Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-12-01 08:58:44 följande:
     men varför varför säger alla att livet är slut och att jag ska passa på med allt nu?
    Livet är inte alls slut, det är ju när man får barn som det börjar!!! Hjärta men visstbli livet annorlunda, det går väl inte att komma ifrån; allting kräver avsevärt mer planering med än utan barn. Det är inte heller säkert, att det som känns viktigt och roligt för er nu, kommer göra det när barnet väl är här. För många så förändras värderingar och önskemål väldigt när de väl blivit föräldrar...
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 13:43:05 följande:
    Jag använde nästan ingenting av det som jag hade med mig i bb-väskan förra gången. Hade klarat mig bra på babykläder, ett ombyte till mig själv, nässpray och kamera. men vi åkte ju hem väldigt fort också.

Jag vet inte om jag har missat den infon, men jag är nyfiken: hur kommer det sig att det blir snitt, nu när TUL visade på en väldigt normal bebis? (Jag vet att du tror att han är större än så, men sjukvården går väl efter TUL och inte efter känsla. Flört)
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 14:01:50 följande:
    Om vi säger så här gumman

Dottern var beräknad 3,500g men var 4140g
    Sonen var beräknad 4885g men var 5810g
    Han är beräknad nu 3890g men BF dagen om jag skulle gå skulle han bara väga 5,600g
    Jag förstår att det känns säkrare med snitt eftersom du misstänker att han redan nu är större än vad beräkningarna visade, och det är ju jättebra att du får det beviljat också! Jag trodde dock att läkarna skulle tycka det var mer aktuellt med tidig igångsättning än tidigt snitt, då han åtminstone enligt deras uträkningar är ganska ok i stl den 8:e, menar jag. Vad det är svårt att uttrycka sig förståeligt på datorn ibland alltså! Flört

Havsklippan: Skönt att det gick bra idag för er, nu hoppas vi på ett bra besked framöver också, när testresultaten kommer! Bra att den lille växt... Hur mkt brukar de normnalt växa på 5 dagar så här, kunde läkarna säga det? hade er lilla vuxit "normalmycket" eller hur verkade det?
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 15:04:52 följande:
    Här sätter man inte gång för än man passerat vecka 38 i fullgång och jag skulle få igångsättning MEN då ville dom vänta en dag innan BF dagen ja då skulle ha vara större
    Han e ju beräknad 4,300g ca eller mer på onsdag enligt dem .
    Så jag vägrar gå igenom ett helvette igen
    Vad konstiga de är, tycker att du så sett lika gärna skulle kunna få igångsättning som snitt den 8:e liksom... Ja ja, skönt att er lille prins snart äntligen är här iaf!!! Hjärta
  • färnik

Här verkar det bli bebisar idag då, gud så spännande toksnippa och lallan! Hoppas allt går fint för er bägge! Jag är så avundsjuk, önskar det snart vore min tur också, men än är det långt kvar här tyvärr...

EGO: Jag drömde heltokigt och jättejobbigt i natt. Maken lämnade mig och jag tvingades flytta hem till mamma och pappa med dottern och bebis i magen, och skulle helt plötsligt vara barn i familjen igen. Vaddå, det är ju jag som är mamman, inte barnet!!!  (Väldigt skönt att vakna och inse att det var just en dröm, det kändes helt realistiskt och jag var ordentligt upprörd när jag vaknade.)

V 25 idag, och i morgon bär det av till stora staden för könsultraljud med 3D/4D, ska bli så spännande att få veta om det är en lillasyster eller lillebror som huserar där inne... Och att få se lite mer än bara konturer. har aldrig gjord 3D förut, och ser jättemkt fram emot det här. hoppas att det är värt pengarna för det är ju onekligen ganska dyrt!

Efteråt ska vi hälsa på en av mina bästa kompisar som fick sitt första barn, en liten Angela, för 3½ månad sedan. Jag har mått så dåligt den här tiden så jag har inte orkat hälsa på *skäms*, men nu ska det äntligen bli av! ska så roligt! Hoppas jag mår hyfsat i morgon...

• färnik

Igår var vi iväg och gjorde 3D-ultraljud i stora staden! Vi ska, precis som vi trodde, få en liten flicka till, en liten Tilde tror vi att det blir! Hjärta Känns helt fantastiskt att veta att det är en liten lillasyster därinne!

Bilderna blev sådär, enligt BM så var det viktigt att barnet låg i en viss vinkel, och hade mkt vatten framför ansiktet för att få optimala bilder. Våran lilla låg skapligt, men envisades med att ha navelsträngen mitt i ansiktet hela tiden. =) Inte ville hon flytta sig på beställning heller, men hon visade iaf glatt upp ett stooort gap när hon svalde fostervatten, mm. Skrattande

Annars har jag mått väldigt dåligt sista dagarna, har spytt massor och varken igår eller idag har jag fått behålla något. Rynkar på näsan Det är då skit att jag inte ska kunna få må bra! Det har ju varit lite bättre det sista, så jag trodde väl att det skulle fortsätta så, med bara enstaka kräkningar, men tydligen inte...
  • färnik

tack allihopa! En kompis som såg bilderna sa på en gång att "det går inte att missa vem som är pappan iaf", typ. Hon tyckte lilltjejen var lik sin far redan. Skrattande

Jag mår så DÅLIGT! 3:e dagen när jag bara spyr och spyr hela tiden.

Igår var vi på kalas på kvällen, och efter en halv portion fick jag springa och spy, och sedan kunde jag inte äta mer av varken mat eller senare fika utan jag satt mest och mådde dåligt. Och svårt är det att veta vad man ska säga när alla kommer med välmenande kommentarer: "det är viktigt att äta ordentligt när man ska ha barn", "prova den andra rätten istället", "är inte bebisen hungrig då?" osv. Tro mig, jag vill verkligen äta, men allt kommer ju bara upp! Gråter

• färnik
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-05 12:19:28 följande:
    Hoppas du blir bättre snart har du provat tabletter mot illamående ?
    ååh hoppas du snart har det mycket bättre{#emotions_dlg.flower}
    Jo då, jag äter både lergigan comp och primperan sedan 3½ månad tillbaka, så visst är jag medecinerad. men det går upp och ner iaf, just nu mest ner. Urk!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma