• SoMa72

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-07-13 09:42:58 följande:
    Mmm... dubbelt så många bajsblöjor, spyor, tvätt, skrik...... fast kanske också dubbelt så många leenden och skratt..=)
    Ja och dubbelt så mkt kärlek får du oxå
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-07-13 10:07:52 följande:
    Ooooom det går vägen... vågar inte drömma än! =)
    Det kommer att gå vägen, gumman!!! =)
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72

Hörrni tjejer, har ni varit yra i början av grav? Jag var ju ganska yr när jag knatade i div sydeuropeiska städer förra veckan, men trodde det berodde på båtresan, fast nu är jag oxå yr av och till. I övrigt mår jag, än så länge, oförskämt bra...

♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-07-13 14:58:41 följande:
    SoMa, jag var lite yr redan då, men inte så farligt. Blev dock galet yr i mitten av graviditeten då mitt blodtryck sjönk till 90/40.
    Aha, det berodde inte på nån järnbrist då eller?

Sen en annan fråga, hur har det gått med din sambo? Är han frisk nu? Jag har nog missat uppdatering på det under utlandsresan....
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-07-13 15:11:47 följande:
    Jag var yr innan jag plussade och första dagarna,, både förra gången och denna! =)
    Håhå... =)
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-07-14 08:43:26 följande:
    Oj... jag ringde gyn sthlm i jakobsberg, drog min story kort och sa att jag är galet orolig och vill ha ett VUL... Det är stängt i jakobsberg i tre veckor och totalt fullbokat på st.göran.... "meeeen.... en sån där grej går ju fort.... jag klämmer in dig här!"

TACK!!  Supertrevlig, hon frågade hur jag mådde och förstod verkligen min oro! Rätt människa på rätt plats!!
    Tjohoo, härligt! När fick du tid?
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-07-13 15:46:56 följande:
    Det var liksom en härlig kombo! Blodvärde runt hundra och galet lågt blodtryck. Men nu har jag minsann hämtat mig, och ligger på HB109 och blodtryck 110/50. Har aldrig haft så högt tror jag

Åh, tack för att du frågar. Min sambo blev bättre förra veckan och började kunna äta och behålla normal mat nu i helgen. Läkarna har fortfarande inte hittat ett dugg, så det hela är fortfarande väldigt mystiskt. Men ja, nu mår han bra igen och är på jobbet. Fast han är lite svag förstås. 3,5 veckor utan att kunna behålla någon mat har fått honom att se ut som ett benrangel.. (han var väldigt smal redan innan) 
    Men jag ska GÖDA honom i sommar! Smör och grädde i ALLT
    Puh, vad skönt att höra att han mår bättre!! Ja, göd honom för fullt! Lite Ben & Jerry glass kanske också funkar för honom....
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-07-14 09:59:13 följande:
    På tisdag 15,20!
    Wihoo! Underbart!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mmmbop skrev 2011-07-14 09:14:15 följande:
    Oj, underbart!

Själv oroar jag mig bara mer och mer för MA, jag mår för bra... Inte illa alls längre, känner mig piggare i kroppen. Bara ömma bröst och lite molvärk kvar och jag är bara i vecka 6+5. Det är INTE normalt. Vid den här tiden ska man väl få mer och mer symptom och inte mindre och mindre.

INTE kul...

Inga tider får jag heller.

Ultragyn sa att jag skulle återkomma nästa vecka.

Kul semester.
    Jag mår oxå "alldeles" för bra känns det som.... Förvånad  Varje morgon när jag vaknar o inte har vrålont i brösten så är katastroftankarna där direkt. Men man måste försöka ställa in sig på att det faktiskt ska gå bra den här gången.
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mmmbop skrev 2011-07-14 09:23:13 följande:
    Vilka på Hötorget? Försöker med ultraljudsbarnmorskorna nu... Telefonkö
    Jag tipsar om Carolinamottagningen i Uppsala, de har öppet hela sommaren. 018-15 68 60
    ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma