• SoMa72

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2011-07-14 10:17:48 följande:

Enda symptom jag har är illamående och trötthet. JA sen nästäppa och halsbränna med då. Men inga ömma bröst... Håller på att sluta amma med då min dotter bara bits och då är de väääldigt ömma! ;)

Ja idag är det då dags... Spännande.

Kommer gå jättebra!!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mamma till W skrev 2011-07-14 10:33:15 följande:
    det ska jag ha i huvudet! :) Tillhör ju Uppsala!
    Annars är det bara att fråga mig igen...
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mamma till W skrev 2011-07-14 14:13:51 följande:
    Det gick bra! 13 mm stor och ny tid om tre veckor. Då ska de även kolla att min cysta gått ner. Var på 34 mm i diameter så det var inte konstigt att jag har lite ont på vänster sida.
    Hurra!!! Grattis!!! Vilken dag är du på idag btw?
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mamma till W skrev 2011-07-14 14:25:33 följande:
    7+4 enligt vul. Men när jag var in till Uppsala var jag 7+6 med en 12 mm wilda. Så jag kör på 7+5 som är enligt äl. Blir ju flyttad på rul sen ändå så dumt att ändra redan nu. ;)
    Härligt!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-07-14 15:05:04 följande:
    SoMa vilken vecka är du i?

Grattis Mabaja :)
    Jag är v 6 (5+2) tror jag
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-07-15 08:14:18 följande:
    men åh! käftsmäll!!  jag fick inboxmeddelande från en kompis som själv haft _jättesvårt_ att få barn... hon frågade så jag sa som det var och att det verkar vara två. "jo jag hade också två från början men det är inte så vanligt att båda stannar"  Oh nej men tack för stödet.

Jag är nog lite hormonell... fortf. sur på sambon och jag frågade honom i mrose varför han inte ens frågar mig om jajg vill följa med,,,"du är ju trött"... ja jo.. men man kan väl FRÅGA?!
    Usch vad omogen jag känner mig nu.. det är nog bäst jag är ensam.. trött grinig.. Vaknade 6 i morse och har fram till för en stund sen haft en skitmärklig upplevelse... lite yr men det känns som om jag går utanför mig själv liksom?? Skitskumt! Känns bättre nu dock!
    Bamsekram på dig, gumman!!! Hjärta
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-07-15 11:00:28 följande:
    OKej... NOJJ NOJJ NOJJ:...

Måsste kasst.. gick och la mig och när jag vaknar är alla symtom borta...alla.

Jag vill ha ett portabelt ultraljud att ha med mig. Alltid. GAH!
    Lugn o fin, gumman!!! Bebbarna mår bra, vänta du bara så ska du se att du snart mår minst lika kasst igen
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-07-15 12:43:54 följande:
    SoMa hur mår du gumman ?
    Alldeles för bra tror jag... Jag känner mig ju inte direkt gravid alls, bara yrseln då. Brösten gör lite ont ibland, molvärk har jag knappt nån heller...

Hur mår du själv, pluttan med fina magen?
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-07-15 13:10:46 följande:
    SoMa klart du är gravid men det tar ett tag i början att illamåendet ska kicka igång. Jag fick inte mitt från 7-8 nåt och då bara var tredje dag. Vid v 9-10 mådde jag mer illa och jag har ju massor av hormoner. Ont i brösten hade jag knappt något. (har ondare nu) när är ditt vul?

Jag mår bra, har lite sammandragningar men tror det är vanligt. Bäbisarna sparkar iallafall något av dem. Jag lyssnade på angelsoundet i går och får in deras hjärtljud över hela magen :) 16 fulla veckor idag så det börjar närma sig halvtid. Om tre veckor har jag rul och jag är så nyfiken på könen.
    Ja, det kommer säkert... Är bara de att de tidigare gångerna jag varit gravid har jag mått mkt sämre redan fr början, fast jag är förstås tacksam att jag inte mår sämre än jag gör.
    Har vul 27 juli-

Åhh, vad härligt! Hur stora är de nu ungefär? Undrar vad det blir, tre av en sort eller en blandning...
    ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma