• SoMa72

Plus igen efter mf/ma

Nu måste jag fråga en sak igen... Hur har ni gjort med sexandet nu när ni varit gravida igen? Avvaktade ni i några veckor eller levde som vanligt? Var nån som sa att om man haft upprepade mf så skulle man helst låta bli i ca 12 veckor, stämmer det?

♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mamma till W skrev 2011-07-19 11:42:05 följande:
    Vi hade lite sex v 4-6 (smart drag) men sen blev det torka! Så nu är det längesen. :)
    Aha, det blir säkert bättre när ni är i Grekland   
    Får rådfråga gyn när jag ska på vul, men jag avvaktar nog, skulle ju inte förlåta mig själv ifall det hände nåt.
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-07-19 13:42:11 följande:
    Vår läkare sa att vi skulle avvakta med sex tills efter v 13 om man hade haft flera mf. Han gick dock inte in på varför. Vi har inte haft sex på 15 veckor haha det lär inte bli nåt här från nästa år.
    Haha, vad rolig du är! Till jul kanske ni kan slå till annars?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mamma till W skrev 2011-07-19 14:05:29 följande:
    Det är väl egentligen inte så konstigt om läkare avråder vissa vid sex. De tipsar ju en i slutet av en graviditet att sexa för att få igång en förlossning.
    Precis, bättre att ta det säkra före det osäkra tycker jag...
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-07-20 06:31:59 följande:
    Näe jag tror inte heller att det är farligt på det sätt han beskrev det.. då skulle man inte göra det...

Jag har tittat massor på VUL bilderna från förra gången... och där finns en bild till på den "inbuktande" hinnsäcken från en annan vinkel och då är den inte alls inbuktande utan avlång. Oh well. Time will tell! =)

Tack för era ord! Ha en bra dag allihop!
    Jag tror det kommer gå bra för båda pyrena där inne...
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-21 12:49:22 följande:
    Jag MÅSTE få skryta jag är en stolt mamma idag och en stolt pappa idag och en duktig liten hjärte groda !! Idag sa nämligen Elias mamma och pappa för första gången och han är 7 månader + 14 dagar gammal  Han sa nämligt några ggr så jag han tänka på vad han sa och han sa det tydligt så jag förstod dom gångerna han sa det. Tänk han kan säga mamma och pappa men det vart så i hans mun      mampahfa från hans mun istället 
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mmmbop skrev 2011-07-22 10:57:44 följande:
    Hej! Allt var fint! Hjärtat slog och skrutten var 15 mm CRL =) Nästan på dagen så stor som jag beräknat själv.

Så sköönt. Nu ska den bara fortsätta utvecklas så här bra resterande 31 veckor =)
    Tjohooo! Vad härligt! Jättegrattis! {#emotions_dlg.flower} 
    På onsdag får du hålla tummarna för att jag ser samma sak på mitt vul, fast pyret lär vara mindre eftersom jag kommer vara 7+1 då.  
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mmmbop skrev 2011-07-22 11:15:18 följande:
    Jag håller tummar, tår, armar och ben!

(Tack förresten =))
    Tack gumman!

Mår du fortf så där oförskämt bra förresten? Det gör jag.... Mkt ovanligt!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Evve81 skrev 2011-07-22 11:24:48 följande:

Mmmbop: Härligt med lyckat VUL och nu går ju såklart de resterande veckorna också bra!

SoMa: Jag håller också mina tummar och tår för dig till veckan!

håll nu tummarna att vår bebis vill titta ut snart! Idag ska vi åka och plocka jordgubbar och hämta hem en släpvagn. Bilåkning ska ju kunna sätta fart på det hela också. Får väl be maken köra extra fort i alla gupp. Det jobbiga är att jag är lite halv illamående men en åksjuketablett kanske råder bot på det med! Ha en härlig fredag!

Tack gumman, då håller jag tummarna för att din bebbe tittar ut väldigt snart...
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma