Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2010-05-04 11:11:34 följande:
    Om inte annat så vill jag vila...  Får hålla mig till fyra när jag kommer hem. Kan inte sitta på jobbet å sova...
    Nej det skulle nog inte vara det mest optimala!{#lang_emotions_laughing}

Just nu har jag  Bara-ligga-på-soffan-i-myskläder-och-titta-på-dåli g-tv- stund! Börjar inte förens vid 15 idag så nu slappar jag {#lang_emotions_laughing}

Jag gjorde ett nytt test idag på morgonen, har ju flera liggandes hemma. Sträcket blev starkare än kontrollsträcket, trodde nästan att testet skulle spricka, det är så sjukt skönt att se det!! {#lang_emotions_plus}

Ingen tvekan längre jag har en  {#lang_emotions_baby} i min {#lang_emotions_gravid}!!!

Maria A 78 skrev 2010-05-04 18:53:15 följande:
    Inte du också lilla snöflingan! Jäklans skit!Med mig är det fortfarande detsamma, inget blod sen i lördags men bruna flytningar varje dag. Idag ringde jag till barnmorskan och bokade in första mötet, det där hälsosamtalet som jag nu ska på för tredje gången det senaste året. Jag går ändå, dels för att det kan vara skönt att prata av sig lite och dels för att de ville ta ett blodprov så tidigt som möjligt eftersom min mamma har någon sköldkörtelsjukdom. Försökte både där och hos gyn att få komma på ett vul pga blödningarna men det fick jag inte :( Så ännu vet jag inte om det är missfall på g eller om jag kan njuta av att vara gravid... funderar på att söka privat och få ett vul, men vi får se.
    Det är bra med inget mera blod! min förra graviditet hade jag ju blödningar i början och den gick ju som sagt till v 14! blödning behöver faktiskt inte alltid betyda MF!
    lilla snöflingan skrev 2010-05-04 15:44:22 följande:
    Jag har börjat blöda idag, som i början på en vanlig mesn ungefär. Jag tror att det är slut för denna gången nu, jag har hela tiden känt på mig att något har varit fel. Bara gått och väntat på blodet och nu kom det. Men vi får väl se hur det utvecklar sig...
    Neej! va tråkigt! men ge inte upp hoppet! Håller tummarna för att det ska gå bra!!{#lang_emotions_flower}

Lilla snöflingan: beklagar verkligen och önskar dig all lycka framöver! {#lang_emotions_flower}

Maria A 78: Min förra graviditet (den som slutade i MF, v14) Blödde jag flera gånger fram tills MF, v 4 när mensen skulle komma, v7, v8, v10 och sedan blödde jag från v 13 till MF MEN fostret utveckades och var i den storleken den borde varit i när h*n tillslut inte orkade kämpa längre. Det var iof inte jättestora mängder utan lite bruna flytningar och någon gång lite färskt blod.
    Blir det inget mer för dig nu så tror jag säkert att det kommer att gå bra!{#lang_emotions_gravid}

Idag är det jag som spammar tråden

Lite ego: Var på toa innan och hade lite ljusbrunt i flytningarna, närstan bescht men ännu är jag inte orolig då jag faktiskt hade mörkare förra graviditeten! kanske att det blir mörkare men så länge jag inte har färskt blod är jag (nog) lugn!

rontgensyrran skrev 2010-05-05 21:07:17 följande:
    Smålands jänta: det är säkert ingen fara. Denna gången är det ju våran tur eller hur?
    Utan tveka våran tur!!

Känner mig faktiskt fortfarande riktigt lugn! blir det inte mer så är det ju ingen fara!
    No way skrev 2010-05-05 21:27:42 följande:
    Nu är jag lite förvirrad, enligt FL:s uträkning är jag idag i vecka 7+0.Ringde idag Bm och bokade tid för inskrivning. Enligt henne var jag i vecka 5+4... Vilket ska man gå efter?
    Fick du inte ditt MF den 24 mars? om man räknar fl:s uträkning från det datumet så borde du vara 6+0 ?? om det är så så kan det ju ungefär stämma med vad din BM sa? någon dag fel bara....

Nu är jag tillbaka

Jobbade 24 timmar torsdag-fredag, dock 6 timmars jour inräknat men fyyyyyy vilket humör jag hade efter det! Åkte direkt till landet och då blev jag "normal" igen. Har idag haft en riktig slappar dag och det känns så välbehövligt!

Inga mer konstiga flytningar hos mig så jag är åter igen cool lugn

Fortsatt trevlig helg tjejer!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma