Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2010-09-05 15:25:29 följande:
    Ja, Kajsalisa, här har vi också internationella namn på agendan. Men det enda pojknamn vi lyckats enas om är Harry. Men vi har ju massor av månader kvar att fundera på (om det ens blir något).
    Många fina namn ni funderat på. Hugo och Oliver tycker jag nog är finast av dem du nämnde. Ett annat fint, men som redan är taget i vår familj är Edwin.
    Hm... Edwin är inte dumt....
  • kajsalisa
    Mamma till W skrev 2010-09-05 15:34:03 följande:
    Snart får vi lägga till "barn" på listan med! :) Vi är ju två i september som ska kläcka!
    Visst är det härligt?! Fortsättningstråden finns ju redan i trådstarten...
  • kajsalisa
    färnik skrev 2010-09-05 15:46:18 följande:
    Ja gisses så spännande, det är snart dax för er!!! Hjärta

Hugo är jättefint, och var i det närmaste bestämt till ev kommande pojksyskon redan för 5 år sedan (då vi fick reda på att det väntade barnet var en flicka) men när sedan en bekant tog det namnet till sin son, och det numera ligger bland de populäraste på topplistan, så blev det tyvärr inte aktuellt den här gången...
    Jag gillar verkligen Hugo, funkar bra både på svenska och engelska, men tyvärr är inte mannen lika förtjust...
  • kajsalisa

Duktigt jobbat Sofy. Ta en välbehövlig brejk nu. Lite massage från mannen kanske?! ;)

• kajsalisa

Muffe och Sugarrush; klart ni ska vara kvar här hos oss, i lyckotråden. Det har vi ju bestämt. VUL kommer gå jättebra!'

• kajsalisa

Ni tjejer som har kommit lite längre i er graviditet, hur går det för er med motionen? Jag försöker ta en snabb promenad hem från jobbet några dagar i veckan och det tar 40-45 minuter. Men så fort jag börjar promenera lite snabbare så får jag som håll i hela nederdelen av magen. Ligamenten antar jag, eller?! Liknande erfarenheter?

• kajsalisa
    Muffe80 skrev 2010-09-06 18:58:33 följande:
    sofy- så ni ska göra KUB, vi ska nog också göra det och får troligen åka långt för att göra detm en tror det är värt det.
    Hur har ni resonerat om det visar sig att barnet har kromosomskada, behålla eller inte?

I dag är en skitdag, har mått illa till och från hela dagen. När jag kom hem hade sambon lagat mat men det jag fick i mig var 10 st hällbröd med och två glas mjölk
    Är det farligt för fostet om jag inte äter bra tror ni? Tänker hela tiden att "om jag saknar en viss vitamin så kommer bebisen få en skada..."

Jag har inskrivning den 15 oktober!

Jag vet inte om vi ska berätta efter vul:et eller om vi ska vänta till efter kub:en i v 12? För närmsta familjen alltså...

Om man har sett ett hjärta ticka, är det liten risk för missfall då?
    Fostret klarar ganska mycket, men stoppa i dig vitaminer typ Mitt val kvinna så behöver du inte oroa dig över det i alla fall...
  • kajsalisa
    Cat79 skrev 2010-09-06 20:36:02 följande:
    Vi har inga namn ännu men följer er diskussion och det är alltid kul. Är ni hemliga med namnförslag till bekanta? Min sambos syster ska ha i okt och jag vill vänta och prata namn tills efter att hon fått så jag inte säger något bra som hon även gillar (tror inte hon skulle ha mage att ta det men men). Edvin är fint men det tycker inte min sambo. Förr el senare kommer man väl på några namn på varje kön, kul och spännande men svårt.
    Jag e heller inte så sugen att prata namn inför vänner. Det känns lite privat på nåt sätt... Edwin är som sagt fint, men går dåligt ihop med vårt efternamn, Williams. Blir lite kaka på kaka liksom... Hugo är helt klart min favorit.
  • kajsalisa

Åååh, Sugarrush, hjälp mig med engelska alternativ....

• kajsalisa
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-06 20:00:56 följande:
    Hejsan flickor
    Hur har ni det ?

Går in i vecka 26 på onsdag och har fått tid till Tillväxtul som äger rum 30/11 samma dag ska vi prata med överläkatren om igångsättning och kejsarsnitt.
    Hej 2barnsmamma! Det var länge sedan. Jag mår bra, v 24 just nu och tiden flyger. Hur mår du?
    Kan du inte slänga in en ny bild i magtråden? Det var så länge sen vi fick se dig...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma