Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden
    Längtan efter liten skrev 2010-08-08 09:25:56 följande:
    visste väl att det var för bra för att vara sant... bruna flytningar nyss!!!
    Kunde inte fragmnet ha fått hjälpa då!!
    Det behöver inte alls betyda mf! Om du är orolig så ok in och kolla det, du kommer inte bli lugn förens du vet hur det ser ut!

Jag har nu haft bruna flytningar i 5 veckor och min lilla böna verkar må hur bra som helst än så länge!

*KRAM*

Välkommna nya! Och grattis till alla lyckade vul/ul! Nu har jag sluppit bruna flytningar i 2 dagar så nu hoppas jag på att slippa det resten av tiden oxå! Vågar lixom imte riktigt tro på att det ska gå vägen förens de är helt borta! På onsdag har vi KUB-ul och då vill vi inget annat än att se en frisk lite levande bebis! För nu är jag redo att bli mamma! Hoppas ni alla får en härlig helg, sambon och jag tar långhelg och är nu på landet

Längtan efter liten skrev 2010-08-16 08:21:17 följande:
    Tack tjejer. Jag vet att jag måste ändra mitt tankesätt, men det är så himla svårt när man först har gula flytningar, sen beiga flytningar, sen bruna flytningar, sen rosa, sen bruna och nu mellan brun beiga. Hela dagarna slits man mellan hopp och förtvivlan. Ena stunden vågar man tänka på bebisrummet och andra sekunden planerar man det värsta. Jag vet att jag inte kan hålla på så här men jag kan inget annat. Hur ska jag göra för att må bra ?
    Jag vet det är lättare sagt än gjort men lyssna på vad läkarna säger! jag har nu haft bruna/rosa flytningar i 6 veckor, har haft några dagars uppehåll denna vecka men nu är de tillbaka igen. varje gång jag blivit ännu mer orolig har jag tagit fram VUL bilden och det har lugnat mig lite.

Jag är i v 12 idag så sedan v 6 har jag haft bruna flytningar VARJE DAG! du kommer gå sönder om du går och väntar på mf, coh din lilla bebis mår inte bra av att du grubblar så mycket!

Har sett min minis hjärta slå vi 7+2, 9+0 och så hoppas jag på att få se det slå på onsdag 11+3!

Hoppas du kan slappna av lite nu!

KRAM!
    Längtan efter liten skrev 2010-08-16 10:14:06 följande:

jag har pratat med min gyn nyss och hon sjukskrev mig nu...

Ska inte anstränga mig och bara ligga på soffan och gotta mig.

Hon sa att jag skulle få göra ul var 10 dag, och hon ska även kolla livmodertappen för att se om det kanske finns någon infektion i den som gör att jag blöder. Sen när jag sa att jag skulle till Grekland blev hon lite "oj då" men vi ska kolla på hur allt ser ut innan dess så får vi se hur det blir med resan. det var inget som var farligt på något sätt utan mest jobbigt om det skulle ske där och man inte förstår sig på språket ordentligt och om man var tvungen att skrapas eller liknande. Men ska iaf på vul nu på måndag och sen tisdagen den 31. Ser allt bra ut så åker vi till Grekland som planerat och försökaer att njuta...
    Hoppas innerligt att allt ser bra ut på måndag. Ge mig tur..

Jag pratade med henne om hur jag mådde, och hon förstog mig, men sa att det kommer kännas bättre ju längre jag går. Jag får försöka lita på det.

va skönt att de lyssnade på dig! då har du många milstolpar du kan dra dig fram med och så vips så är du där på förlossningen i v 40 och ska föda din lilla bebis! det kommer gå bra ska du se!

Välkommen sofy! Och grattis till plusset!! Fick idag en äcklig flytning eller lite mer än så med färskt blod i, fick panik och ringde hem sambon så nu har vi varit på huddinge och gjort ännu ett VUL. blödningen kommer frpn ena kanten av moderkakan som verkar ha släppt lite!!? Vissa släpper den helt på och vissa växer den fast igen på. Nu hoppas jag att mi. Växer fast ordentligt igen! Min mini mätte 11+3 1 dag längre än vad jag själv räknar. Allt så ändå bra ut med mycket fostervatten och ett fint tickande hjärta. Men när hon skulle ta ut staven sa hon vänta.... Nu rör den på sig!! Och jisses vad den sprattlade! Och vinkade till oss! Tydligen ett jättebra tecken på att den mår bra! Glädjetårarna rann för mina kinder! Så ni som grubblar över bruna/rosa flytningar så kan jag säga att min mini iaf mår bra trots 6 veckor me brun/rosa/blodiga flytningar! Skickar även en tanke och kram till dig färnevik! Skönt att din lill* mår bra ändå! Och

Längtan efter liten: skrattade så gott när jag läste ditt inlägg om orgasm i sömnen! Det hade lika gärna kunnat vara jag som skrev det! Fattar inte varför jag får det! Skitjobbigt då jag vet att det kan påverka men halvt vaken i drömmen verkar min hjärna tycka det är okej! Hade det oftare i början men någon gång i veckan ha det nog hänt men jag kan ju inte göra något åt det! Min mini lever tack och lov!!

Var på kub-ul igår och fick åter igen se våran lille stjärna! fick resultat 1/20 000 tydligen kan man inte få bättre resultat? Mini var lite blyg och försökte gömma sig men icke att det gick!

Dock så kändes det som om hon tryckte nästan för gåårt för idag är jag öm över bebismagen! någon mer som kännt så? kan det vara farligt?

själklart måste jag oxå lägga in en bild på våran mini!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma