Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Då började det med rosa flytningar igen. Fick panik och åkte in. Allt såg bra ut och den satt bra i livmodern, men hon såg inget foster eller hkärta men enligt läkaren var det normalt? Gulekroppen var stor och fin och hinnesäcken stämde med 6 veckor. Någon av er som gjort vul vid 5+4 eller runt där? Vad såg ni då? Blödningen kom troligen från ett ytligt kärl på tappen sa hon för hon kunde inte alls se någon blödning. Nu hoppas vi på att hjärtat slår den 19 när vi ska tillbaka!

Odd: hoppas verkligen att du har rätt med att det bara var för tidigt. Nästa gång kommer jag ju vara 7+1 och då måste de ju kunna se om det utvecklats något ju! Måste försöka lyssna på läkaren för hon sa ju faktiskt att det såg bra ut... MEN sen avslutade hon med att vi får hålla tummarna, det gör mig förvirrad och orolig... Bara 10 dagar kvar...

rontgensyrran skrev 2010-07-09 11:29:11 följande:

Även om allt ser bra ut nu, finns ju fortfarande en liten risk att nåt går fel längre fram så det var nog det hon menade att ni skulle hålla tummarna. Men denna gången ska det gå bra för dig!

Och såklart att det är positivt att det ser bra ut nu eller hur? Det är det du får glädja dig åt och föröska att slappna av fast det inte är lätt! Tro mig jag vet. Nojjar ibland fortfarande och då har man ändå kommit en bit på vägen.

Det är faktiskt vanligt att folk blöder lite grann av normala anledningar och det har gått jättebra för dem!

Kramar

jag vet det är verkligen inte lätt att ta det lugnt och njuta... jag har ju blödit båda graviditeterna som slutade i mf så jag förknippar ju inte blod med något bra.... men jag ska försöka ta det lugnt och slappan av några hg....!
    rontgensyrran skrev 2010-07-19 09:31:23 följande:
    Absolut!!!! Och grattis på din födelsedag. Det var väl idag du fyllde år???? Hoppas du får en riktigt bra present, dvs en sprattlande liten bebis på ett foto :) *håller tummar och tår* kramar
    stämmer så bra så röntgen, idag är jag 25 år. Vill så görna få den bästa presenten ever, återkommer efter vul!

Jag har fått världens bästa födelsedagspresent! Den lever och är 12mm 7+2 och allt såg så bra ut! Vilken lycka! Hon kunde inte alls se vart de bruna flytnigarna kommer frånmen hon sa att de inte kom från fostret iaf! Dagen består nu av en lyckofylla

Happiness skrev 2010-07-21 20:03:00 följande:
    Skrev i MF tråden om dramatiken idag. Fick ljust blod pappret imorse och ont i magen. Fick tid till gynläk direkt. Läk förklarade att blodet kom från livmodern/kanalen. Så jag förberedde mg på det värsta. Hon såg gulkroppen och det lilla embryot på 2,5-7 mm och både hon och jag såg BLIPPANDET. Jag har andats ut för denna gången. Men det var riktigt oroligt ett tag. Hoppas inte det händer igen. Är i 5+3 idag så än kan det hända mycket konstigt. Läk.sa att allt såg fint ut trots blödningen.KRAM på er!
    Härligt att ni fick se hjärtat och nu hoppas vi på att det inte blir något mer blod för dig!!

Faan jag går snart sönder tror jag, har fortfarande bruna flytningar som inte vill ge med sig! Även om vi såg ett hjärta ticka och att läkaren absolut inte trodde att vi skulle vänta oss ett mf så kan jag inte slappna av förens de är borta! nu har de hållt på i 3 veckor och jag går snart upp i rök!

Ska på inskrivning på tisdag och ska tjata på mig ett nytt ul. Någon som hört talas om någon som haft såhär länge/mycket och det gått bra för tillslut???

Odetta skrev 2010-07-22 10:37:14 följande:
    Vad jobbigt vännen! *kramar om*

Jag känner ingen själv, men har sett trådar här på FL där tjejjer skriver att dem haft det...så helt superovanligt verkar det ju inte vara. Men jag förstår din frustration...inte bara att gå omkring och oroa sig utan så kul att blöda/ha bruna flytningar är det ju inte.

Har läkaren någon teori vart det kommer ifrån? Har dem kollat så du inte har någon infektion av nått slag som gör att du får missfärgade flytningar? Håller tummarna att BM kan boka in ett nytt VUL/UL till dig snart...du ska inte behöva gå runt med konstant oro hela tiden!

*kram*
    nej hon kunde inte se alls vart det kom ifrån men hon såg att det låg något långt ner som skulle komma ut, men hon kunde inte säga om det vad blod eller något... men samma kväll efter vul så kom det ganske rejält med blod, lite färskt och gammalt...

Första läkaren jag var hos 5+3 kollade nog allt tror jag och hon tog något test men inget visade någonting!

Än så länge tror jag mini lever för jag mår fruktansvärt illa men det tar på en mad dessa J****A flytningarna...
    Odetta skrev 2010-07-22 10:45:58 följande:
    Idag klockan 14 ska vi vara hos kvinnoläkaren för VUL/UL.

Det känns just nu faktiskt inte så nervöst som jag varit förut för hos BM igår så klämde hon på min mage och visst är det livmodern jag kännt halvvägs upp till naveln. När vi fick vårt MA så kände jag aldrig min livmoder...så jag tänker att om livmodern har vuxit så pass så borde ju allt vara bra...eller hur?

Insåg även igår när jag såg min spegelbild i en spegel på IKEA (innan BM) att jag faktiskt har fått en söt liten mage nu...vi får se....om "mini" lever idag med så kanske jag vågar slappna av lite och tillåta mig själv att njuta...och så tar jag en ny magbild och lägger ut i magbildstråden

*kram på er alla*
    det kommer gå så bra så! ser fram emot bilderna :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma