Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

nja tror faktiskt inte att det kan vara en tvilling som vill ut, hon menade mer på tup flytningare eller något sådant. vi får väl se vad som händer som alla säger och det låter ju så enkelt..... när man inte sitter där på sina nålar själv Skrikandes

måste nu vila lite, lyckats hälsa på ullrik 2 gånger så vila kansek gör susen....

Kram!

Happiness: det ligger en bild i mitt galleri från i måndags, 7+1 enligt mig 7+2 enligt läkaren men vad gör 1 dag för skillnad!? Bara att titta in och kika, kan lägga in den i tråden när jag kommer till datorn, ligger i sängen med mobilen för att inte spy något mera. Självklart får alla andra nyfikna oxå kika!!

mabaja: Måste bara kolla med dig så jag inte missuppfattade men hade du bruna/blodiga flytningar i 5 veckor? och så slutade dom bara sen eller? fick du isf någon förklaring till varför du hade de?

Jag har nu haft mina bruna flytningar i över 3 veckor och det tar verkligen på en psykiskt! vågar ju inte riktigt hoppas på att det ska gå vägen även om vi såg den lille leva i måndags....

Kram

hej alla gravidisar!

Nu är jag tillbaka, jobbar jag inte som bara den så får vi besök och datorn hinner jag inte sitta vid, läser dock nästan varje dag från mobilen för att hålla koll på er! Skrattande

var på väg att skriva ett lycko inlägg från mig idag på morgonen men så gick jag på toa så var det bruna tillbaka.... tre dagar fick jag vara utan det brun men nu är det tillbaka... fick nog och åkte till gyn akuten och fick träffa en super gullig läkare som verkligen lyckades lugna mig innan vi gjorde vul. Vul visade en mini som inte ville vara stilla Skrattande svår att mäta men den hade vuxit på sig rejält sedan förra gången så nu är jag liite lugnare. Fick en lite difus förklaring om att det kunde vara moderkakan som satt lite långt mer och att det kom där ifrån men hon såg ingenting när hon tittade och ALLT så så bra ut sa hon, hon så nästan lika lycklig ut som mig när hon sa det! Dock fick vi ingen bild men det gör mig inget bara jag vet att den lever och mår bra så är jag sååååå lycklig!

Kram till er alla!

rontgensyrran skrev 2010-08-02 14:26:42 följande:
    Hemkommen efter RUL. Allt såg perfekt ut och bebisen är fortfarande beräknad till samma datum. Min moderkaka är placerad högt i bakväggen vilket gör det gynnsamt att känna tidiga fosterrörelser. Så nog vad det bebisen allt jag har gått och kännt i två veckor tid. Bebisen låg fint i profil med benen på min vänstra sida vilket jag hela tiden har kännt sparkar ifrån. Så den har nog hittat en favorit position.

Trots försök att provocera fram bebisen till att lägga sig på sidan såg gick det inte. Så därför kunde hon inte 100% säga vad det blev. Men av bilderna att dömma så är det en liten flicka som vi väntar på i januari.

*är helt överlycklig*
    UNDERBART!

{#emotions_dlg.flower}GRATTIS!!{#emotions_dlg.flower}
    rontgensyrran skrev 2010-08-02 14:31:43 följande:
    Härliga nyheter. Jag har tänkt på dig och undrat hur det har gått. Det är säkert så som de säger med lågt sittande moderkaka, dte är väl rätt vanlig orsak till bruna flytningar om jag inte har fel för mig.

Härligt med en liten sprattlande mini! Denna gången ska  det gå bra för dig! Hur långt gången är du nu???

Kramar
    Börjar få lite hopp nu faktiskt det var den sötaste klumpen jag någonsin sett!
    V 10 för mig 9+1 och det fick hon i en av de många försöken att mäte den oxå:)
    färnik skrev 2010-08-04 11:07:02 följande:
    Vi FICK se ett litet pickande Hjärta idag! Fostret var dock lite mindre än väntat, men kan rimligtvis inte vara direkt yngre med tanke på när symtom och plus kom...? Men vad jag förstått så kan det variera lite hur snabbt de växer alldeles i början, och allt såg tydligt exemplariskt ut i övrigt (hon hade ett antal punkter att gå efter som hon gick igenom, form, fostrets stl i jämförelse med säcken osv. allt var mkt fint...)

Fick utskrivet progesteron också (jättebra tyckte jag! Intressant bara att infertilitetskliniken tydligen inte tyckte det behövdes, medan vanliga gyn självmant ville skriva ut, det var alltså ingenting jag bad om?), och så fick vi sexförbud i minst 2 månader ("Ni är ju vuxna människor, så ni kan visa kärlek på annat sätt", sa den tämligen rättframma läkaren. Flört)

Tyvärr får vi vänta 4 veckor tills nästa VUL, för hon hävade att det var slöseri på resurser att göra ett redan om 2 veckor, då kunde de inte se tillräckligt mycket för att det skulle vara värt att göra det. (Jag höll inte med, jag vill ju se att det lever och växer liksom, men jag fick ge mig. 4 veckor it is, om inget tråkigt händer innan dess...)
    Åhh va underbart att höra!

{#emotions_dlg.flower}Grattis till ditt lilla växande frö i magen!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma