få den in längre ?? som en bebis mage typ.
    Det drar och sticker ibland till i vänster äggstock ller någonstanns oxå gjorde det i 3 dagar.
    Sammband kommer det ibland molvärk men inte någott man lägger märke på likom.
    Hunger ja jösses äter och äter men hjälper inte.
    Och helt trött sover hel tiden sover det jag kan om jag inte somnar på soffan men försöker hålla mig uppe tills det är kväll igen.
    Idag somnade jag på soffan medans pojkarna som var hemma idag tittade på barnfilm.
    Om jag står längre tid får jag så ont i min rygg och magen som ploppar framObestämd
    Sa till och med till mannen att visst så blödde jag men detta har följt efter mig sen jag blödde och sen nu blir bara mer o mer.
    Fick ett svagt + 18:e dec då hade jag symtomer .. räknade med cykel på 36 dagar detta vet jag inte hur jag ska räkna men då 10 dagar innan BIM ??
    Sen antingen Missfall eller mens men kom iaf 27 dec först rosa som jag innan skrev och sen kraftig blödning (blod) dagen efter och sen blödde jag ca 4 dagar max 5 dagar MEN jag hade (mellanblödningar) eller vad det var i minst 1 vecka kom och gick rosa vissa dagar massa brunt någon dag ibland inget lite brunt nån dag ja 1 VECKAS TID och jag känner bara att dessa symtomer bara går efter och slutar verkligen inte .
    Så nu har jag och mannen kommit fram till att det BLIR ett gravtest igen bara för att se vad dom pågår.  

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

smått rosa den 27:dec sen kraftiga blödningar 28-29 dag 30 var allt över och sen inget mer och efter det bara mellanblödningar ...
    så vad är detta igentiligen ?
    ska till läkaren o kolla upp mig nästa vecka.  

• pixerpie

Ta ett test och bra om du får komma till läkaren. Inget kul när kroppen strular... Hoppas det blir bra snart, eller en graviditet om det är det du/ ni vill!

• 3 barns mamma84

pixerpie skrev 2013-01-15 20:53:58 följande:
    Ta ett test och bra om du får komma till läkaren. Inget kul när kroppen strular... Hoppas det blir bra snart, eller en graviditet om det är det du/ ni vill!
    Såklart vill man ha graviditet men då vill man att den ska vraa frisk o ha braa.
    Nu finns det inget att oroa sig då vi flyttar till ett större om 2 v ..
    Men ja jag tycker det är så skumt att ha benen mot magen känns bara (jobbigt) magen är i kläm typ och byxorna trånga
    Men vet inte om en läkare kan göra vul här då bara sjukhus.
    Men henne jag ska till henne har jag berättat detta för så hon kommer att kolla upp mig
    Skulle faktist bli väldigt chockad om jag var gravid efter detta kraftiga blödningen.
    Men nu börjar jag bli klockare då när jag gjorde gravtester som var svagt svagt + men då var det igentligen 10 dagar tidigare än vad jag trodde men då bim-10 omöjligt att få fram ett + då ?      
  • SoMa72

Mamma till W, ja det måste vi göra! Är det 01 feb ni flyttar? Har du försvunnit fr FB?

• Mabaja

Soma: första flyttlasset går 7 feb. Sen flyttar vi 16 feb.

Jag finns på fb under annat namn fram till vi flyttar, sen försvinner även den. Heter Maria tvåbarnsmamma nu på fb.

• Cat79

Småbustroll: Åh vad det närmar sig nu.... Spännande när/hur det sätts igång :) Skönt att dina föräldrar kommer och då kan du ju försöka tajma bebis då! Mamma t W: Fy för vurpa m skönt att det gick ok. Jag gjorde ju en vurpa för ett tag sen m gick ok. Otäckt m halka.... Var hos BM och allt utan anmärkning, skönt. Är ju så pigg fortfarande. V 34+4 nu. TillväxtUL fred igen :) Kramar

• Mabaja

Cat: det jag tyckte var lite otäckt var att jag hade w2 på armen när jag ramlade.

• Cat79

Mamma t W: ja fy när du hade lillan med, tur att det gick ok. Lycka till idag :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma