• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SmåBustroll

MIMMI. Kan förstå att orken och intresset inte är på topp dirket :-/ Hoppas adoptionsspåret springer på fint och ni snart, på ett eller annat sätt, blir föräldrar!!! Kramar och åter kramar! 

• SmåBustroll

39+0 i dag. Ingen bebis i sikte... Förvärkar till och från sen strax efter jul. Ett himla ilande neråt när bebis bökar runt, men inget som tilltar eller så. Så dette tar nog minst en vecka till. Ja ja. Då blir han välbakad i vart fall

Efter mkt funderande och tjurande på den, enligt mig, lite för dåliga kollen på smittspridning i förskolan  som barnen går på, så bestämde jag mig i går för att de stora får vara hemma i vart fall denna veckan. Nu när de äntligen är friska så känns det bra om vi kan slippa bli sjuka alla när lillebror skall komma. Men det är inte superenkelt att underhålla bröderna när jag är så trött som jag är... Så det var nog inte så supersmart detta. Men skulle bli så arg på mig själv om de gick till förskolan och fick en runda magsjuka till, att jag just nu anser detta alternativ vara bäst. Maken kunde tyvärr inte ta ledigt med oss Men han får ledigt i ca två veckor sen när lillebror kommer. Det blir bra

Kanske lillebror behagar komma ut i veckan. Vore trevligt. Har dock inte tagit till så mkt husmorsknep så som färdknäpp och liknande. Får så mkt besvärliga förvärkar av det som inte verkar leda någonstans så jag har prioriterat att få sova (det jag kan) på nätterna istället. Lillebror skall nog klara av att förstå att han skall ut ändå, antar jag  

• plutten02

I söndags hade jag sån sjukt molande värk i nedre delen av magen trodde mensen skulle komma men icke. Molande värk även igår och lite nu på morgonen.
    Ammar ju dottern fortfarande någon gång per dag och två gånger på natten ibland mer.

Vi har inte varit så försiktiga med att skydda oss vid sex så risken finns ju.

Jag gjorde ett test för en vecka sen men det var negativt. Kanske ska ta och göra ett nytt om någon vecka för att kolla igen.

• SmåBustroll

Spännande med RUl mamma til W

I går tog vi faktiskt en provstur in på förlossningen. Jag tyckte det kändes som om lillebror skulle försöka gräva sig ut på egen hand och det var oooooobehagligt. Det, massa kraftiga sd, ensam med barnen och inte barnvakt runt hörnet föranledde att jag försökte få han att gå en kvart tidigare från jobbet. Dock blev vi tydligen eniga om att det inte var någon stress!?! så han gjorde sig klar på jobbet. Men skyndade sig hem. Lyckades hitta en barnvakt och jag var stressad! Lagom till när vi kom in til förlossingen var det självklart lugna gatan i magen. Eller ja, liv i luckan var det på lillebror, men inte några förvärkar att tala om. Så vi åkte hem igjen. Lite halvpågång är det nog trodde BM (jaaaaa,det borde det ju vara med Bf om en vecka. Tack tack kroppen), men inte bebis riktigt ännu. 

I dag har jag varit i butiken med barnen, tatt in ved, tvättat och stekt pannkakor. Får sd/förvärkar (vet inte helt skillnaden faktiskt) av det, men nog inte bebis i dag heller. Eller, ja vad vet jag. De två tidigare har kommit lite hux flux när jag minst anat det.. Så om det blir väldig stilla med sd plötsligt så kanske jag skall ana oråd... Eller inte. Eller, vad vet jag.
    *åh, vill bara vara klar med det nu. Dålig på att vänta*    

Nu vill jag att O skall sova lite så jag får en liten paus. Känner att formiddagens förehavnaden känns i magen, som vanligt.

I morgon kommer mina föräldrar upp och stannar till på fredag. SKÖNT! Då får jag lite assistans med barnen samt barnpass om det drar igång. Dock är risken stor att jag och min mor drar igång massa projekt Så lugn och ro blir det väl kanske inte helt... Men det brukar bli ordning och reda i vart fall!!      

• SmåBustroll

Ja han är hjärtligt välkommen nu!

• 3 barns mamma84
    SmåBustroll skrev 2013-01-15 12:31:18 följande:
    Spännande med RUl mamma til W

I går tog vi faktiskt en provstur in på förlossningen. Jag tyckte det kändes som om lillebror skulle försöka gräva sig ut på egen hand och det var oooooobehagligt. Det, massa kraftiga sd, ensam med barnen och inte barnvakt runt hörnet föranledde att jag försökte få han att gå en kvart tidigare från jobbet. Dock blev vi tydligen eniga om att det inte var någon stress!?! så han gjorde sig klar på jobbet. Men skyndade sig hem. Lyckades hitta en barnvakt och jag var stressad! Lagom till när vi kom in til förlossingen var det självklart lugna gatan i magen. Eller ja, liv i luckan var det på lillebror, men inte några förvärkar att tala om. Så vi åkte hem igjen. Lite halvpågång är det nog trodde BM (jaaaaa,det borde det ju vara med Bf om en vecka. Tack tack kroppen), men inte bebis riktigt ännu. 

I dag har jag varit i butiken med barnen, tatt in ved, tvättat och stekt pannkakor. Får sd/förvärkar (vet inte helt skillnaden faktiskt) av det, men nog inte bebis i dag heller. Eller, ja vad vet jag. De två tidigare har kommit lite hux flux när jag minst anat det.. Så om det blir väldig stilla med sd plötsligt så kanske jag skall ana oråd... Eller inte. Eller, vad vet jag.
    *åh, vill bara vara klar med det nu. Dålig på att vänta*    

Nu vill jag att O skall sova lite så jag får en liten paus. Känner att formiddagens förehavnaden känns i magen, som vanligt.

I morgon kommer mina föräldrar upp och stannar till på fredag. SKÖNT! Då får jag lite assistans med barnen samt barnpass om det drar igång. Dock är risken stor att jag och min mor drar igång massa projekt Så lugn och ro blir det väl kanske inte helt... Men det brukar bli ordning och reda i vart fall!!      

Den 20/1 tror jag bebbe pojken kommer
    Det är spännade nu när det så himla nära.
    Har du gått ver tiden innan ?  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • SmåBustroll

35+3 första och till 40+4 med andra 39+1 idag, så det åtetstår att se när lillebror tycker det passar sig att komma!

• 3 barns mamma84
    SmåBustroll skrev 2013-01-15 13:57:10 följande:
    35+3 första och till 40+4 med andra 39+1 idag, så det åtetstår att se när lillebror tycker det passar sig att komma!
    Spännade

Jag har ju gått över tiden 41+1 41+2 och 37+5 men om man inte skulle ta honom ut tidigare skulle jag förmodligen gå till 41+3  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma